HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Taas ovat pirut lukeneet raamattua kirjaimellisesti.

I wanna see peace. You know why I want it? Because I don't want all these people killed anymore. I'm looking at people that are killed and they are Russian and they ar Ukrainian people, but they are people. Doesn't matter where they are from on the whole planet. And I think I have the power to end this war. And I think it's going very well. And I hear "we haven't been invited". Well you've been there for three years. You should have ended it three years ago. You should have never started it and make a deal. I could've made a deal for Ukraine that would have given them almost all the land and everything and no people would have been killed.

- Donald Trump

Kuten aina uutisoidaan sanomisia Trumpista out of context maksimaalisella kauhistelulla.
Maailmassa ei olisi siis ikinä tarvinnut käydä sotia, jos puolustava maa olisi vain tehnyt diilin hyökkääjän kanssa. Tarvitsisi vain luovuttaa vähän maita ja olla liittymättä mihinkään liittoihin mitkä ei käy hyökkääjälle ja maailmassa olisi ikuisesti rauha.

Ukrainalla oli liian lyhyt hame päällä, oma vika.

Jos keskustelun vuoksi oletetaan, että Trump olisikin Putinin kätyri, niin kuinka high-end-kätyreitä olisivatkaan ne Euroopan johtajat, jotka ovat tiedostaen hirttäytyneet kiinni venäläiseen energiaan ilman varasuunnitelmaa ja ostaneet sitä sadoilla miljardeilla euroilla? Tai ne maiden johtajat, jotka nyt ostavat venäläistä LNG:tä amerikkalaisen sijaan? Tai esim. ne, jotka kielsivät pitkän kantaman ohjusiskut Venäjän alueelle, että se sai rauhassa pommittaa Ukrainan energiainfraa maan tasalle? Näittenhän täytyisi samalla logiikalla olla suoraan Kremlin palkkalistoilla.
Venäjä palkittiin hyökkäyksestä Krimille sopimuksella rakentaa Nord stream 2. Eurooppa on tehnyt pitkän listan virheitä ja kasvattaneet ostoillaan Venäjältä sen sotakassaa eli Eurooppalaisten rahoja käytetty Ukrainan terrorisointiin nyt jo kolme vuotta.

Trump on tästä kritisoinut Eurooppaa ja sanonut haluavansa, että Eurooppa ostaisi Yhdysvalloista fossiilisia, mutta samalla tukevat Euroopassa mm. AfD:tä, FPÖ:tä ja fidesziä, jotka kaikki haluaisivat ostaa halpaa energiaa Venäjältä. Joku voisi pitää tätä hieman ristiriitaisena.

Venäjä palkittiin hyökkäyksestä Krimille sopimuksella rakentaa Nord stream 2. Eurooppa on tehnyt pitkän listan virheitä ja kasvattaneet ostoillaan Venäjältä sen sotakassaa eli Eurooppalaisten rahoja käytetty Ukrainan terrorisointiin nyt jo kolme vuotta.

Trump on tästä kritisoinut Eurooppaa ja sanonut haluavansa, että Eurooppa ostaisi Yhdysvalloista fossiilisia, mutta samalla tukevat Euroopassa mm. AfD:tä, FPÖ:tä ja fidesziä, jotka kaikki haluaisivat ostaa halpaa energiaa Venäjältä. Joku voisi pitää tätä hieman ristiriitaisena.
Eipä oikeastaan. Nuo ovat oikeistokonservatiivisia puolueita, jotka jakavat saman poliittisen ideologian republikaanien kanssa. Suhtautuminen Ukrainan sotaan ei ole tietenkään ole mikään ainoa kriteeri tai edes avainkriteeri kumppanuuksille. Se vaan saa Euroopassa suhteettoman suuren painoarvon. Jenkeille ei niinkään big deal.

Lähinnä sanattomaksi vetää tuo propagandan taso. Hyvin tyypillistä median harrastamaa Trump-propagandaa, jossa takerrutaan yksittäisiin sanoihin ja irroitetaan lauseita asiayhteydestä. Todellisuudessa tarkoitettiin, että ei olisi pitänyt lähteä sotimaan Venäjää vastaan sen hyökätessä, vaan tehdä diili.

Mutta tähän on totuttu.

Mitä sitä sotimaan, kun toisen uhitellessa voi tehdä diilin. Suomi olisi välttänyt talvisodan diililä, neukut olisi voineet tehdä saksan kanssa diilin samoin britit, jenkit japanin kanssa

Lähinnä sanattomaksi vetää tuo propagandan taso. Hyvin tyypillistä median harrastamaa Trump-propagandaa, jossa takerrutaan yksittäisiin sanoihin ja irroitetaan lauseita asiayhteydestä. Todellisuudessa tarkoitettiin, että ei olisi pitänyt lähteä sotimaan Venäjää vastaan sen hyökätessä, vaan tehdä diili.

Mutta tähän on totuttu.
Eli siis jos venäjä uhkaa suomea, ''me hyökätään ellette anna helsinkiä tai ahvenanmaata'' ja trump sanoo et ''hei suomi, tee sopimus,'' säästetään ihmishenkiä ja säästetään rahaa, pitää vain suostua? Tai mikä oli muotia vuos sitten, ''älkää antako himarsseja tai muuten ydinase.''

Kyl zele on paska jätkä..

Sori vaan, mut mä en ymmärrä. En vaan ole riittävän älykäs selkeesti.

Mitä sitä sotimaan, kun toisen uhitellessa voi tehdä diilin. Suomi olisi välttänyt talvisodan diililä, neukut olisi voineet tehdä saksan kanssa diilin samoin britit, jenkit japanin kanssa
Kerroin vaan mitä Trump tarkoitti vs. median asiayhteydestä irrotettu tahallinen virhetulkinta. En ole välttämättä samaa mieltä Trumpin kanssa tässä asiassa.

Eli siis jos venäjä uhkaa suomea, ''me hyökätään ellette anna helsinkiä tai ahvenanmaata'' ja trump sanoo et ''hei suomi, tee sopimus,'' säästetään ihmishenkiä ja säästetään rahaa, pitää vain suostua? Tai mikä oli muotia vuos sitten, ''älkää antako himarsseja tai muuten ydinase.''

Kyl zele on paska jätkä..

Sori vaan, mut mä en ymmärrä. En vaan ole riittävän älykäs selkeesti.
Sama vastaus kuin yllä.

Mitä tulee trumpin ''haluan vain rauhaa'' niin kaikki muut haluaa sotaa paitsi trump ja putin?

Putin haluaa pelkkää rauhaa. Hyökkäämällä suvereeniin maahan. Uhkailemalla ydinaseella... Niin niin mutta nähkää sen sanojen taakse..

..Aivan vitun uskomatonta. Ihan oikeesti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nyt näkyy muuten hyvin koomisesti, kuinka kaikki valtamediat tekevät täysin samalla kaavalla täysin samaan aikaan täysin saman tahallisen virhetulkinnan, jotta "Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesti", hehe.
Oletetaan et näin on, niin miksi pitää sanoo ''ukraina on syyllinen sotaan?''

Vai tuleeko tässä kuten uskovaisilla tulee '' No se on jumalan tahto'' eli osataa lukea jo jumalan ajatuksiakin? Ja trumpin.

Mä todella toivon että trumpin ajatustenlukijat ootte oikeessa. Se on joo lähes varmaa et ukraina menettää alueita. Jos(!!) mennää liian pitkälle venäjän mielistelyssä, mä alan kallistuu sille kannalle et kauppasota pystyy eu vs usa. Toi on niin käsittämätön lausunto ettei mitään vitun tolkkua.

Mutta toivottavasti te osaatte lukea trumpin ajatuksia. Mä todella toivon.

Vai tuleeko tässä kuten uskovaisilla tulee '' No se on jumalan tahto'' eli osataa lukea jo jumalan ajatuksiakin? Ja trumpin.

Mä todella toivon että trumpin ajatustenlukijat ootte oikeessa. Se on joo lähes varmaa et ukraina menettää alueita. Jos mennää liian pitkälle venäjän mielistelyssä, mä alan kallistuu sille kannalle et kauppasota pystyy eu vs usa. Toi on niin käsittämätön lausunto ettei mitään vitun tolkkua.

Eihän Trump noin sanonut.

I wanna see peace. You know why I want it? Because I don't want all these people killed anymore. I'm looking at people that are killed and they are Russian and they ar Ukrainian people, but they are people. Doesn't matter where they are from on the whole planet. And I think I have the power to end this war. And I think it's going very well. And I hear "we haven't been invited". Well you've been there for three years. You should have ended it three years ago. You should have never started it and make a deal. I could've made a deal for Ukraine that would have given them almost all the land and everything and no people would have been killed.

- Donald Trump

View: https://youtu.be/pFiv6SI9Xus?si=5qQD4q-hKjHwt7H0

Itsellä ei riitä aivojumppa siihen miten saisin tuon kuulostamaan siltä että trump ei sano noin...

Katsoo kaikkia trumpin livelähetyksiä ja haastatteluita niin ei kertaakaan sano pahaa sanaa venäjästä... Saa tietenkin laittaa videota tänne jossa syyttää venäjää kiitos.
Sen sijaan haukkuu koko ajan muita liittolaisia ja ukrainaa.

Mä todella toivon että trumpin ajatustenlukijat ootte oikeessa. Se on joo lähes varmaa et ukraina menettää alueita. Jos(!!) mennää liian pitkälle venäjän mielistelyssä, mä alan kallistuu sille kannalle et kauppasota pystyy eu vs usa. Toi on niin käsittämätön lausunto ettei mitään vitun tolkkua.

Sä olet toivonut ja öyhöttänyt covid ajoista lähtien. Missä kohtaa sitä hiffaat, että ehkä sä oletkin aivan pihalla asioista?

Eihän Trump noin sanonut.

- Donald Trump
Kuten @rytmo totes, yhtäkään sotaa ei tulis, jos hyökkääjän ehtoihin oltais suostuttu.

Oisit tehny sopimuksen'' helsinki ja ahvenanmaa tai alkaa sota'' Hästäg; Ihmishenkiä ja rahaa säästyis. hästäg ydinase. Olen vain rauhan asialla -putin

edit. kuten jo totesin, en vaan ole riittävän älykäs ymmärtääkseni. En laisinkaan.

Kuten @rytmo totes, yhtäkään sotaa ei tulis, jos hyökkääjän ehtoihin oltais suostuttu.

Oisit tehny sopimuksen'' helsinki ja ahvenanmaa tai alkaa sota'' Hästäg; Ihmishenkiä ja rahaa säästyis. hästäg ydinase. Olen vain rauhan asialla -putin

edit. kuten jo totesin, en vaan ole riittävän älykäs ymmärtääkseni. En laisinkaan.
Eikö ole helppo vaatia sotaa näppiksen takaa? Helppo haluta asioita mitä ei ole tai pitäisi olla mielikuvitusmaailmassaan. Se on helppoa siellä näppiksen takaa ja nyt kun todellisuus kuroi kiinni alkaa ulinat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom