Ufc:n kovimmat tyrmääjät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Melvinistä kun oli puhetta:
Voitti jälleen tyrmäyksellä ekassa erässä eli uralta 30 voittoa joista 28 tyrmäyksellä. Ei taida kovempaa tyrmääjää MMA:sta löytyä kun aikoinaan Huntokin tipahti ekassa erässä Melvinin käsittelyssä
Travis Fultonilla on rekordillaan 92 tyrmäysvoittoa, tosin sama juttu kuin Melvinillä: lähes kaikki jotain kannuja.

Mun mielestä et voi saada kovimman tyrmääjän titteliä jos et tyrmää kärkikastin väkeä. Koska silloinhan tyrmäyskyvyssäsi on puutteita. Tai miten pystyisi sanomaan että Melvin on Joe Schillingiä, Robbie Lawleria ym. parempi (tyrmääjä) jos kerran heidän välisissä otteluissa tuli itse tyrmätyksi?

Minun ääni menee Mark Huntille. Mies on tiputtanut likimain jokaisen johon on kunnolla osunut ja joukossa on monta todellista kivipäätä, varsinkin kun ottaa myös K-1 ajat huomioon. Myönnän suoraan, että valinta on osin tunneperäinen, on tullut seurattua Hunttia kauan, entinen K-1 fani kun olen

Lisäperusteena vielä se, että Hunt pystyy tyrmäämään yhdellä lyönnillä ja usein ne vielä näyttää sellaisilta puolihuolimattomilta sipaisuilta.

Travis Fultonilla on rekordillaan 92 tyrmäysvoittoa, tosin sama juttu kuin Melvinillä: lähes kaikki jotain kannuja.

Mun mielestä et voi saada kovimman tyrmääjän titteliä jos et tyrmää kärkikastin väkeä. Koska silloinhan tyrmäyskyvyssäsi on puutteita. Tai miten pystyisi sanomaan että Melvin on Joe Schillingiä, Robbie Lawleria ym. parempi (tyrmääjä) jos kerran heidän välisissä otteluissa tuli itse tyrmätyksi?

Travis Fultonia ja Melvin Manhoefia on ihan turha lähteä vertaamaan, AIVAN eri kaliiberin ukot kyseessä.
Näitä kovimmat tyrmääjät keskusteluja on mun mielestä vähän vaikea käydä ihan noin mustavalkoisesti, jos ottelija A on tyrmännyt ottelija B:n niin silloin ottelija A:n täytyy olla kovempi tyrmääjä.
Nick Diaz on kovempi tyrmääjä kuin Robbie Lawler ?
Michael Bisping on kovempi tyrmääjä kuin Cung Le ?
Stipe Miocic on kovempi tyrmääjä kuin Mark Hunt ?
Jeremy Stephens on kovempi tyrmääjä kuin Rafael Dos Anjos ?
Buster Douglas on kovempi tyrmääjä kuin Mike Tyson ;) ?

Itse laitan Melvinin tälle listalle siksi että on otellut niitä huippujakin vastaan, nykyäänhän osa niistä nimistä lasketaan pelkiksi kannuiksi tai unohdettu kokonaan (aivan kuten esim Jardinekin, Caol Uno, Din Thomas + muut jotka on katoamassa tai jo kadonneet unholaan). Kaveri menee hyvin tuonne 185 sarjaan ja otellut kuitenkin HW ukkoja vastaan ja varmaan suurimman osan urasta LHW ukkoja vastaan. Hyvätkin pystymiehet kuten Moose haluaa otella matossa, koska rehellisesti sanottuna Melvin on paska siellä. Pystyssä sitten pystyykin tiputtamaan Huntinkin kokoisen ja leukaisen kaverin. Jos omaisi jonkinlaisen taktiikan eikä lähtisi niin raivokkaasti hakemaan sitä tyrmäystä, välillä ollenkaan välittämättä omasta suojauksesta tai ei vetäisi joka lyöntiin ja potkuun 200% ja sippaisi sen jälkeen, niin recordikin varmasti näyttäisi paremmalta W-L sarakkeen suhteen, Mutta kuten mies sanoo: ei se sinne kehään mene mitään pistevoittoja hakemaan.
Näin hyvinkin puoleellisesti ajateltuna.

Lisäperusteena vielä se, että Hunt pystyy tyrmäämään yhdellä lyönnillä ja usein ne vielä näyttää sellaisilta puolihuolimattomilta sipaisuilta.

Lyhyt ulottuvuus tukee ilmeisesti tyrmäysvoimaa, mutta Hunto on kyl mestari siinä, että se on yllättäen odotettua lähempänä. Esim tuosta toisen Bigfoot-matsin tyrmäyksestä näkee, että Hunto sulkee etäisyyden kahdella pirun nopealla askeleella ja se ensimmäisen aikana tietää mihin kahden miehen raajat käy toisen aikana. Gretzky-tason tietokone.

Minun ääni menee Mark Huntille. Mies on tiputtanut likimain jokaisen johon on kunnolla osunut ja joukossa on monta todellista kivipäätä, varsinkin kun ottaa myös K-1 ajat huomioon. Myönnän suoraan, että valinta on osin tunneperäinen, on tullut seurattua Hunttia kauan, entinen K-1 fani kun olen

Piti mennä oikeen Wikipediaan lunttaamaan, että kenet se Hunt on nyt oikeasti tyrmännyt, varsinkin K-1 ajoilla. Le Bannerillahan oli tunnetusti aika heikko leuka, mutta ei Hunt saanut kuin kerran sen tiputettua. Äkkiseltään, UFC matseista Nelson nyt osuu silmään, mutta esimerkiksi Bigfoothan on lepäillyt lähes koko L-kolumnin.

Ei siinä, kyllähän se kovaa lyö. Oma valinta menisi kyllä JDS:lle kaikkien aikojen näyttöjen perusteella.

Piti mennä oikeen Wikipediaan lunttaamaan, että kenet se Hunt on nyt oikeasti tyrmännyt, varsinkin K-1 ajoilla. Le Bannerillahan oli tunnetusti aika heikko leuka, mutta ei Hunt saanut kuin kerran sen tiputettua. Äkkiseltään, UFC matseista Nelson nyt osuu silmään, mutta esimerkiksi Bigfoothan on lepäillyt lähes koko L-kolumnin.

Ei siinä, kyllähän se kovaa lyö. Oma valinta menisi kyllä JDS:lle kaikkien aikojen näyttöjen perusteella.

Mihinkä tää Le Bannerin heikko leuka juttu perustuu? Seurasin kyllä siihen aikaan melko ahkerasti tota K-1:stä ja kyllä sillä mun mielestä oli ihan normi tasoa, siis jos prime ajoista puhutaan. Ei se mikään Mark Hunt ollut mutta ei mikään out of prime Chuck Liddelkään. Tarttee myös katsoa ketkä sen on pistänyt unille niin ei siellä ketään Bispingejä recordi ole täynnä ketkä sen olis nukuttanut. Tohon aikaan matsit raskaassa sarjassa oli myös sellasia että siellä ei niin hirveesti piste voittoja yritetty keräillä. Esimerkkinä tulee mieleen Mark Hunt VS Ray Sefo matsi, jossa ei todellakaan haeta mitään tylsää pistevoittoa. En usko että vastaavaa matsia tullaan näkemään huipulla enää (koska se voitto sarake on nykyään NIIN tärkeä asia) joka on sinänsä harmi.

Isot miehet lyö ja potkii myös lujaa ja katsoo vaikka Aertsin, Hugin ja Hoostin recordeja niin melko paljon sielläkin niitä tyrmäystappioita on, enkä sanois että nääkään mitään heikkoleukaisimpia ukkoja on.

Le Bannerillahan oli tunnetusti aika heikko leuka, mutta ei Hunt saanut kuin kerran sen tiputettua.

Le Bannerin tyrmäystappioista melko iso osa kertyi käsivarren takia. Bannerin toinen olkavarsi oli ihan päreinä ja nuo K-1 silppurit potki sitä sitten armotta siihen käsivarteen. Sinällään ukko kesti hyvin osumaa, mutta otti koko ajan aikansa parhaiten kanssa. Ei Hoostin ja Peter Aertsin kanssa kestänyt kovin moni muukaan tolpillaan. Sitten täytyy muistaa, että nykyiset lasileuat oli siihen aikaan eri miehiä. Vaikkapa Stefan Leko oli tuohon aikaan leualtaan ja muutenkin ihan eri maata, kuin se tyrmäysautomaatti, mitä viimeisinä vuosinaan. Sitten vaparipuolelta myös Cheick Kongon tyrmäys oli aika kova suoritus Huntilta, oliko peräti ensimmäinen mies, joka löi sen levyksi?

Mihinkä tää Le Bannerin heikko leuka juttu perustuu? Seurasin kyllä siihen aikaan melko ahkerasti tota K-1:stä ja kyllä sillä mun mielestä oli ihan normi tasoa, siis jos prime ajoista puhutaan. Ei se mikään Mark Hunt ollut mutta ei mikään out of prime Chuck Liddelkään. Tarttee myös katsoa ketkä sen on pistänyt unille niin ei siellä ketään Bispingejä recordi ole täynnä ketkä sen olis nukuttanut. Tohon aikaan matsit raskaassa sarjassa oli myös sellasia että siellä ei niin hirveesti piste voittoja yritetty keräillä. Esimerkkinä tulee mieleen Mark Hunt VS Ray Sefo matsi, jossa ei todellakaan haeta mitään tylsää pistevoittoa. En usko että vastaavaa matsia tullaan näkemään huipulla enää (koska se voitto sarake on nykyään NIIN tärkeä asia) joka on sinänsä harmi.

Isot miehet lyö ja potkii myös lujaa ja katsoo vaikka Aertsin, Hugin ja Hoostin recordeja niin melko paljon sielläkin niitä tyrmäystappioita on, enkä sanois että nääkään mitään heikkoleukaisimpia ukkoja on.

Jos nyt oikein muistan tämän tarinan niin Le Banner ei aikoinaan pärjännyt ollenkaan nyrkkeilijänä koska leuka oli keskivertoa heikompi, mutta pärjäsi sitten potkunyrkkeilysäännöillä paremmin. Le Bannerin matsitkaan ei primessä juuri toisen erän alkua kauemmin usein kestänytkään kun otti tyrmäysvoiton.

Tiedä häntä, onhan nuo kaikki kovat nimet ottaneet isoja koppeja jossain vaiheessa. Ainoa omista K-1 suosikeista jota ei juurikaan tyrmätty on Remy Bonjasky, mutta tämä sitten menee kilpikonnatyylin piikkiin enemmän kuin leuan.

Le Bannerin tyrmäystappioista melko iso osa kertyi käsivarren takia. Bannerin toinen olkavarsi oli ihan päreinä ja nuo K-1 silppurit potki sitä sitten armotta siihen käsivarteen. Sinällään ukko kesti hyvin osumaa, mutta otti koko ajan aikansa parhaiten kanssa. Ei Hoostin ja Peter Aertsin kanssa kestänyt kovin moni muukaan tolpillaan.

Hyvä pointti. On tuosta niin kauan aikaa, että meinaa muisti pettää mutta onneksi on Youtube.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Nyt on pikkaisen vähättelyä Melvinin listasta ja Fulton on kaukana Melvinin tasosta sekä tuo 92 tyrmäystä kattaa vain 37% voitoista kun Manhoefilla se on 93% voitoista. Kyllä siellä tyrmättyjen listalla on ihan koviakin nimiä toisin kuin Fultonilla.
Ian Freeman oli aikoinaan ihan kova ukko, joka mm. voitti Frank Mirin, mutta niin sekin vain nukahti. Mark Hunt on kaveri joka ottaa lyöntejä vastaan kohtalaisen hyvin, mutta nukkumatti tuli myös hänelle. Denis Kang ei ollut mikää säkki vaan kohtuu hyvä ottelija vaikka ei terävimmässä kärjessä heilunut ja sama kohtalo myös hänellä Melviniä vastaan. Kyllä mä edelleen nostan Melvinin sinne terävimpään kärkeen kun puhutaan kyvystä tyrmätä vastustajia.

Pakko lisätä Anderson Silva, listalta löytyy pari mman näyttävintä tyrmäystä, niin Griffinin kuin Tony Fryklund ja Belfort, sekä mies vielä kopautti Henderssonin tajunnan rajamaille aikana kun Henderssonin leuka vielä kesti kaiken.

Pakkohan se on myös mainita Belfort vaikkei tekisikään mieli. Olkoon sitten ollut vaikka kuinka juississa uransa (ja kukapa siellä ei ole) niin onhan sillä noita tyrmäyksiä kova tasoisia ottelijoita vastaan. Persoonana menee sitten taas Jon Jones kategoriaan.

Underdogs & finfighter, onhan se Melvin aikamoinen friikki en sitä kiellä. Tuli vähän tyhmästi sanottua. Tosin ketjuhan oli Ufc:n kovimmat ;).

Dan Henderson, edelleen, vaikka onkin jo pappa. Kun se oikea käsi osuu, niin valot sammuvat.

Roy Nelson. Ei kauhean monipuolinen pystyssä, mutta lyö kyllä levyksi ihan kenet tahansa. Hirveä läskivoima siinä nyrkissä.

Shane Carwin, jo eläköitynyt, mutta mahdollisesti UFC:n historian kovin lyönti. Pudotti vastustajansa, vaikka ei saanut kuin lyhkäisen liikeradan lyönnilleen. Harmi, että mma-ura alkoi suht myöhällä iällä.

Mark Hunt. Hirvittävä voima. Hyvä pystyottelija muutenkin. Vetää tappavia iskuja, vaikka olisi kaasuuntunut ja hakattu.

Täysin samaa mieltä.

Suositut

Back
Ylös Bottom