Univaikeudet nälän takia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lepsuste
  • Aloitettu Aloitettu
No paino ainakin hiljattain noussut, että joko olen plussilla tai sitten joku pumppaa miuhun lyijyä. Ja tosiaan tuota siirtämistä en ole tehnyt, koska olen kanssa elänyt uskossa(lukenut täältä), että raskas syöminen ennen nukkumaan menoa ei olis hyvästä, koska kroppa keskittyy siihen saapuskan sulatteluun, eikä lihaksen kasvattamiseen.

Kyllä sitä illalla syödä saa, tietenkin homma pitää noin muuten olla balanssissa. Itse olen nyt miinus kaloreilla ja hiilarit nautitaan treenin ympärillä ja illalla. Iltapalaksi on sitten aam, eikun siis iltapuuto ja raejuustoa. Katsii googlettaa "hiilarit illalla" yms. Itsellä tuo on parantanut huomattavasti unen laatua ja on se painokin pudonnut eikä ole yöllä nälkä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän sen nälän aiheuttaa ne alhaiset verensokeritasot, jotka taas johtuvat täysin siitä,että syöt illalla kananmunia. Hiilaria koneeseen, hiilari on polttoaine ja pitää verensokerit tarpeeksi korkeana koko yön. Ei mitään nopeaa hiilaria,kuten banaani, vaan esim ruisleipää.

Noi fasting tyyliset ruokavaliot auttaa joillain ihmisillä noihin nälkä onglemiin. Itse söin 5-6 ateriaa päivässä niin kuin kunnon bodarin kuuluu. Kun olin tehny tarpeeksi kauan tätä niin tulin ruoka riippuvaiseksi siten että oli pakko saada sitä ruokaa kokoajan(3-4h välein). Joku 5-6h syömättä niin oli uskomattaman heikko olo ja todella agressiivinen mielentila. Käytännössä mahdotonta nukkua ilman iltapalaa koska uni ei vain tullut. Tein noita paasto juttuja muutaman kuukauden ajan ja siitä lähtien ei ole ollut vastaavaa ongelmaa.

Yö syönti on vain opittu tapa.
Jos päivällä ja illalla on kunnolla syönnyt niin ei voi sen erityisemmin nälkä yölläkään kuin päivällä. Se vaan kroppa/psyyke on oppinut tavan ja siksi tuntuu nälkäiseltä.

Kokeilin googlella etsiä yösyöntiä niin suurin osa jutuista oli imeväisten äitien kirjoittamia juttuja joten nyt pojat joilla nälkä vielä yöllä niin yrittäkää jo vieroittua siitä äidin helmasta...

Maitorahkaa tai kaseiinia ennen nukkumaan menoa ja puol litraa vettä. Uni tulee ja kellon soiton aikaan on pakko nousta ku rakko ilmoittaa tyhjennystarpeesta!

Mulla aikoinaan, ennen kun lopetin laktoosin syömisen, tuntui monesti yöllä/illalla että olisi armoton nälkä, vaikka söin koko ajan. Aloin syömään vain laktoositonta safkaa niin ongelma hävis.

Mä syön iltapalalla hiilaria ja proteiinia nyt dieetillä. Eli esim. 2 kaura/ruisleipää ja paistettu kananmuna tai 2 leipää ja rahkaa+ pähkinöitä pieni määrä, 300-400 kaloria. Eli vähennä esim. lounaalta tai päivälliseltä hiilaria ja siirrä se iltapalaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom