USA iski Somaliaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keskisuomalainen sanoi:
Ruotsalaisia pidätetty Somaliassa
(STT-Reuters-AFP)

Useita ulkomaisia terroristeja on pidätetty Somaliassa, kertoi hallituksen edustaja sunnuntaina. Pidätettyjen joukossa on henkilöitä, joilla on Ruotsin, Tanskan ja Eritrean passi.

Hallituksen edustajan Abdirahman Dinarin mukaan pidätykset on tehty perjantaina, jolloin Etiopian tukemat hallituksen joukot valtasivat islamistikapinallisten viimeisen tukikohdan Somaliassa. Lähellä Kenian rajaa Etelä-Somaliassa sijaitseva Ras Kambonin kylä vallattiin myöhään perjantaina koko päivän kestäneiden taisteluiden jälkeen.

- Ras Kambonin kylä ympäristöineen on joukkojemme täydellisessä hallinnassa. Islamistit ja heidän ulkomaiset taistelijansa pakenevat, Dinari kertoi.

Hallituksen joukot yrittivät sunnuntaina palauttaa järjestystä pääkaupunkiin Mogadishuun ja tekivät useita kotietsintöjä löytääkseen laittomia aseita. Samaan aikaan Afrikan unionin AU:n edustajat saapuivat kaupunkiin valmistelemaan suunnitelmaa lähettää Somaliaan afrikkalaisista koostuva rauhanturvajoukko.
:hyper:
 
Jännä että tonne ei voi karkottaa edes sarjaraiskaajaa, mutta "lomailemaan" voi mennä ihan hyvin. Miksihän ihmeessä tuolta välitöntä hengenvaaraa paennut menisi takaisin sinne lomailemaan...

"Jättäkää meidat rauhaan!" Totesi joku somali kun mielenosoituksessa haastattelivat. Itse olen hyvinkin pitkälti hänen kanssaan samaa mieltä.
 
"Jättäkää meidat rauhaan!" Totesi joku somali kun mielenosoituksessa haastattelivat. Itse olen hyvinkin pitkälti hänen kanssaan samaa mieltä.

:lol2:

Joo en tajua miks tällaset suurrikolliset yms massapahoinpitelijät, ryöstäjät, murhaajat ja raiskaajat saa olla Suomessa.
Mikään "kotimaassa on rauhatonta" ei todellakaan ole mikään syy! :curs:
Mun mielestä ihan oikein että tollanen massaraiskaaja sais mogadishust kuulan kalloo - omassa kotimaassaan.
Meinaan että tuolla Somaliassa paikallinen laki ei ole kovin armollista Suomeen verrattuna. Tekis samat hommat tuolla kun täällä niin todennäkösesti pistetään pili pussiin tai ammutaan. Mutta suurin osa jää rankaisematta lainvalvonnan puutteessa(?)
Tuntuu sairaalta että suomalaisia naisia raiskannut mokkakikkeli saa erikoiskohtelua ja kukkahattutädit voivottelee että on vaikea lapsuus.
Suomen lainsäädäntökin on paska monelta saralta ja epätasapainonen.
Joistain pahoinpitelyistäkin saa paljon pienempää huutia kun mopovireistä.

Ps. kyse ei ollut yleistyksestä kuten varmaankin joku aktivisti kohta täräyttää, vaan puhuin näistä somalirikollisista.
Ja niinkuin joku totesikin että pohjoinen katukuva alkaa käymään turhan värikkääksi..
 
Ei se nyt ihan noinkaan mene Luumu: Kun USA hyökkäsi Irakiin, niin kyse oli virallisesti sodasta. Nyt taas Somalian tapauksessa yhdysvalloilla oli Somalian hallituksen lupa tiputtaa pari pommia alueelle, missä pyöri vain terroristejä. Ei siis mikään siviilikohde, jossa oli pari roistoa, vaan ihan terroristien oma leiri. Tottakai on mahdollista, että viattomia siviilejä kuoli kanssa, mutta ei kyseessä ollut mikään päätön "pommitetaanpas tuo koulu, kun siel on yks tero mahdollisesti".

Ööh ja Somalian "hallitus" on se taho joka on USAlle myönteinen tai jos sellaista ei löydy niin se jonka vihollinen on se taho jota USA haluaa pommittaa?

The enemy of my enemy is my friend.:wanha:
 
Back
Ylös Bottom