Ulkoduuni ja mitä safkaa mukaa?

Noniin! Aloitetaan vaikka ensiksi että olen 21vee nuori jamppa joka tekee rakennustyömaalla duunia 8-10 tuntia pvssä. Saliharrastus on lähellä sydäntä ja treenitaustaa vaivaiset 1½ vuotta.

Palataan itse asiaan. Töissä taukoja on mitenkä kerkeää eli ei välillä lainkaan ELLEI olisi jotai nopeaa jä kätsyä evästä(mielellään iha puhdasta safkaa, ei mitään einespask**). Mitä nyt täältä teiltä pakkislaiset kyselen jos joku kohtalontoveri painii saman ongelman kanssa mutta on löytänyt siihen oivan ratkaisun syödä jotai nopeaa?

Työ on siis vain väliaikainen, koska tarkoitus on lähteä sivistämään itseäni lisää koulunpenkille syksyllä.

Itse teen kanssa noita töitä. ihan hyvin olen kerennyt syömään 12minuutin tauolla.
kanaa&riisii,raejuustoo,kotiruokaa,prode drinkkejä,patukoita,leipää kunnon täytteillä.
jos ei taukotiloja ole niin kylmälaukku/2kpl muovipusseja johon jäädyttää vaikka vesipullon. pitää ruoan kylmänä kyllä koko päivän.

- - - Updated - - -

raejuusto purkin syö 2minuutissa samalla ku käy vaikka kusella.

- - - Updated - - -

hyvin sitä pystyy syömää jos vain viittiii. eikä sitä ruokaa tarvii mikrossa lämmittää jos siihen ei ole aikaa

Itse työskentelen sähköverkkoasentajana ja päivät kuluu 99% ulkona. Mukana kulkee kaksi annosta riisiä/pastaa/kvinoaa ja lihaa+kasviksia. Lisäksi välipalana turkkilaista jogurttia, hunajaa ja marjoja. Illalla pakkaan safkat valmiiksi ja aamulla vaan pöperöt reppuun. Helppoa :)

Ongelma näyttäisi olevan enemmän siinä ettei ole taukoja, kuin ruoassa mitä pitäisi ottaa mukaan. Eikö noille ole ihan lakisääteiset tauot olemassa?

Mutta kuten yllä jo mainittu, mukaan kannattaa pakata aamulla tai illalla valmiiksi keitettyjä kananmunia, pähkinöitä, siemeniä, marjoja, kalaa tai muita mereneläviä, ruisleipäkin säilyy ihan hyvin, kuten kaikenlaiset tuorekasvikset/salaattia, (kuiva)hedelmät, vettä/mahlaa, jne. kyllä noi kaikki säilyy tuon verran. Mutta ongelma tuntuu olevan enemmänkin siinä ettei taukoja ole tai ne on lyhyitä. Mielestäni asialle pitäisi tehdä jotain eikä hakea vaan nopeampaa syötävää.

Itsellä on nopeille tauoille varattuna 40g heraa, 200g marjoja ja kourallinen pähkinöitä. Marjat säilyy helposti koko päivän laukussa jos ne aamulla ottaa pakkasesta. Jos marjojen kanssa on ongelmia ajan kanssa, niin vedä tehosekottimen läpi -> shakeriin ja pakkaseen, menee vaikka heran kanssa samalla kertaa ja säilyy taas koko päivän. Shakeriksi toimii noi smartshaket aika hyvin kun koko setin saa samaan pakettiin.

Oikeille tauoille tupperwaara täyteen kanaa, riisiä ja vihanneksia. Kokeile jotain hyvää maustetta. Itsellä toimii kaikki itämaiset silloin, kun aikaa on vähän ja ruokahalu muutenkin kateissa. Hyvää ruokaa syö paljon nopeammin kuin keskinkertaista.

Haluan vielä huomauttaa että ei kannata syödä nopeasti vaan ruokaa pitäisi syödä hitaasti sillä ruoansulatus alkaa jos suussa syljen erityksellä kun ruokaa pureskellaan maltillisesti. Jos tunkee kaikki nopeasti kurkusta alas, se voi luoda ruoansulatusongelmia ja muita terveyshaittoja.

Haluan vielä huomauttaa että ei kannata syödä nopeasti vaan ruokaa pitäisi syödä hitaasti sillä ruoansulatus alkaa jos suussa syljen erityksellä kun ruokaa pureskellaan maltillisesti. Jos tunkee kaikki nopeasti kurkusta alas, se voi luoda ruoansulatusongelmia ja muita terveyshaittoja.

Ihannemaailmassa minäkin söisin vain parasta härän sisäfilettä ja seurustelisin kymmenen Minna Pajulahden kanssa.

Back
Ylös Bottom