Uimisen aloittaminen

Terve ! mä oon 36 vuotias mies ja kaikki paikat hajalla ja kankeena sekä keuhkot menneet röökistä ja tehdastysötä. eikä oikein mikään muu tunnu sopivan itselle enää paitsi uiminen.
Olen käynyt viime talven uimahallissa ja tämän kesän maauimalassa vetämässä vapaa uintia. Hengitys ja uintitekniikkaa oon vakoillut treenaaja seuroilta ja puhellut pro uimareiden kanssa.
ja kehitystä on tullut huimasti.
mutta pari perus kysymystä !
- käytän nuuskaa saanko suorituksen paremmaksi lopettamalla nuuskan käytön ? (kokemus asiantuntijoilta kysyn, en niiltä joilla ei kokemusta lopettamisen vaikutuksesta suoritukseen.)
-Mitä lisäravinteita uimiseen ?
-mitä muita liikunta muotoja kannattaa ottaa uimisen kylkeen.
Mitä liikkeitä kannattaa salilla treenata uimista varten ja millaisella teholla ?
Kiitos jo etukäteen asiallisesti vastanneille.
muitakin vinkkejä otan mieluusti vastaan.

Nikotiini nyt korkeintaan harjoittelun aikana saattaa olla haitallista pintaverenkierrolle, mutta muuten nuuskan ainesosat nyt ei terveellisiä ole. Vaikka siinä onkin karsigoneejena, niin ei ne kuitenkaan uimiseen vaikuta.

Lisäravinteita tuskin tarttet kuin vain pitää nesteytys kunnossa, elikä jotain elektrolyyttijuomaa vaan.

Salilla yläselän vahvistaminen sekä olkapäiden liikkuvuuden parantaminen on edullista uintiin, mutta mitä enemmän saat lihasmassaa, sitä ikävämpää on uida koska lihas painaa enemmän mitä rasva.

Uinnin kannalta teet salilla ylä- ja alataljaa semmoisen 10-15 sarjaa yhteensä treenissä ja 10 sarjaa pukkaat sitten pystypunnerrusta olkapäille. Perään sitten ihan yleisiä liikkuvuusharjoitteita olapäille.

Urheilun yhteydessä nikotiinituotteet ovat aikamoinen lisärasite sydämelle. Todennäköisesti nikotiinituotteiden (tässä tapauksessa nuuskan) lopetuksen yhteydessä aineenvaihdunnan hidastumisen johdosta pientä lihoamista on odotettavissa. Oli fyysisen aktiivisuutesi taso mitä tahansa.

Jos kuntosaliltasi löytyy "hiihtosimulaattori", voisi se olla aika hyvä lisätreeniksi uinnin ulkopuolella. Perinteinen pull over scott tangolla.
Mutta ei varmaan kannata ihan plörinäksi vetää yksilöityä uimistehon maksimointia hypertrofia treenillä. Että kroppasi toimivuus ei siitä sitten ota itseensä.

Back
Ylös Bottom