SUPERCARB 1kg -40%

Univaje ja treenaaminen?

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Kun joskus (noh, muunmuassa tänään) käy niin, että syystä tai kolmannesta :p yöuni jää vähiin ja seuraavana päivänä väsyttää niin maan perusteellisesti, ja treenata kuitenkin pitäisi, niin miten skabailette, armaat punttimimmit, väsymyksenne kanssa? Otatteko torkut töiden jälkeen, turvaudutteko kahviin tai kofeiinitabletteihin, jätättekö treenin suosiolla väliin jos ei ole mahdollisuutta nokosiin? Miettii nimimerkki "silmät ristissä" :rolleyes:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tuollaisessa tilanteessa teen yleensä niin, että menen ensin salille ja nukun sitten pari tuntia iltapäivällä.

Jos en nuku, niin iltaan mennessä menee niin ylikierroksilla, etten pysty nukkumaan seuraavanakaan yönä.

Kantapään kautta olen oppinut: jätän treenin suosiolla väliin jos en ole nukkunut riittävästi. Vaikeaahan se on, mutta pidemmän päälle oikea ratkaisu. Pienellä univajeella tietysti voi joskus treenata jos tuntee itsensä virkeäksi, mutta jos on väsynyt olo ja unta vähän alla, ei kannata lähteä urheilemaan.

Yleensä väsymys ei iske muhun vielä valvomista seuraavana päivänä vaan siitä seuraavana päivä. Silloin menen salille suoraan töistä ja illalla sinnittelen hereillä, kunnes meen nukkuun tuntia tai paria aiemmin kuin normaalisti. Ei mene unirytmi lopullisesti sekasin nääs..;)

Minä myös menen mielelläni salille suoraan töistä, sillä jos väsyneenä menen kotiin, syön ja heittäydyn sohvalle, ei siitä enää sitten noustakaan...
Jos on vetämätön olo, saatan juoda tölkin Batterya/Red Bullia ennen treeniä, minulla ne toimivat ihan hyvin ja virkistävät.

Joko tähtään salille suoraan töistä ja menen illalla sitten aiemmin nukkumaan, tai sitten otan ihan lyhyet nokoset (15-30min), juon kahvia ja menen treenaamaan. Välistä en juurikaan treenejä jätä väsymyksestä huolimatta - omatunto naputtaisi muuten liikaa...:rolleyes:

Meiksi nukkuu päikkäreitä melkein joka päivä :D . Töistä kun tuun, niin normaalisti ensin syön jotain ja juon kupin teetä. Sitte tunnin kauneusunoset ja sit pamppaloin jotain 1-2 tuntii, juon kupin kahvia ja *PIM* olenkin valmis salille virkeänä haastamaan rautaa :p . Väsyneenä musta ei ole mihinkään. Sitäkin on tullu kokeiltua: haahuilen salilla päämäärättömästi paikasta toiseen, en muista mikä olikaan seuraava liike, montakohan toistoa mä tein jo... ja jep, vesipullokin jäi kotiin :rolleyes:

Eli mun mielipide on se, että levänneenä ja virkeänä mennään salille. Jos väsyttää niin nukutaan ensin se univaje poies, niin treeneissäkin on sit pää mukana ja järki takataskussa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kyllä ne päiväunet tulee nukuttua jos on tosi väsynyt, muuten turvaudun kahviin ennen treeniä.
On kyllä tosi inhottavaa mennä väsyneenä treenaamaan, mutta on se kumma kun kuitenkin yleensä aina tulee sinne raahauduttua, vaikka toinen silmä ummessa... :p

Suositut

Back
Ylös Bottom