Ulkoinen kiintolevy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Nyt ois ostolistalla ulkoinen kiintolevyä ja lähinnä kyselisinkin mielipiteitä eri merkkejen välillä. Verkkokauppa.comista olen seuraavia katellut.

160 gigaset on mulle ihan sopivan kokosia.

Lacie 160GB P3 Firewire kovalevy. 167 eur

Western Digital 160GB USB2 & FireWire. 192 eur

Onko nämä merkit ihan "hyviä", vai kannattaako unohtaa? Varsinkin toi LaCie kiinnostas kovastikkin ton hintansa puolesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tylerd sanoi:
En oikein ole perehtynyt noihin, mutta käykö toi kannettavaan? :jahas: Hinta on kyllä erinomainen :rock:

Tällä hetkellä on tuommoinen kiinni kannettavassa ja hyvin toimii. Tiedonsiirtonopeus ei ole mikään hirmuinen koska koneesta ei löydy usb 2.0 -porttia, ainoastaan 1.1, mutta tuo toimii mp3:n ja leffojen varastointipaikkana joten kyllähän se siinä käytössä menee.

Thäng juu! En oo sata varma onko mulla usb 2.0 porttia, en oo edes tutkinu:jahas: Juuri leffojen ym. varastoks sen tarvisinkin.

Leffojen ym. varastointiin minäkin levyäni haen. www.mikromaja.fi myy tota Lacieta hintaan 152 euroa ja siinä on firewire. Kaveri joka on noiden koneiden kanssa touhunnat taas senoi Lacieta ihan ok valinnaksi, että ota näistä sitten selvää...

Nostetaanpa kolmisen vuotta vanha tredi pinnalle. Mikäs on nykyisin hyvä ja luotettava ulkoisten kovojen valmistaja? Vai toimivatko kaikki varsin yhtä hyvin? Ja tarvitseeko äänestä edes huolehtia?

Nostetaanpa kolmisen vuotta vanha tredi pinnalle. Mikäs on nykyisin hyvä ja luotettava ulkoisten kovojen valmistaja? Vai toimivatko kaikki varsin yhtä hyvin? Ja tarvitseeko äänestä edes huolehtia?

Osta Western Digital. Mulla on Western Digitalin MyBook Pro 500 gigasena. Tossa Pro mallissa on siis USB 2.0, FW400 ja FW800 liittimet. Älä missään nimessä ainakaan mitään LaCieta osta, ne ostaa suurissa erissä suurilta kovalevyvalmistajilta niitä levyjä sinne sisään joten se on ihan täyttä venäläistä rulettia mikä paska siellä on sisällä. WD:n ulkosissa kovoissa on kuitenkin aina WD:n kovo sisällä ja ne oon todennu laadukkaiksi.

Mulla ollut Lacien 200gb kovo nyt puolisen vuotta ja hyvin on pelittänyt. Noissahan on muistaakseni Seagaten ja WD:n levyjä sisällä.

Mulla ollut Lacien 200gb kovo nyt puolisen vuotta ja hyvin on pelittänyt. Noissahan on muistaakseni Seagaten ja WD:n levyjä sisällä.

Osa noista on myös Maxtorin kovoilla.

Jos haluaa ulkoisen kovalevyn joka kanssa kestää kovaa käyttöä, niin kannattaa hommata erikseen kannettavaan tarkoitettu 2,5" kovalevy ja sille erillinen kotelo. Noi kannettavien kovalevyt on suunniteltu kestämään paljon paremmin lämpöä kuin perus 3,5" kovot. Lämpö nuo ulkoiset kovalevyt yleensä tappaakin, siinä pienessä purkissa ei jäähdytys yleensä ole kovin hyvä.

Jees iteälläkin kaksi Lacietä 160 & 300 gb ja molemmat toimineet moitteetta. 160gb jo yli kaks vuotta ilman mitään.. :thumbs:

Mikä kovo sulla on siellä sisällä? Tosiaan noiden lisäksi on ainakin Maxtoria ja myös Samsungia. Tosin en oo koskaan kullu, että olis WD ollu LaCien sisällä. Eikä toi kerro vielä mitään, että on puoli vuotta kestänyt. Toikaan ei kerro mitään jos jollain on WD sattunu hajoamaan. Kyllä sitä paska tuurikin voi käydä. Pari frendiä vaan on verkkokauppa.comissa duunissa niin tiiän vähän tilastoja kuinka paljon mitäkin kovoja tulee takasin paskana. WD:tä tulee selkeesti vähiten.

Itse kävin tinkaamassa Gigantista 80GB Freecom:in 2,5" ulkoisen kovon.
Vähän jänskätti millainen on, kun tuli ostettua halvin ja vieläpä tälläistä "ei tunnettua" merkkiä.

Ihan pätevän oloinen kampe, jämäkkä alumiinikotelo ilman mitään turhia hienouksia. Sisällä näyttäisi olevan Samsung:in 4200rpm limppu, eli sen puolesta pitäisi olla ihan laadukas.

Kannattaa tosiaan tingata siellä Gigantissa... Ei näytä todellakaan olevan halpa liike valmiiksi, eli ilmaa on hinnoissa. Tämä oli hyllyssä 79€ hinnalla ja piti olla kuulemma oikein "tiukka hinta"... No kaivettuani taskusta mbnet:in hintaseurannasta tulostaman listauksen, niin hinta tipahti 10€ ;):lol2:

Mutta erittäin kätevä laitos, kun voi kuljetella mukana ja käyttää ilman turhia muuntajia yms. ja tosiaan mahtuu vaikka isoon taskuun.

Asiaa sivuten, tekeekö ulkoisella dvd-asemalla mitään jokapäiväisessä käytössä? Kun ostan seuraavan pöytäkoneen niin laitan sen kyllä piiloon ettei tarvitse kuunnella hurinaa, mutta haluaisin tohon pöydälle dvd-aseman mitä sitten pääasiassa käytän. Toki jos polttaa jotain levyltä niin pitää siinä tornissakin olla yksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom