Upeita kuvia maailmalta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Triv
  • Aloitettu Aloitettu
canonin kameroissa tulee mukana sellanen ohjelma kun photostich jolla voi ottaa tollasia kuvia. ihan yllättävän toimiva juttu!

Panoraamakuvia varten on olemassa sellaisia peilihässäköitä, joilla saa kerralla näpsäistyä koko kuvan. Mutta nuo on näköjään useammasta kuvasta koottuja köyhän miehen versioita.

D.Yates sanoi:
Panoraamakuvia varten on olemassa sellaisia peilihässäköitä, joilla saa kerralla näpsäistyä koko kuvan. Mutta nuo on näköjään useammasta kuvasta koottuja köyhän miehen versioita.
Kyllä ammattilaiset ottavat nuo kuvat kolmijalalla olevalla kameralla. Ei he käytä mitään peilejä jne. vaan ottavat neljä kuvaa, yhden joka "ilmansuuntaan." Kuvat sitten liitetään yhteen kuvankäsittelyssä ja tarvittaessa laitetaan pyörimään omaan ikkunaan, jossa kuvaa pääsee zoomaamaan ja itse pyörittelemään. Olen nähnyt, kun se tapahtuu. :)

Helvetin hienoja kuvia joka tapauksessa. :thumbs:

Edit: quotet kuntoon

JoAT sanoi:
Kuvat sitten liitetään yhteen kuvankäsittelyssä ja tarvittaessa laitetaan pyörimään omaan ikkunaan, jossa kuvaa pääsee zoomaamaan ja itse pyörittelemään. Olen nähnyt, kun se tapahtuu. :)
Juu tiedän, olen niitä tehnyt. ;)

Kunhan mainitsin että tämmöisiäkin on olemassa:

Lainaan vähän threadia..

Linkki mielestäni ihan hauskaan kuvaan, jossa kaverini on yhdistellyt isoisänsä 60-luvulla Helsingistä ottamia kuvia panoraamaksi.

http://koti.mbnet.fi/timkir/Helsinkipanorama1960/index.html

http://koti.mbnet.fi/timkir/

"Huom! Kuvien laiton kopiointi on kiellettyä puuhaa. Eli äläpä varasta tai alkaa poiju tummumaan.
Annan kyllä luvan kuvien käyttöön, kunhan uskallat kysyä lupaa siihen:... (osoite löytyy sivuilta)" ;)

Juu, pallopanoraamat on kivoja, tosin ei oikein itseeni iske.
6-17 suhde on se panoraamojen 'äiti' ja silläkin saa tarpeeksi kuvaa yhdelle widescreenille.
Harmi, ettei ole tuon kokoista projektoria, sillä pari Linhof Technorama 617 SIII:lla otettua kuvaa ois tuossa diana. On... sanotaanko, aika vakuuttavaa jälkeä :whip: :D

Sopinee tähän ketjuun...

14WILDFIRES600_READY.jpg

(Maastopalot lähestyy Los Angelesia)

Back
Ylös Bottom