Upsi hakusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thaazan
  • Aloitettu Aloitettu
Näyttää tuo ukkonen jyrisevän sen verran usein niin tuli mieleen, että voisi sen upsin laittaa. Elikkä jos vähä vinkkiä saisi minkälainen kannattas hankkia..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on APC:n Back-Ups CS 500VA, hyvin on antanu suojaa, kestää about 15 minuuttia kone päällä jos menee sähköt poikki. Erittäin tyytyväinen olen, ja ainakin sillon ku olin itse ostamassa, niin APC oli se ainoo oikee upsi. Tää kyllä pitää sellasta pientä sirinää päällä ollessaan, eli jos on todella hiljainen kone, niin saattaa jonkun verran häiritä, mulla on kaikki kamat tuolla puukotelossa joten ei kuulu mitään..

Ostin alunperin ihan sähkökatkojen takia, täällä korvessa tulee aika usein sellasia ärsyttäviä kahden sekunnin katkoja, joka boottaa koneen. On tosin tänä kesänä pelastanut koneen ukkoselta ainakin kerran. Salama kuin kirkkaalta taivaalta, puhelinpistoke iski kipinää, mutta ei muuta ku yhteys vaan katkes. :D

Tossa kun kattelee noita hintoja niin 100€:lla saa hyvän perusupsin, jos olisin itte ostamassa niin ottaisin APC:n joko 500VA tai 650VA mallin (ei ES!)...

:eek:
Just ku pääsin kehumasta meikäläisen upsia, niin se kärähtää! :(

Eilen tulin kotiin niin huomasin selvästi kun joku elektroninen osa olis palanu jossain. Tsekkailin telkkarit sun muut, tietokonekin lähti käyntiin ihan entiseen tapaan, joten oletin että ne oli mun huippuluokan Philips videot jotka oli syttyny toisen kerran palamaan. Illalla sammuttelin tietokoneen, ja mulla on tapana aina ottaa upsi pois päältä ja johto seinästä yöksi. Yöllä se upsi kuiteski piippaili koko ajan ja itki surkeesti, tarkistin tilanteen niin tajusin että sehän se on ottanu liekkiä.

Hirvee palaneen käry, kyljessä on sellanen sormenpään kokonen sulanu kohta, ja selvästi näkee että sieltä on tullu mustaa savua ulos.. Kohta vois soitella tonne supportiin, onneks on vielä takuuta jäljellä. Toivottavasti ne ottaa sen asiakaspalautuksena, ei viittis maksaa tollasesta sementinpalasesta postimaksuja.

Hämmästyttävintä on kuitenkin että se edelleen toimi ihan normaalisti vaikka oliki palanu. Ei kuitenkaan lähteny enää uudestaan käyntiin. Ehkä siihe iski salama ja uhras henkensä koneen puolesta. :rolleyes:

PS. Kannattaa sit rekisteröidä se upsi: http://www.apcc.com/support/

phy73 sanoi:
Kannattaa silti ottaa modeemiin piuhat seinästä ukkosella.

(analogisesta)modeemista en tiedä, mutta onhan noita upseja joihon saa verkkopiuhan kiinni ylijännitesuojan taakse.

holy god!
Eli sain uuden upsin ihan kuriiripalveluna ovelle asti, ja veivät samantien rikkinäisen pois. :)
Samanlaista palvelua en ole koskaan nähnyt missään firmassa, näin ne hommat tulee hoitaa! :rock:

Partsu sanoi:
holy god!
Eli sain uuden upsin ihan kuriiripalveluna ovelle asti, ja veivät samantien rikkinäisen pois. :)
Samanlaista palvelua en ole koskaan nähnyt missään firmassa, näin ne hommat tulee hoitaa! :rock:
:offtopic: Itse olen myös kerran päässyt nauttimaan samanlaisesta palvelusta. Silloin kyseessä oli HP:n digikameran takuuhuolto. Olin hetken aikaa monttu auki, kun kaveri langan päässä sanoi että kuriiri tuo uuden kotiovelle ja vie vanhan pois.

Tollainen on jo hyvää palvelua! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom