Urheilu ennen koulua, mutta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fisu
  • Aloitettu Aloitettu
Niinhän tämä vanha sanonta kuuluu, että urheilu laitetaan ensisijaiseksi ja sitten tulee vasta koulu. Mutta prkl ku ei ehdi. Lukio on niin syvältä, mut pitäis päästä jonnekki jatko-opiskeleen.

Rapistuuko mun kroppa ja mitä sille tapahtuu ku treenaa 6 viikkoa 3 kertaa viikossa, mutta sitten kahden viikon paussi salilta koeviikon takia, mutta tietysti jotain kevyttä urheilua harrasta. Ja kun koulusta pääsee 16.00. Paitsi että kotona on tanko ja penkki. et sillä jotenkin treenaan.

Miten te opiskelijat teette?

No mulla on ollu tapana hoitaa salilla käynti lintsaamalla tunneilta:D , ja tämän seurauksena on tullut sitten etenemiseste;) .Lukio todella suck'aa ja syvältä, mut onneksi olen löytänyt ratkaisun siihen eli AMIS.:worship: :worship: :whip:

Jos meinaat selvitä koulusta joskus poiski ni kaippa se kannattaa hoitaa eka alta, onhan sulla koko loppuelämä aikaa kasvattaa muskelia ;) Etkä sä ny varmaan kahdessa viikossa kerkee montaa senttiä pienentyä... :D

Tsemppiä!

Koeviikoillahan on hyvä käydä salilla, sillä päivät ovat tosi lyhyitä. Ja pari vapaapäivääkin on tavallisesti ainakin kolmantena vuotena. Ja etkai sä koko päivää putkeen lue? Tekee varmaan ihan hyvää käydä siinä välillä treenaamassa. Tai sitten käyt heti kokeen/kertauksen jälkeen ja luet loppuillan. Sitäpaitsi eikö koeviikko kestä nimensä mukaisestikin vain viikon?

Asiat tärkeysjärjestykseen. Ehdit käydä salilla loppuelämäsi, viikon tai parin tauko voi tehdä jopa ihan hyvää, jos treenaa kuusi viikkoa täysillä.

En ole koskaan jättänyt mitään treeniä välistä koulun/läksyjen/koeviikon/kirjoitusten takia, vaikka salibandy- ja punttitreenejä tulee yhteensä joku 7 kappaletta viikossa. Kaikki on kiinni siitä, miten järjestää vapaa-aikansa. Kun koeviikolla jättää pakkiksen lukemisen vähemmälle niin ehtii taas lukea enemmän kokeisiin jne.

T: 9,4 keskiarvo lukiossa :david:

Originally posted by Manta
Lukio todella suck'aa ja syvältä, mut onneksi olen löytänyt ratkaisun siihen eli AMIS.:worship: :worship: :whip:
Kyllä!! :kippis1:

Ehtii käydä puntilla ku ei oo ikinä läksyä eikä niin pitkiä/rankkoja päiviä :piis:

Mun mielestäni joku koulu on vaan tekosyy jättää treenit tekemättä... päivässä varmasti on tunti tai pari aikaa käyttää treenaamiseen... sovitat vaan koulunkäynnin ja harrastukset päivään...

Todellakin. Joku sen jo sanoikin, mutta mielestäni koeviikolla ehtii paremmin salille, ku jakson aikana. Koulu loppuu jo 9-10 mais (jos ei mee kertaustunnille:D ) ja siinähän onkin sitten koko päivä aikaa. Luulis tunnin parin rako löytyvän salillekkin.

Asiat pitää vaan järjestää niin että aikaa löytyy..

Aikahan on vain ja ainoastaan järjestelykysymys. Treeniin nyt ei kuitenkaan uppoa kuin semmonen tunteroinen, koululle jää sitten 23 h vuorokaudesta.
Ite oon tässä keväällä hakeutumassa tonne TuTan puolelle, treenattua tulee kyllä silti 4 viikossa + aerobiset.

Koittakaapas nyt teinit laittaa ne asiat tärkeysjärjestykseen. Hyvinhyvinhyvin pieni osa ihmisistä pääsee sellaiseen tilanteeseen, jossa treenaminen on työtä. Kyllä pitää ajatella hieman pitemmälle kuin vuoden päässä häämöttävää maksimaalista habaa. Koulu ensin ja sitten katsellaan mihin väliin reeni mahtuu.

Aikaa kyllä löytyy varmasti niin urheilulle kuin koulullekkin, ilman lintsauksia ja tehtävien tekemättä jättämisiä. Täysin järjestelykysymys.

Keväästä 2000 saakka olen pitänyt periaatteena että kävi elämän muilla osa-alueilla ihan mitä tahansa, treenien ei anneta kärsiä. Aina jostain löytyy sen verran aikaa että kerkeää salille vetämään lyhyen ja ytimekkään treenin. Enemmän aikaa mulla oikeastaan kuluu keittiön puolella kaiken safkan valmistamiseen ja syömiseen, kun en ihan mitään valmispizzoja tai muuta vastaavaa 2 minuutissa valmista paskaa kurkustani alas änge.

Koulu ei ainakaan päällisin puolin näytä tästä kärsineen; ylppäreistä 4L + 1E ja tällä hetkellä opiskelupaikka Otaniemessä TuTalla.

Kuten tossa aiemmin sanottiinkin, koko homma on ihan järjestelykysymys. Itse olen valinnut aikoinaan prioriteettini, joiden mukaan olen järjestänyt ajankäyttöni jo vuosien ajan. Lukioaikana kaikki bileet, baari-illat ja risteilyt joihin otin osaa on laskettavissa yhden käden sormilla. Tämäkin on ollut tietoinen valinta sillä arvostan enemmän saliharjoitteluani kuin perinteistä alkoholipohjaista hauskanpitoa.

Sanoisin että jo pelkästään tuo alkoholinkäytön ja siihen liittyvän ajankäytön eliminoiminen aikataulusta on mahdollistanut samanaikaisen maksimaalisen panostuksen sekä saliin että kouluun.

It all comes down to ones priorities. Jos salitreeni ei ole aivan arvolistan kärjessä tingitään siitä tiukan paikan tullen jos vaihtoehtona on tinkiminen jostain korkeamman prioriteetin asiasta.

Jätä vaikka päivittäinen telkkarin katsominen vähemmälle. Lukeminenkin kannattaisi varmaan hajauttaa koko jakson ajalle niin ei koeviikoilla tule liikaa kiirettä.

Originally posted by kiesus
Jätä vaikka päivittäinen telkkarin katsominen vähemmälle. Lukeminenkin kannattaisi varmaan hajauttaa koko jakson ajalle niin ei koeviikoilla tule liikaa kiirettä.

Heh, tiedät itsekin ettei tuo ole mahdollista. Aina jää viimeiseen iltaan lukeminen. :D Lukiossa tuolla tekniikalla vielä pärjää, mutta saas nähä miten on asian laita sitten kun olen teknillisessa yliopistossa.

Lukiossa ollaan, keskimäärin 8 kurssia/jakso, (pyrin 2-2,5vuoteen)
koulupäivä 8.05-15.35.
Salille menen klo.6.15 joten nukkumaan mennäänkin jo 9-10 aikaan.
Eli se on aivan oma valinta mihin sen ajan käyttää, oma päivärutiini on salille, kouluun, kotiin, koiran kanssa ulos,opiskelu, nukkumaan.:zzzz:
Olisihan sitä enemmän vapaa-aikaa jos niin haluaisi, mutta itse haluan koulun käydä kunnolla, ja mielellään treenatakin.
Sitä vaan joutuu heräämään aika aikaisin.
Ja kyllä sen viisi päivää jaksaa,kun viikonloppuna voi ottaa rennommin.

jep koeviikol voi käydä salilla ku pääsee 12 koulusta. mutta lähinnä ennen koeviikon alkua, ku pitäis lukea/tehdä läksyjä. koulusta tulee neljän jälkeen nukkuu päiväunet menee salilla ja tulee pois joskus 19.00 maissa niin ei paljon nappaa mitkää läksyt kun väsymyski painaa päälle.

mulla on ongelma se, että saan PALJON pahemman morkkiksen siitä et jätän treenin väliin, kuin se että jää läksyt tekemättä... siis aina ne saa mahtumaan yhteen päivään molemmat(koulu ja treeni). itse käyn suseasti aamulla salilla ja hyppytunnit menee mielummin salilla kuin kahviloissa notkumiseen...

it's your own life, which means that it is your own choice....

Originally posted by fisu
jep koeviikol voi käydä salilla ku pääsee 12 koulusta. mutta lähinnä ennen koeviikon alkua, ku pitäis lukea/tehdä läksyjä. koulusta tulee neljän jälkeen nukkuu päiväunet menee salilla ja tulee pois joskus 19.00 maissa niin ei paljon nappaa mitkää läksyt kun väsymyski painaa päälle.

Juuri tämän takia kannattaa siirtää treeni aamuun, ja mielummin mennä ajoissa nukkumaan kuin nukkua päivällä.
Päiväunien jälkeen menee koko ilta horroksessa, eikä opiskelusta tulekkaan mitään.
Itse tein ennen samanlailla, mutta totesin aamutreenin sata kertaa paremmaksi, vaikka aamulla se lähtö onkin välillä vaikeaa.
Ottaa vaan itseään niskasta kiinni, niin jää se iltapäivä vapaaksi:thumbs:

Kyllä! Lukio sukkaa pahasti, ite olen siellä, koska jonnekki hauskaan paikkaan pitäisi päästä jatko-opiskelee. Hitosti läksyjä, niihi melkee hukkuu. Mut vapaa aikaa suhteellisen paljo ku en tee läksyjä. Paitsi matikan (pitkä). Ketuttaa ku kavereit on amikses ni ne pääsee välillä millo mihinki aikaa, ei läksyjä, ei koeviikkoja, semmost hemmetin löysäilyä! Mutta kyllä mä salille kerkeen käymää, viimestää koulun jälkee on aikaa. Muuteski täs jaksos mukavasti noita hyppäreitä

Originally posted by Sam Earch
Heh, tiedät itsekin ettei tuo ole mahdollista. Aina jää viimeiseen iltaan lukeminen. :D Lukiossa tuolla tekniikalla vielä pärjää, mutta saas nähä miten on asian laita sitten kun olen teknillisessa yliopistossa.

Kokemuksen syvalla rintaaanella voin sanoa etta Teknillisessa yliopistossa sulla on enemman vapaa-aikaa kun koko elamas aikana yhteensa. Toisaalta pileita on sitten enemman kuin laki sallii ja niiden houkutus on huikea...

Itella menee prioriteetit suunilleen seuraavasti:
1.Kalja 2.Puntti 3.Koulu 4.Joku muu, mika?

Back
Ylös Bottom