Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pjuus sanoi:Väärät kengät?
Mulla oli ulkosyrjä kipeenä, niin että olisi naula jalassa. Syynä liian löysäpohjaiset kengät ja siitä johtunut rasitusvamma. Vaihdoin kenkiä ja loppui siihen.
henkkas sanoi:tuleeko kipu jalkapohjasi ulkoreunaan??,ostin vasta uudet kengät ja muutamaan päivään en ole voinut lenkillä käydä kipu jalapohjassa ja siinä ulkoreunassa!!kenäg tovat adidaksen adistar..pääaisassa olen vielä juossut maantiellä varmaan vaikuttaa kova alustakin siihen
Siggy sanoi:Joo sama vaiva ollut pidempään.Vaikka kuinka yrittäisi lenkillä keskittää kävelyä/juoksua päkiälle niin kivut vaan tulevat.Minullakin tuota elopainoa on sen verran,että koitin ostaa hyvät kengät,mutta ei tunnu olevan niistäkään apua.
pumppujake sanoi:Sitten vielä sellane homma et asicsen lenkkarit on kyl täl hetkel huomattavasti paremmat ku adidaksen kengät. Adidas on jääny vähä jälkeen juoksukengissä.
henkkas sanoi:millanen kenkä se adidaksen adistar competition kengät sitten on??onko se pronaatiotuellinen vai mikä??mitä asicsen kenkää suosittelet??löytyykö niitä askel klinikoita ihan hyvin varustetuista urheiluliikkeistä oulusta vaikka intersportista tai rintamäeltä, tietääkö kukaan??
Pronaatiotuollinen = pronaatiotuellinen. Jos näin on niin puhut paskaa. Pronaatiotuellinen kenkä tukee juuri ylipronatoivaa jalkaa. Alipronatoivaan/supinoivaan jalkaan se ei auta.pumppujake sanoi:Sulla on luultavasti ylipronatoiva askellus. eli pronaatiotuollinen- tai normaali kenkä ei sovi sun jalalle.
Lightweight sanoi:Pronaatiotuollinen = pronaatiotuellinen. Jos näin on niin puhut paskaa. Pronaatiotuellinen kenkä tukee juuri ylipronatoivaa jalkaa. Alipronatoivaan/supinoivaan jalkaan se ei auta.
Ulkosyrjä kivut kuulostaisiva kyllä alipronatoivalta/supinoivalta vaivalta. Lisäksi kenkien kuluminen sivulta varmistaa sitä arvausta.
Lightweight sanoi:Helsingissä on yksi erittäin hyvä juoksu liike jossa saa kokeilla kenkiä juoksumatolla ennen ostoa
Noissa askelklinikoissa tuo askel nimenomaan voidaan tarkasti selvittää. Jos käyttää erikoispohjallisia, niin silloin se askel pitää mitata nimenomaan sen pohjallisen kanssa.lej sanoi:Mulla on ylipronaatiota. Määräys tuli lääkäriltä hankkia normaaliaskeltavan kengät, mutta erona onkin se, että mulla on pohjalliset, jolla korjataan se askellusvirhe.
Hommahan menee niin, että aina molemmat jalta eivät ole identtiset eli toiseen jalkaan apu saattaa löytyä kengästä, mutta toiseen ei ilman tarkempaa tutkimusta.