Uima-altaat + porealtaat / poreammeet jne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Sellainen puulla lämmitettävä palju/kylpytynnyri olis mökille cool. Miten usein sellaiseen pitää vesi vaihtaa? Ja kävisköhän sadevesi kun mökillä ei tuota kunnallista vesijohto verkkoa ole...

Mulla on 1500 litran kylpytynnyri ja kylven noin 5 kertaa ennenkuin vaihdan veden. Tämä siis talvella. Kemikaaleilla ja veden suodatuksella voi sitten kylpeä paljon enemmän. Lämmittämiseen menee noin 3-4 tuntia 10 asteen pakkasessa, jos on täyttänyt sen +5 asteisella vesijohtovedellä. Lämmittämisen jälkeen palju on 38-40 asteinen noin 5-9 tuntia ilman puiden lisäämistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sähköt on kyllä ihan jees, toisaalta jos on kunnon maakellari, takka jne, niin mitäpä sähköilläkään tekis. Mitään helvetin suihkuja, kaakeleita ja vesihanoja ei kyllä mökillä tartte.

Ainiin, ketjuun liittyen: Mistä halvalla puinen kylpypalju, puilla lämmitettävä?

Tee-se-itse. Itsetehtynä, lasikuituisella sisäpinnalla, eristettynä, kestopuuvuorauksella ja ostetulla merialumiinikaminalla noin 600 euroa. Ja on kuule perkeleen hyvä.

Porealtaan jos hommaat, niin Paljon erilaisia ledeja, siihen pitaan saada sellanen disko tunnelma. Napin painalluksesta taulutelevisio ylos, musiikin mukana vaihtu altaan veden vari, 8 - 10 moottoria mita pystyy satamaan tietyin voimakkuuksin, pohja taynna reikia mista puhalletaan ilmaa.
Tossa noi vaatimukset modernille porealtaalle.
5 hengen poreallas maskaa about 10k, painaa tyhjana yli 400kg, voi sailyttaa ulko. mun mielesta tama on ohan ok varustelu kesamokille monkijan, moottorikelkan, moottoriveneen, vesisuksien, lisaksi.

Minä liputan ihan uima-altaan puolesta; meillä lapsiperheessä se on lähes joka päivä käytössä kelien salliessa. Eipähän tarvitse lähteä aina uimarannalle, vaan omalla takapihalla saa polskia. Alkukesästä vanhat vedet pois, allas pestään ja täytetään. Tokihan tuotakin täytyy koko kesä hoitaa että vesi pysyy uimakelvollisena.

Vanha topikki. Mut kylpytynnyriä voi nykyään käteväsi vuokrata.
Kylpytynnyri on siis tynnyri missä ihmiset voi kylpeä; ihmispata, kylpypalju ym.
Kannattaa vaan katsoa, että tynnyri on varustettu kunnon sisustalla, jottei kaikki muiden asiakkaiten paskat kellu mukana.

Tuollainen musa vehkeillä varustettu yksilö löytyy Ylöjärven Elovainion ostoskeskuksen etuovien edestä.
http://www.kylpytynnyri.org

Viikko sitten saatiin oma 9hlö:n palju paikoilleen takapihalle. Ollaan kolmena iltana nyt siellä lillitty eikä voi sanoa kuin että ihan paras hankinta. :) Ulkopuolinen kamina, lämmittää tällä kelillä porakaivosta tulevan +4 asteisen veden noin kolmessa tunnissa kylpykelpoiseksi.
Kesällä meillä oli uima-allas, joten samat tökötit menee myös paljuun.
Ja me ainakin mennään tuonne aina suihkun kautta. Lisäksi meillä oli ehdottomana vaatimuksena että sisus on oltava jotain muuta kuin puuta, helpompi puhdistaa. Meille sitten tuli musta lasikuitusisus.

Ensi kesäksi ajateltiin upottaa uima-allas etupihalle, ja varmaan sen ympärille rakennellaan jonkinmoinen terassi, jossa saa löhöillä. Viimekesäinen uima-allas saapi lähteä kiertoon, hirmuruma ja suuri sininen ällötys, ei houkuttele kyllä meitä. Lisäksi ajateltiin että allas saisi ehkä olla vähän pienempi. Toi aiempi on muistaakseni 6000L..

Terve, kenelläkään kokemuksia ilmalla täytettävästä porealtaasta? Esim. clas ohlsonin myymää tuotetta olen katsonut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom