Ufot, aikamatkustus, valonnopeus ja elämä muilla planeetooilla :)

Meta title: 💥 Ufot, aikamatkustus, valonnopeus & elämä muilla planeetoilla – universumin isoin what the hell -keskustelu

Meta description: Keskustelua avaruuden mysteereistä, teorioista, tieteestä ja spekulaatioista – mitä tiedetään, mitä arvellaan ja mikä kiehtoo eniten?**

Skywatchers tiimin toinen jakso missä näyttävät materiaalia eri havainnoista ja kertovat menetelmistä millä kutsuvat näitä kohteita. Täytyy itse todeta että nämä on vielä aika heikkoa todistusaineistoa, mutta silti todella mielenkiintoista. Onhan tuo melkoisen uskomatomta jos ihminen pystyy mielellään ja laitteilla kutsumaan noita aluksia, itse suhtaudun vielä melko skeptisesti tuohon teoriaan.

View: https://youtu.be/JUthXIGUsq8?feature=shared

In 2023 the U.S. Navy encountered four “TIC TAC” shaped UAPs off the coast of California. Personnel from the USS Jackson in the CIC (Combat Information Center) filmed them. One of the vehicles of unknown origin was observed exiting the water, transitioning directly into flight, demonstrating transmedium capability. No flight control surfaces or conventional propulsion signatures (heat plumes, exhaust) were detected. The UAPs executed an observed instantaneous, synchronized departure. Operator, purpose, capability, origin and intent are unknown. The craft remain unidentified.

View: https://youtu.be/GwgDFLfhNoo

Yllätys yllätys, kuvanlaatu taas priimaa :D

Screenshot 2025-04-13 at 18.08.06.webp

Jos nyt leikitään että nuo tictakit on oikeasti ufoja.

Miksi ne liikkuisi noin? Alien siellä jahkailee meniskö oikealle, vasemmalle, ylös vaiko alas.

Miten noin päämäärättömästi liikkuvat olennot saisi rakennettua avaruusaluksen, tai yhtään mitään?

Miksi ne liikkuisi noin? Alien siellä jahkailee meniskö oikealle, vasemmalle, ylös vaiko alas.

Miten noin päämäärättömästi liikkuvat olennot saisi rakennettua avaruusaluksen, tai yhtään mitään?
Noinhan se menee, mutta näissä kuten uskonnoissa, ei saa missään nimessä noudattaa rationaalista ajattelua, vaan pitää sokeasti vain uskotella itselleen kaikki.

Kieltämättä outoa.

Tässä paikallaa olleen sotilaan haastattelu.

View: https://youtu.be/YKFmK-NSnKI

Sori siitä että nyt minä olen se kun ottaa uskonnon mukaan tässä ketjussa, mutta pakko vain miettiä miten maalitolpat siirtyy niissä uskonnoissa missä maapallon elämä on jumalan napa ja kaiken muun väittäminen on johtanut roviolle. Tosin onhan noita kirjoja uudistettu tarvittaessa, mikä on sinäänsä hassua että silti väitetään sen edustavan jonkun oikeita aktuaalisia sanoja. Jos minä sanon nyt Perkele, ja joku väittäisi 1700 vuoden päästä että sanoin Kissa, niin sehän olisi valetta.

Sori siitä että nyt minä olen se kun ottaa uskonnon mukaan tässä ketjussa, mutta pakko vain miettiä miten maalitolpat siirtyy niissä uskonnoissa missä maapallon elämä on jumalan napa ja kaiken muun väittäminen on johtanut roviolle. Tosin onhan noita kirjoja uudistettu tarvittaessa, mikä on sinäänsä hassua että silti väitetään sen edustavan jonkun oikeita aktuaalisia sanoja. Jos minä sanon nyt Perkele, ja joku väittäisi 1700 vuoden päästä että sanoin Kissa, niin sehän olisi valetta.
Nyt meni kyllä ainakin tämän ketjun puitteissa pointti ohi, viitsitkö tarkentaa?

Niin että jos elämää löytyy muualta, niin se on käsittääkseni ristiriidassa sen kanssa että maapallo on ainut jumalan luomus ja me olemme jumalan kuvaksi luotuja ja kaiken keskus. Voi olla että muistan väärin, mutta olen siinä uskossa että kristinusko ei nykyisellään mahdollista muuta elämää. Niin mitä jos jostain löytyy piereviä etanoita, niin onko sitten että niin siis me tarkoitettiin älyllistä elämää, ei tollasta bakteeri / ameba tason touhua. Ja jos löytyy älykäs rotu niin onko, tai siis... pakkohan heidän on olla myös Jumalan luomia sielullisia olentoja?

Eli viittasin YJT linkkaamaan uutiseen.

Niin että jos elämää löytyy muualta, niin se on käsittääkseni ristiriidassa sen kanssa että maapallo on ainut jumalan luomus ja me olemme jumalan kuvaksi luotuja ja kaiken keskus. Voi olla että muistan väärin, mutta olen siinä uskossa että kristinusko ei nykyisellään mahdollista muuta elämää. Niin mitä jos jostain löytyy piereviä etanoita, niin onko sitten että niin siis me tarkoitettiin älyllistä elämää, ei tollasta bakteeri / ameba tason touhua. Ja jos löytyy älykäs rotu niin onko, tai siis... pakkohan heidän on olla myös Jumalan luomia sielullisia olentoja?

Eli viittasin YJT linkkaamaan uutiseen.
En minäkään ole mikään Raamatun tuntija, vaikka olenkin sen kertaalleen kuunnellut äänikirjana.

Käsittääkseni kuitenkaan Raamattu ei ota kantaa elämään muilla planeetoilla. Käsittääkseni myöskään maakeskeinen maailmankäsitys ei tule Raamatusta suoraan, vaan on vain ajateltu että koska maapallo on Jumalan luoma, sen pitää olla maailmankaikkeuden keskus, koska Jumala ei loisi mitään vähäpätöistä. Ja kun ihminen vielä on Jumalan kuva, joka pääsi asumaan Paratiisissa ja kaikkea...

Sekin, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, ei tarkoita että Jumala ei olisi luonut myös muita älyllisiä rotuja omaksi kuvakseen. Koska jotakuinkin kaikki ihmiset ovaeri näköisiä, niin kuka meistä on se, joka näyttää Jumalalta. Ellei sitten Jumala voi olla samaan aikaan minkä näköinen tahansa, mikä taas tarkoittaa sitä että myös alienit voivat olla Jumalan kuvia. Ja jos ajatellaan, että Jumala on kaikkivaltias, niin kyllähän se voi olla minkä näköinen tahansa. Eikä siinä välttämätöntä edes tarkoiteta mitään fyysistä ulkonäköä, vaan mahdollisesti jotain abstraktimpaa ominaisuutta kuten älykkyyttä.

Jännä että kaikki toimiva teknologia on tuhottu ja kadonnut eikä sitä viittitä rakentaa uudelleen vaikka puhutaan jo jostain mars colonization fantasioista.

Katselin kans juuri pari päivää sitten "dokkaria" eli jonkun YouTube kanavaa missä haastatteli astronauttia joka on kävellyt kuussa. Hänelle sai esittää epäuskojat kysymyksiä ja kaikkeen oli wanhalla miehellä vastaukset, ei jäänyt kertaakaan sanattomaksi tai hämilleen. Koitan jos tulisi kotikoneella vielä historiasta vastaan.

Back
Ylös Bottom