USB-digiviritin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimsson
  • Aloitettu Aloitettu
Jees, eli yllämainitusta aparaatista kyselisin, että onko ihmisillä tietoa miten kyseinen vekotin toimii ja kuinka hyvin? Eli aukeaako taivas ja digikanavat jos tuollaisen isken koneeseen? Hullujen Päivien kuvastoa katselin ja moinen iski silmään ja kiinnostus heräsi. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vältä ainakin pinnaclen bokseja. mulla oli moinen ja laittteena varmasti perkeleen hyvä, mutta softa oli NIIiIN buginen että meni hermot ja koneen suorituskyky.

Jees, eli tää mitä kattelin on joku ihmeen Artec T14 DVB-T... kovin on vaan pienen näkönen, jotenki vaikea uskoa että tolla sit sais kauan kaivatut digikanavat, mutta pakko se sitten kai on uskoa :) Tuo ei siis ole mikään varsinainen boxi vaan tollanen flashmuistin näkönen usb tikku, ja siksi herättääkin vähän ihmetystä että sillä sais kanavat revittyä peliin... Ehkä pitää vaan kokeilla ja ostaa se tikku, ei se nyt maksanutkaan kun alle 50€, ja sitten jos ei toimi niin lykkää sen niille takaisin. ;)

Fl4m3 sanoi:
Jees, eli tää mitä kattelin on joku ihmeen Artec T14 DVB-T... kovin on vaan pienen näkönen, jotenki vaikea uskoa että tolla sit sais kauan kaivatut digikanavat, mutta pakko se sitten kai on uskoa :) Tuo ei siis ole mikään varsinainen boxi vaan tollanen flashmuistin näkönen usb tikku, ja siksi herättääkin vähän ihmetystä että sillä sais kanavat revittyä peliin... Ehkä pitää vaan kokeilla ja ostaa se tikku, ei se nyt maksanutkaan kun alle 50€, ja sitten jos ei toimi niin lykkää sen niille takaisin. ;)

Ei se pelkällä tikulla varmasti kovin kummoisesti toimi kun se tikku sitten toimii myös antenninakin. Itselläni tuommoinen usb-digiboksi toi kyllä kuvan ihan siedettävästi näkyviin kun kytki boksin antennireikään 10 metriä antennikaapelia ja veti pienen teleskooppiantennin ihan ikkunaan kiinni katonrajaan.

Fl4m3 sanoi:

No mulla on aivan sama tilanne. Oon welhon kaapeliverkossa enkä haluais /raaskis ostaa tallentavaa boksia vaan ajattelin ratkaista sen ongelman tuolla usb digitv systeemillä. mulla on vaan nyt sellainen pilvilinna päässä että laitan usb tikun sisään ja lataan jonkun ohjelmaoppaan ja sitten vaan tallentelemaan sieltä koneelle ohjelmia. sit ku haluun kattoa ne niin piuha koneeseen tai poltetaan dvd:lle ja homma toimii.

mä oon pitäny ongelmana sitä että onko signaali tarpeeksi vahva? toinen mikä mietittyttää on sen vahvistaminen kun asun kaapelitaloudessa. kysymyksiä näissä on. mulla on kauhee polte ja tarkoitus oli aloittaa JUURI tämä keskustelu kun pääsen kotiin mutta näemmä joku ehti ensin...

onko kellään rakennettu tollaista tietokonedigitvtä?

Kunnon ulkoinen antenni, tehokas kone ja ei halvimmasta päästä oleva boksi niin luulis onnistuvan. Dvdplazalta kannattanee tutkailla, että minkälaisella härvelillä tuo parhaiten onnistuu ja siellä on varmasti enemmän testitietoutta niistä softista. Mulla kyykähti p4 läpsy aika tehokkaasti ku pinnaclen telkutinsoftan mukana asentu sqlserveriä ja ties mitä shaittia ja ne perkeleet sitten söivät sitä muistia niinku megamasa kääriksiä (eli siis paljon).

Anysee tallentaa ohjelmat vissiin vain muotoon, jonka voi aukasta sillä mukanatulevalla ohjelmalla. Ainoana miinuksena tuossa on signaalin heikkous. Tässä omassa huoneessa ei toimi (voi johtua koneestakin), mutta vajaa 10 metrin päässä toimii. Mutta sitten kun signaali on kunnossa niin kuva on teodella terävä.

Itellä on koneessa PCI-väylään Technisatin DVB-T -kortti, ja antennina toimii ProCasterin Digitaalinen DVB-T Sisäantenni ja toimii paremmin kuin hyvin. Mukana tuleva DVBViewer-softa ajaa asiansa hyvin, ei mitään moitteita, tallennus onnistuu ihan mpg:nä. Toi on tarkoitus laittaa tulevaan kotiteatterijärjestelmään Tv-kortiksi, tosin eri softalla. Niin ja hintaa noille kertyy n. 90€

Suppo78 sanoi:
mulla on vaan nyt sellainen pilvilinna päässä että laitan usb tikun sisään ja lataan jonkun ohjelmaoppaan ja sitten vaan tallentelemaan sieltä koneelle ohjelmia.

Jees, nimenomaan sama homma :) Sitä tässä juuri koitankin kysellä että voiko homma toimia / toimiiko homma näin helposti? vai pitääkö tässä hankkia vielä sellanen digitvkortti koneeseen jne? Sellasta operaatiota ei oikeen viitsis jaksaa alkaa... Olis kyll aika jees jos olis vaan niinku yllä mainitaa... usb kiinni ja kattelemaan.

Joo-o, aika suosittu vipstaakki taitaa olla tuo digi-tikku.. yhteentoista mennessä jo loppu :( Noh, sitten ei kokeilla.

Fl4m3 sanoi:
Joo-o, aika suosittu vipstaakki taitaa olla tuo digi-tikku.. yhteentoista mennessä jo loppu :( Noh, sitten ei kokeilla.

Minulle sanoivat että ensi viikolla saavat lisää, että jos tikun nyt maksan, niin ilmoittavat koska saa käydä hakemassa omansa pois.

Maksoin tikun :nolo:

oon kyllä aikast skeptinen ton tikun toimivuuden suhteen... ei herranjumala semmosella nysällä voi mitään kovin kaksista signaalia saada

olisko se mitenkään mahollista ku haluisin ton usb-digivirittimen kannettavan yhdistelmän autoon :rolleyes: et voisin katsella sieltä sittten vaikka formuloita tarpeen tullen :arvi:

pim sanoi:
olisko se mitenkään mahollista ku haluisin ton usb-digivirittimen kannettavan yhdistelmän autoon :rolleyes: et voisin katsella sieltä sittten vaikka formuloita tarpeen tullen :arvi:

No eiköhän se ihan hyvin onnistu jos se syntikan epäilemä ja myös minun epäilemä (siksi koko tredi) nysä saa signaalin autoon ja saat auton tuottamaan virtaa kanntetavallesi :)

Art2 sanoi:
Anysee tallentaa ohjelmat vissiin vain muotoon, jonka voi aukasta sillä mukanatulevalla ohjelmalla. Ainoana miinuksena tuossa on signaalin heikkous. Tässä omassa huoneessa ei toimi (voi johtua koneestakin), mutta vajaa 10 metrin päässä toimii. Mutta sitten kun signaali on kunnossa niin kuva on teodella terävä.

Anyseen tallennukset voi muuttaa .MPG muotoon vain nimen muuttamalla, siis kirjoitat sen .MITÄLIE tilalle .MPG ja johan pyörii vaikka BSPlayerillä...

Hyvin näkyy, vaikka on 15m johto olohuoneesta makuuhuoneeseen, eli boxi on samassa antennissa, kuin "oikeakin" tv.

No ei varmasti saa signaalia mihinkään autoon, jos ei TV-tornin ympäri oo ajelemassa. Anyseen loota on itelläni kotona, ja kyllä se toimii niinkuin pitääkin, tosin ei sillä munanmittaisella antennin rääpäleellä signaalia saa, pitää lyödä kiinni ihan antennipistokkeeseen.

Minkänäköistä tikkua se Stockmann nyt kauppaa? Tuleeko siihen antenni kiinni, vai onko se antenni siellä nysän sisällä?

rafael sanoi:
pitää lyödä kiinni ihan antennipistokkeeseen.

:eek: Sekö toimii kaapelista?

Eli siis tuo toimimattomuus on tästä koneesta kiinni

Edit: teillä on antenni- eikä kaapeli?

Anyseen E30 89e loota olisi Markantalossa, kannaattaako kantaa pois?
Onko laatua vai ihan susi? Kuinka paljon rasittaa konetta? Mitä kaikkea vaatii, muuta kuin tuon virittimen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom