Ulkoiset kovalevyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi O
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä kans tollanen LaCie 500GB, toiminu loistavasti jo 3 vuotta. En oo pitäny kokoajan päällä eikä pidä kovaa meteliä (Kone peittää sen aika hyvin). Ja muistaakseni oli aika edullinen. Suosittelen lämpimästi :)
Pitänee kohta ostaa uus ulkonen kovo ku toi alkaa olee täys. :(

Itelläni nyt 3x1,5TB Seagatea, joista 1 hajalla, toinen menossa hajalle (pitää samanlaista ääntä, kuin mitä tuo eka ennen hajoamistaan) ... ja eiköhän tuo kolmaskin kohta pamahda.

Western Digitaleja porukat näyttäis netissä suosittelevan. Ite en taida enään laittaa yhtään rahaa ulkosiin USB-kovoihin, vaan kasaan mielummin jonkun NAS tai DAS viritelmän joissa on kunnon tuulletus ja käytössä RAID:it.

Edit: Niin juu ja ohan mullaki myös tollainen 500Gt LaCie jonka ostin vaan roskakovalevyksi mihin voin säilöä kaiken paskan mitä en käytä. Yllätys yllätys. LaCie toiminu kovalevyistä kaikista luotettavimmin. Tosin käyttö ei ole jatkuvaa vaan kun tavara on siirretty nii kovalevy jäähylle. Käy se sen verta kuumana. Mutta nuo Seagatet on leffakäytössä ja eivät vissiin kestä tollasta jatkuvaa 2h käyttöä, koska suorituskyky alkaa hiipumaan jo aika nopeasti ja se näkyy leffojen nykimisenä paikoitellen. Ja kuumana käy.

Mun 750GB LaCie pitää ainakin hirveää meteliä, kun suihkukone starttais jos laittaa päälle, mites sulla?

No pöytäkoneessaku oli kiinni, niin ei kuulunut mitään, nimittäin koneen meteli peitti ihan kiitettävästi. Macbookissa kun on kiinni, niin suhinan erottaa selvästi, mutta eipä se normaali kovalevy täysin äänetön voi olla. SSD kovalevyjen hintojen laskua odotellessa...

WD:lle täältäkin ääni. 500 giganen ollu nyt vuoden verran käytössä ja hyvin on toiminu. Yks huono puoli on et tässä ei oo erillistä virtanappia eli jos ei haluu pitää kokoajan päällä niin pitää vetää johdot irti.

Itse ostin kesällä WD:een Elementsin 1TB. Toiminut moitteettomasti eikä valittamista. Ulkoista virtanappia ei ole, mutta jos USB-portissa ei ole virtaa niin kovalevy sammuu ja jos kovalevyä ei käytetä vähään aikaan niin se menee automaattisesti lepotilaan.

WD_Elements_1TB_4a30fcc26afbc.jpg

Itse ostin kesällä WD:een Elementsin 1TB. Toiminut moitteettomasti eikä valittamista. Ulkoista virtanappia ei ole, mutta jos USB-portissa ei ole virtaa niin kovalevy sammuu ja jos kovalevyä ei käytetä vähään aikaan niin se menee automaattisesti lepotilaan.

http://91.198.106.12/~bmate/compone...age/product/WD_Elements_1TB_4a30fcc26afbc.jpg
Eikö tuossa ole virtalähdettä ollenkaan? :o Siis ottaako tuo tarvitsevan virran USB väylästä?

Olin aina luullut, että ei ole olemassa yhtään 3,5" kovalevyä joka jaksaisi pyöriä pelkästään USB väylästä saatavalla virralla.

Edit: Ei mitään enään.... luin viestin uudestaan huolella ja tajusin homman ;)

WD_Elements_1TB_4a30fcc26afbc.jpg
Seagaten levyt ainakin ovat reilusti hiljaisempia. Mulla on molempia. Seagatelle antaisin ääneni ainakin 3'5 levyillä, niillä on paras takuukin.

Sanokeehan työ kun en oo perehtyny näihin ulkosiin kovoihin jotta millasta ulkosta kovoa suosittelette 40-70€ hintaluokkaan ja kokoa 250 - 320gb riittää mainiosti. Onko niitä edes siihen hintaan? Budjetti on tiukka! Tulee käyttöön HP:n perusläppäriin.

Eli siis halpa, "suuri" ja toimiva.

Juu vaan riittää pienempikin. Ei ole mitään tarvetta noin isolle. Miks mä en löydä mitään kun yritän hakea sillä verkkokaupan haulla USB Kovalevy ja kategoriaks kovalevyt ja järjestely hinnan mukaan niin tulee vain muutama tuote ja ihan julmetut hinnat. Mistä kategoriasta noita kannattaa katella on vähän paskat IMO noi verkkokaupan sivut. Epäselvät kun mitkä kun ei ole tuotekuvia vieressä. Mutta kiitos jo tuosta! Toi zemicin on vähän hifistelymäinen. :D

[E] Njoo syy tohon selaukseen johtu että kattelin niitä kovalevyjä komponentit-kovalevyt vaikka noita on myös oheislaitteet-kovalevyt...

Juu vaan riittää pienempikin. Ei ole mitään tarvetta noin isolle. Miks mä en löydä mitään kun yritän hakea sillä verkkokaupan haulla USB Kovalevy ja kategoriaks kovalevyt ja järjestely hinnan mukaan niin tulee vain muutama tuote ja ihan julmetut hinnat. Mistä kategoriasta noita kannattaa katella on vähän paskat IMO noi verkkokaupan sivut. Epäselvät kun mitkä kun ei ole tuotekuvia vieressä. Mutta kiitos jo tuosta! Toi zemicin on vähän hifistelymäinen. :D

Stockalla on keskiviikkona (ylihuomenna) hullut päivät, sieltä 50€:llä Buffalon Lite (250 Gt).
Verkkokauppa on kyllä perinteisesti alentanut hintansa samalle päivälle, jos vain sama tuote heiltä löytyy.

Katso ke-aamuna noita verkkokaupan sivuja, saattaa olla alempi hinta
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2851
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0421

Itselläni on tuollainen Buffalon Lite (320 Gt malli), toiminut hyvin, on pieni kooltaan ja on hiljainen käyttää. Mahtuu hyvin myös kannettavan laukkuun, kun on tuollainen lompakon kokoinen mötikkä.

Noissa ulkoisissa kovalevyissä on sisällä ihan "normaali" kovalevy. Itsellä kärähti WD:n "kuoret" vähän yli vuoden ikäisenä eli multa ei saa WD ääntä. Selvisin vähällä kun ostin vaan kotelon (jossa virtalähde ym.)

Lisäksi oma neuvo on pysyä erossa USB liitännästä (=todella hidas) jos FW on vaihtoehtona (vaikka lisähintaan). Tämä tuli todettua nyt kun tuli vaihdettua USB-liitäntään sama kovalevy.

Otetaan ylös kun ajankohtainen. Hakusessa ulkoinen kovo jossa ei tarvitse virtalähdettä vaan usb kautta. Koko jotain 250gt+ ja mahdollisimman pieni. Kehukaa tai haukkukaa omat levynne.

Taas olis aika kysellä näistä ulkoisista kovoista. Onko nykysin jo kannattavampaa melkeen hommata tälläinen kuin SATA" toimiva? Näyttäs saavan 2 teran kovoja jo alta 60€:kin. Miten näiden nopeukset oikein on, huomaako tavan käytössä eroa normaaliin kovoon? Tärkeintä ois saada säilytettyä vain elokuvia,pelejä ja kuvia yms kyseisessä kapistuksessa. Entäs toimivuus, onko paljon ongelmia vai toimivatko ihan kohtuu hyvin?

http://cdon.fi/kotielektroniikka/western_digital_elements_desktop_2.0_2tb-12973522

http://cdon.fi/kotielektroniikka/extern-3.5_samsung_g3_2tb_station_hx-du020ec-11944091

Tommosia olis tarjolla.

Mulla on WD:n ulkoisia asemia useampia (ei kyllä just tota), eikä voi moittia. Onhan ne hitaampia kuin sisäiset levyt, mutta kyllä sieltä leffoja katselee jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom