Uimarille vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Uimari
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs olen uimari ja 6v olen sitä harrastanut, nyt tämän vuoden olen harrastanut erittäin aktiivisesti (4 kertaa uintia ja 3 kertaa salia viikossa ja lenkkiä).
Tavoitteita on tietenkin päästä huipulle, mutta osaako kukaan sanoa mitä lihasryhmää kannattaisi alkaa reenaamaan ja miten.

Ja sitten lisäravinteet. Olen jo kauan miettinyt kannattaako niihin ''sortua'', että auttavatko ne oikeasti ja voiko niistä olla haittoja ja mitä uimarina minun kannattaisi käyttää jos kosken niihin.

PS: Kiitokset kaikille ketkä auttoivat :thumbs:

Laillisista lisäravinteista ei kyllä ole haittaa, on tosin monia mistä ei ole hyötyäkään :) Palautusjuomaksi desi heraproteiinia ja desi maltoa, uiminen on sellainen laji että siinä taitaa kädet mennä aika hapoille niin teelusikallinen beta-alaniinia voisi olla vielä hyvä lisä :)

Jos salilla alat treenaamaan kannattaa painottaa yläkropan lihaksistoa. Tuossa olis eetu karvosen blogi josta voi saada jotain apua http://eetukarvonen.*********.fi/?pp=2. Muuten kannattaa huolehtia venyttelystä, juurikin sen takia jottei lihaskireys ala haittaamaan uintitekniikkaa. Lisäravinteista sen verran, että suosittelen kaikille monivitamiinia, omega3:a ja palautusjuomaa. Kun treenaat kovaa niin vastustuskyky voi laskea, niin noilla valmisteilla voi ehkäistä sitä. Palautusjuomasta voit lukea tältä foorumilta lisää, varmaan uimarille voi tuo hera+malto setti olla aika hyvä. Kreatiini auttaa myös noissa 25m ja 50m uinneissa.

Back
Ylös Bottom