Uskotko lisäravinteisiin?

Originally posted by tapio

Toimivia on protskut+malto ja varmuuden vuoksi menee vitamiini pillereitä pari päivässä.
Noista vitamiini pillereistä ei hyötyä ole jos ei ole vajausta.
Ei ole protskusta/maltostakaan, jos ei ole "vajausta"... :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Maza

Ei ole protskusta/maltostakaan, jos ei ole "vajausta"... :rolleyes:

Hienoa huomata, että jotkut palstalaiset saavat sen 250-300 g proteiinia per päivä pelkästä ruuasta.

Kysehän ei voi olla uskon asiasta! Kyse on ihmisen fysiikasta ja mitä edellytyksiä se vaatii kasvaakseen. Lisäksi kysymys on ruokailutottumuksista ja siitä mihin haluaa panostaa. Aivan varmasti ihminen pärjää ilman lisäravinteita vaikka treenaisikin. Tavallinen "kotiruoka" riittää vallanhyvin jopa kasvuiässä olevan treenaavan nuorukaisen energianlähteeksi, en nimittäin ole koskaan kuullut kenenkään esim. kuolleen koska kaveri ei nauttinut lisäravinteita. Kysehän onkin siitä mitä tavoittelee, siis LISÄravinnehan on normaalin ravinnon lisäksi nautittava ravintoLISÄ.. Jokainen määrittelee sitten itse miten paljon sitä tarvitsee, perusteet ovat eri ihmisillä hyvin erilaiset. Oikea balanssi lisäravinteiden ja ruoan välillä on tie kestävään kehitykseen.. ja kohtuullisiin kustannuksiin.

Originally posted by Tomi77

Hienoa huomata, että jotkut palstalaiset saavat sen 250-300 g proteiinia per päivä pelkästä ruuasta.

Senhän saa naurettavan helposti syömällä 1,5 kiloa naudanlihaa tai juomalla 10 litraa maitoa.

Tjaah, hienoa huomata että jotkut palstalaisista painavat rasvattomana 125-150kg. No joo, provoilevasti sanottu mutta en oikeesti usko että edes foorumilaiset tarvitsevat yli 2gprot/rasvaton painokilo/pvä. Parempi tietysti yli oman tarpeen kuin liian vähän.

Originally posted by Jimmy

Senhän saa naurettavan helposti syömällä 1,5 kiloa naudanlihaa tai juomalla 10 litraa maitoa.

Ja vielä helpommin vetäsemällä 1 kilon hyvän makusta ja terveellistä kalkkunaa pihivi muodossa :-] Luiskahtaa vaarallisen nopeasti sellanen puolkiloa nassuun.. ei mene edes viittä minuuttia. siihen päälle maidot leivät ja riisit tmv. niin protskua tuloo yhestä ateriasta kevyesti yli 160g.

Niitä sitten hetken sulatellen :D

Kreatiini toimii ainakin minulla ihan 100 varmasti, eron tosiaan huomaa! Joku sanoi täällä joskus että jos treenin jälkeen ei ota palautusjuomaa, niin tuntuu että koko treeni meni hukkaan. Minulla on ihan sama fiilis, vaikutus on vähintään psygologinen. Muista aineista en tiedäkään, paitsi ehkä multitabsi päivässä tulee syötyä. Mutta anyways, en usko että kehitystä olisi tullut 1.5 vuodessa (lähtien tasosta tanko 10x penkistä :-) näin paljon ilman lisäravinteita!

Necro käyttää protskupulvereita,maltoo,kreatiinia, vita/ hivenainetabletteja,kofitablettuja ja joskus stakkeja. Kalaöljykapselitakin putoo kun ei aina kerkee sitä lohta paistaan. Glutamiinia tulis varmasti syötyä mutta ei ole varaa ihan kaikkiin herkkuihin. Ternimaitokapselitkin ovat aivan helmiä, maha on toiminut kuin kello siitä lähtien kun niitä rupesin syömään, aikaisemmin kova,löysä,kova,löysä...

Tribulusta(Doria Yates) oon kerran testannut, pari päivää panetti tavallista enemmän ja ekoissa treeneissä oli muka parempi syke. Voishan tota herjalla lisääkin ostaa jos monivedot natsais kohdalleen(tai sitten ei).

Mites muuten toi kreatiinin "kuurittaminen" ite oon syönyt nyt vuoden non stoppina eikä sen teho mun mielestä miteenkään ole heikentynyt(toi arvoihan on luonnolisesti tehty mutu tuntumalla).

Lisäravinteet, joo...

Käytän palautusjuomia, kreatiinia ja vitamiineja; C ja Multitabs, mineraaleja; magnesium, kalium. Kreatiini toimii ja ilman palautusjuomaa en voisi olla. Toisinaan tankaan myös hiilareita malton muodossa, toimii!!! Haluaisin uskoa myös uuteen Optygen nimiseen valmisteeseen, onko kukaan kuullut. Harrastan siis tätänykyä enemmän kestävyysurheilua ja ko. aine mukamas auttaa VO2Max parantamiseen, lisätetoja please jos jollakin on.
http://www.optygen.com

Lisäravinteet..

Palautusjuoma, kreatiini, lisäprotskut, multivita. Dieetillä jotain omega3/6-öljyä. Siinäpä nuo, jos lisäravinteet tuosta lisääntyvät, niin ne tulevat olemaan hyvin anabolisia :D

nama toimivat omien labrojeni ja tulosten/voinnin mukaan:

Alpha Lipoic Acid
N-Acetyl-Cysteine
Acetyl-L-Carnitine
Pantethine
Coromega (Omega3 rasva)
Asperiini (55 mg/pv)
Vinpocetine
Piracetam
Trimethylglycine (Betaine)
Curcumin
B12 Methylcobalamine (ei Cyano-)
Niasiini

sitten paalle monipuolinen ruokavalio, paljon erilaisia atlantin kaloja mutta ei juuri lainkaan lihaa, paljon luomuvihanneksia

Mulla yleinen vointi on parantunut paljon kun oon lisännyt antioksidanttien määrää.

Nykyisin menee perusheran, glutamiinin, kreatiinin, malton(palautusjuomassa vain) lisäksi

Aamulla: 1 multivita, 1 b-strong, 1 c-tabs,
2xmöller omega-3, 2xGLA 1xALA

Aamulla treenin jälkeen: 1 e-vitam. 1 c-tabs

Illalla vikan protskudrinkin kanssa: 1xjoku antioksidanttikompleksi(en muista nimeä), 2xGLA, 2Xmagnesium, 1xseleeni, 1xsinkki, joskus 1xc-tabs

Jostain syystä mä tykkään puljata noiden kanssa
:p

Jos ei saa tarpeeksi, "on vajausta"... Itellä kyllä uppoaa helposti se 200g, lounaastaki (ILMANEN kouluruoka :hmmm: :urjo: :D ) tulee jo lähemmäs 100g... Siinä mielessä puhuin paskaa että reenin jälkeen jauheet on kyllä ehottomia.

Originally posted by meitsi
Tjaah, hienoa huomata että jotkut palstalaisista painavat rasvattomana 125-150kg. No joo, provoilevasti sanottu mutta en oikeesti usko että edes foorumilaiset tarvitsevat yli 2gprot/rasvaton painokilo/pvä. Parempi tietysti yli oman tarpeen kuin liian vähän.

Just ihan samaa meinasin kirjoittaa, että 200-300g protskua on ainakin tällaiselle 80 kiloiselle melkoisen paljon. Jos/kun kerran n. 2g/painokilo riittää ja tuon ainakin minä saan helposti ruuasta ja täytyy välillä jarrutellakin, niin mitä järkeä enää vetää lisäprotskuja. Palautumisjuomassa tietysti okei ja sillai, mutta muuten ei tajua. Ja kun liika protsku ei edes ole kovin hyväksi...

Juu, itse käytän: palautusjuomat, lisäproteiinit sekä kreatiinia tietyin väliajoin. Itse olen ainakin ollut huomaavinani kreatiinin vaikuttavan positiivisesti kolistelemieni rautojen kokoon (varsinkin lyhyissä n.3-6 toiston sarjoissa), ja uskon kovasti myös proteiinivalmisteiden ja palautusjuomien toimivuuteen, ja niiden käytännöllisyyttä tuskin on kiistäminen ainakaan ihmisen joka ei halua syödä 2-3 h välein kiinteää ruokaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom