Urheilijoiden hiustenpesu :D

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lidy
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
13.3.2017
Viestejä
1
Hölmö kysymys, miten te jotka harrastatte kunnon pulssihikitreenejä 5-7 kertaa viikossa pesette hiukset? )) Itse treenaan 3 kertaa viikossa ja haluaisin nostaa sen viiteen kertaan viikossa, mutta ainoa asia mikä pysäyttää on se etten haluaisi pestä tukkaa järkyttävät viisi kertaa viikossa. Onko joku keksinyt jonkun hyvän keinon treenata usein tuhoamatta ohuita hiuksia?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nimenomaan, laimea shampoovesi, tai mites pelkkä vesi? Sit föönaus ja kuivashampoota perään, niin näyttää varmaan ihan puhtaalta. Vai ylipäätäänkö arveluttaa toi kastelu/kuivaus?
 
Treenaan 5-7 päivänä viikossa, mutta pesen tukan aika harvoin, ehkä 2-3 kertaa viikkoon. (Mulla on toisaalta puoliksi sheivattu pää) Mun päänahan(kin) iho kuivuu jos pesen sen usein, ja toisaalta harvaan peseminen myös totuttaa siihen, että se ei enää edes rasvoitu nopeasti. Suosittelen shamppoksi Head & Shouldersia, toimii!
Joskus tapahtuu niin, että on "pakko" pestä päänahka useammin kun normaalisti haluaisin (useampana päivänä peräkkäin), ja silloin hilseily alkaa..

Edit:
Jos ällöttää hikisen olonen päänahka, ennen kun se "tottuu" harvempiin pesukertoihin, niin ehkä juuri tuo kuivashampoo vois olla kokeilemisen arvosta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Minä myös pesen käytännössä päivittäin. Mulla on niin paksut hiukset, että näin lyhyelläkin tukalla päänahka hikoaa niin järjettömästi aina, että se on pakko vähintään huuhdella treenin päälle. Jos jätän pesemättä, niin sittenpä se vasta kutiaakin ja raavin koko päänahkani auki. Vaikka olenkin atoopikko, niin on pienempi paha se päivittäinen pesu.
 
Minä kyllä pesen muutenkin hiukset joka päivä, mutta miedolla aineella. Urheilun tai muun hikoilun vuoksi vaikka kaksi kertaa päivässä, koska hikoilu kutittaa.
 
Joka päivä tulee pestyä, mutta harvemmin föönaan enkä koskaan käytä suokkareita ym. ja harvemmin mitään muotoilutuotteitakaan. :)
 
Täälläkin tulee pestyä joka päivä. Ei ne niin likaisiksi tule, että sen takia pitäisi pestä, mutta alkaa itseä ällöttää, jos ei pese.
 
Pesevä hoitoaine on vastaus kaikkiin ongelmiin. Ei sillä oikeasti likaista tukkaa puhtaaksi saa, mutta miltei päivittäiseen pesuun toimii hyvin. Googlaa cleansing conditioner tai co-wash. En tiedä toimiiko jos käyttää kovin paljon muotoilutuotteita, niitä ei ehkä saa kunnolla irti.
 
Mä hikoilen niiiiiiin paljon, että ei ole kyllä vaihtoehtona jättää hiusten pesua pois... eli joka päivä pesen ja välillä treenipäivinä (4-5pvä) jopa kaks kertaa! Mutta kannattaa oikeasti testata noita kuivashampoita, jos ei ole yhtä kova hikoilemaan!!
 
Miekin pesen hiukset aina punttitreenin tai juoksulenkin jälkeen, sillä hikoilen kans todella todella runsaasti. Mulla on aika ohuet hiukset ja todella herkkä päänahka,muttei ole tuosta kärsinyt. Hiukset itse asiassa ovat punttitreenin aloittamisen jälkeen kasvanut paljon nopeammin, liekö se, että pesen hiuksiani useammin ja samalla hieron päänahkaa useammin, osatekijä? Toinen osatekijä voi olla, että vaihdoin myös e-pillerit e-kapseliin, mutta nyt on ollut pilsut takaisin jo jonkin aikaa, ja hiukset yhä kasvaa hurjaa vauhtia.
 
Monelle tää varmasti kuulostaa aika ällöttävältä, mutta itse pesen hiuksia vaan vedellä, n. joka kolmas päivä. Pyrin treenaamaan viidesti viikossa. Muotoiilutuotteita en käytä, kuivashamppoota laitan joskus. Muutama kuukausi kesti hiuspohjalla tottua pelkkään vesipesuun, mutta viiden kuukauden jälkeen tuo toimii jo hyvin.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom