UFC on ESPN: Barboza vs. Chikadze (TUF finals - La 28.8.2021 UFC Apex, Las Vegas)

Nyt vasta tajusin kuinka nopea Chikadze onkaan. Tosi kova päänahka. Mielenkiintoista kuka tulee seuraavaksi vastaan.
Onko tuo Barboza nyt niin kova päänahka? Sen jälkeen, kun polkunsa ristesi Habibin kanssa neljä vuotta sitten, voitot ovat olleet harvassa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tuo Barboza nyt niin kova päänahka? Sen jälkeen, kun polkunsa ristesi Habibin kanssa neljä vuotta sitten, voitot ovat olleet harvassa.
On se rekordiansa kovempi. Igen ja Felderin kohdalla rekordissa punaista, vaikka Barbozalle olisi kuulunut ainakin toisesta noista voitto, jos maailmassa olisi yhtään oikeutta.
 
Onko tuo Barboza nyt niin kova päänahka? Sen jälkeen, kun polkunsa ristesi Habibin kanssa neljä vuotta sitten, voitot ovat olleet harvassa.
Onhan siellä vastuskin ollut aika kovaa. Omasta mielestä ehdottomasti hyvä voitto Chikadzelle. Etenkin kun olin varma, että Barboza vie selkeästi ☺
 
Onko tuo Barboza nyt niin kova päänahka? Sen jälkeen, kun polkunsa ristesi Habibin kanssa neljä vuotta sitten, voitot ovat olleet harvassa.
On se kova nimi, kun katsotaan, että kenelle ne tappiotkin on tulleet ja siellä on joukossa parit split-tuomiot, mistä voi olla montaa mieltä, kuuluiko niistä tulla tappiota edes.
Ylemmässä painoluokassa Barboza jäi vähän jyrän alle välillä, mutta nyt 145lbs tuntuisi olevan optimaalinen painoluokka. Itse veikkasin Barbozaa jopa tittelikahinoihin. Voi toki vieläkin sinne mennä, mutta Giga menee nyt edelle.
 
On se kova nimi, kun katsotaan, että kenelle ne tappiotkin on tulleet ja siellä on joukossa parit split-tuomiot, mistä voi olla montaa mieltä, kuuluiko niistä tulla tappiota edes.
Ylemmässä painoluokassa Barboza jäi vähän jyrän alle välillä, mutta nyt 145lbs tuntuisi olevan optimaalinen painoluokka. Itse veikkasin Barbozaa jopa tittelikahinoihin. Voi toki vieläkin sinne mennä, mutta Giga menee nyt edelle.
Edsonilla tulee ikä vastaan ennen kuin portti tittelikahinoihin voisi aueta mitään polkua pitkin.
 
Onneks toi väsyny Kevin Lee saa pitää turpansa kiinni hetken aikaa taas.
Kuuntelin ennen matsia haastattelua, jossa selitti että 155-divari ei enää kiinnosta koska ainoa oikea haaste, joka oli Khabib, lähti pois. Nyt kuulemma on taas intoa 170-divariin kun Usman tarjoaa oikeaa haastetta. Vaikka ottelijoiden pitää paisutella itseään sekä muille että itselleen, niin tämä alkaa kuulostaa jo surkealta ja harhaiselta. Kevin on onnistunut kyllä pitämään osakkeitaan kovin ylhäällä häviämälläkin matseja, saa nähdä alkaako tämäkin jo pikkuhiljaa kääntyä.
 
On se kova nimi, kun katsotaan, että kenelle ne tappiotkin on tulleet ja siellä on joukossa parit split-tuomiot, mistä voi olla montaa mieltä, kuuluiko niistä tulla tappiota edes.
Ylemmässä painoluokassa Barboza jäi vähän jyrän alle välillä, mutta nyt 145lbs tuntuisi olevan optimaalinen painoluokka. Itse veikkasin Barbozaa jopa tittelikahinoihin. Voi toki vieläkin sinne mennä, mutta Giga menee nyt edelle.
Pitkä on tie tuolta kun nyt lähitulevaisuudessaa tuskin saa itseään paremmin rankattua vastaansa. Slkaacarmaan oma usko hiipua ton löylytyksen jälkeen. Prime time ei tule uudelleen.
 
Pitkä on tie tuolta kun nyt lähitulevaisuudessaa tuskin saa itseään paremmin rankattua vastaansa. Slkaacarmaan oma usko hiipua ton löylytyksen jälkeen. Prime time ei tule uudelleen.
Joo ihan totta. Saa nähdä, mahdollistahan se kuitenkin on parilla hyvällä voitolla, jos oma itseluottamus on vielä kuosissa. Giga oli sikäli hirveän hankala vastus, että se oli parempi juuri niillä osa-alueilla, joissa Edson on itse hyvä. Siellä on paremmin rankatuissakin kavereissa Edsonille tyylillisesti helpompia vastuksia tarjolla.
 
Mun mielestä Barbozan tasoisen UFC-konkarin voittaminen on aina kova juttu. Omaan silmään tuo matsi näytti siltä, että Gigan pystypeli oli vaan yksinkertaisesti parempaa kuin Barbozalla. Barbozan tekeminen näytti vähän siltä, että olisi jäänyt telineisiin koko homma. Ei ollut Barbozalla oikein mitään millä todella haastaa Gigan pystyottelua. Barboza kun vielä on tunnettu laadukkaasta pystyosaamisesta, niin Giga vei silti. Tästä aiheesta kuulisin mielelläni analyysiä, että mitkä tekijät siellä Gigalla oli kohdillaan, että sai Barbozan näyttämään jokseenkin heikolta @jaakkod
 
Mun mielestä Barbozan tasoisen UFC-konkarin voittaminen on aina kova juttu. Omaan silmään tuo matsi näytti siltä, että Gigan pystypeli oli vaan yksinkertaisesti parempaa kuin Barbozalla. Barbozan tekeminen näytti vähän siltä, että olisi jäänyt telineisiin koko homma. Ei ollut Barbozalla oikein mitään millä todella haastaa Gigan pystyottelua. Barboza kun vielä on tunnettu laadukkaasta pystyosaamisesta, niin Giga vei silti. Tästä aiheesta kuulisin mielelläni analyysiä, että mitkä tekijät siellä Gigalla oli kohdillaan, että sai Barbozan näyttämään jokseenkin heikolta @jaakkod
Giga oli selkeästi edellä alusta asti ja kaikilla tasoilla. Tunnustan olleeni tästä erittäin yllättynyt. Toki toisen epäonni on toisen onni. Barboza on ikuinen entinen lupaus mutta Giga porskuttaa kohti höyhensarjan huippua. Itse olen nyt vasta vakuuttunut Tbilisin miehen kyvyistä.

Ollaan just aloittamassa podcast nauhoitusta ja luulen että siellä perataan tätä matsia. Podi pitäs tulla ulos keskiviikkona aamupäivästä. Kelpaako se?
 
Mun mielestä Barbozan tasoisen UFC-konkarin voittaminen on aina kova juttu. Omaan silmään tuo matsi näytti siltä, että Gigan pystypeli oli vaan yksinkertaisesti parempaa kuin Barbozalla. Barbozan tekeminen näytti vähän siltä, että olisi jäänyt telineisiin koko homma.
Näytti, että Barboza oli vain vähän hitaampi kuin Giga ja nuorella leijonalla oli luonnollisesti enemmän nälkääkin kuin veteraanilla. Ennakkoon ajattelin, että kokemus veisi tässä ottelussa, mutta toisin kävi. Barboza on tottunut olemaan nopeampi kuin vastustajansa, mutta tällä kertaa asetelma kääntyi ja sen paikkaamiseen ei löytynyt lääkkeitä. Gigalla on hyvät mahkut ihan sarjan kärkeenkin, varsinkin kun tällä hetkellä 145:n kärjessä ei paljon painijyriä ole.
 
En Gigaa enää minään nuorena leijonana pitäisi kun ikää on jo 33v ja menestyksekästä kamppailu-uraa takana 20 vuotta. Barbozalla on toki kilsoja ja osumia tullu enemmän mma:ssa.

From the age of 4 Giga started doing Kyokushin Karate​

  • At the age of 9 Giga moved to Go-Ju Ryu Karate
  • At the age of 14 Giga became European Champion and Black Belt
  • At the age of 18 Giga became World Champion

    • At the age of 18 Giga Moved to Netherlands and entered the Golden Glory GymFor 7 years Giga lived and trained in Netherlands in clubs like Golden Glory, Vos Gym, Mike’s Gym etcGiga’s achievements in Kickboxing are:
  • Showtime Fightnight winner
  • SLAMM Champion
  • WFC World Champion
  • Muay Thai European Champion
  • Glory top 1 contender

    Tässä Giga nuorena leijonana:

View: https://www.youtube.com/watch?v=pJrmrwAdd1o
 
Kuuntelin ennen matsia haastattelua, jossa selitti että 155-divari ei enää kiinnosta koska ainoa oikea haaste, joka oli Khabib, lähti pois. Nyt kuulemma on taas intoa 170-divariin kun Usman tarjoaa oikeaa haastetta.
No jos Kevin Lee haastetta haluaa niin oikeassa sarjassa on. Nyt tuli pataan TOP 15 ulkopuolella olevalta ottelijalta ja varmaan potkut lahella. Tuntuu etta Kevinilta on realismi aivan hukassa. Itseluottamusta toki pitaa aina olla mutta jos realismi on hukassa niin jalki voi olla surkeaa.

Giga on mulle suht uusi tuttavuus mutta oli tosi teravaa matsaamista. Olisi kiva nahda uudestaan pian.
 
Ansiokasta saivartelua. Sanotaan sitten, että Giga ei ole vielä vapaaottelussa seitsemässä vuodessa kärkikahinoihin asti päässyt ja Barboza on päässyt kokeilemaan jo aivan kirkkaimman kärjen haastamista ja vapaaottelukilometrejä on todella paljon alla. Toisella ura on todennäköisesti jo käynyt huipussa ja toisella ei.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom