Urheilukoulun valintatestit

Mielenkiintoinen asenne. Urheilukoulun tarkoitushan on taata kansainväliselle huipulle pyrkivän urheilijan täysipainoinen harjoittelu. Mikäli harjoittelu on sen mukaista niin kaikki päälle tuleva sotilaskoulutus on kyllä raskasta jo siksikin että se haittaa kovasta harjoittelusta palautumista. Jokainen metsäkeikka ja ryynäys on syö harjoitustehoja. Eli jos siis trenataan niin kuin huippu-urheilijan pitäisi niin eipä juurikaan voi olla suklaata vaikka sotilaskoulutusta onkin normaali-inttiä vähemmän.

No totuushan on etteivät kaikki urheilukouluun pääsevät urheilijat pyri huipulle saatika että treenaisivat sen edellyttämällä tasolla. Osa porukastahan on siellä vain lomalla.

Huipulle tai ei, niin jokainen urheilukouluun menevä tietää, että siellä joutuu tekemään kompromisseja harjoittelun suhteen. Jos niitä joutuu tekemään vähemmän, kuin mitä oli luullut tai mitä edellisten saapumiserien urheilijat joutui tekemään, niin silloin on aihetta iloon.

Ihme näkökulma sulla.

Soutaja 88 iloitsee siitä, että pääsee treenaamaan paljon, kun sotilaskoulutusta on vähän. Eli mikä on ongelma.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika iso osa urheilukouluun päässeistä on ns. tenavatähtiä ja "urheilu-ura" lopahtaa varmaan puolella heti intin jälkeen.

Urheilukoulu on ihan hyvä paikka lähinnä ilmaisten testien, hyvien lomien ja treeniajan takia, mutta jos ihan oikeasti haluaa urheiluun panostaa, niin ei silloin inttiin mennä. Kun mä olin urheilukoulussa, niin olinhan mä vissiin 6-7 viikkoa harjoitusleirillä. Parempi vaihtoehto olisi kuitenkin ollut kääntää kotona kylkeä, siihen aikaan kun urheilukoulussa piti hypätä ylös, ja lähteä kymmennen aikoihin treenaamaan. Mutta urheilukoulu on kyllä inttipaikoista varmaan yksi parhaista.

Itse asiassa Urheilukoulussa on yksi heppu Rovaniemeltä. Kulkeminen ei tuota hänelle vaikeuksia,koska saa matkustaa välit lentäen,intin piikkiin.
Ei kannata jättää mahista väliin.

Itse hain vuosi sitten urheiluhierojana ja ainoana naisena sinne kesäkuun erään. Psykologiset testit ei kaikki menny nappiin eivätkä voineet ottaa. Oli siellä porukkaa harmittanu kun hierojista on kuulemma kova pula. Hakisin uudestaan, mutta se koulutus ei oikein tahdo auttaa rauhanturvaajaksi hakemiseen. Siksi siis katse valmiusjoukkojen pääsytesteihin

Mitä niissä psykologisissa on? Paljonpuhuttu pällitesti?

Puristaako vanne päätäsi? Tekeekö sinun mieli ruveta kukkakauppiaaksi?

Eli tyhmiä kysymyksiä. Sitten on jotain loogista päättelykykyä ym.

Kyllä ne menee läpi, jos on ns. "normaali" ihminen, eikä rupee pelleilemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom