UFC FIGHT NIGHT 26: Shogun vs. Sonnen ***SPOILERS***

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ujo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaikki ukot ketä fanitan, on hävinnyt vaan. Jää aika paska maku suuhun. :D nytkin kaikki ottelut meni vitulleen. Overeemikin kaasuttaa samanlailla kuin minä treeneissä. Jaksoin pari minuuttia kunnolla ja sitten joku hakkas mut sinne salin nurkkaan ja odotin siellä seuraavia treenejä. Siis sen aivot kyllä vetää ihan jumiin, kun vaan otti leukaan noita monoja. Heti, kun ei saanut lopetettua, aloin pelkäämään häviötä. Antais nyt roinaa reemille, niin kaikki olisivat iloisia. Reemin ottelun lopetus oli ihan vähän aikainen mun mielestä. Shogun alkaa olemaan aika homer jo. Jos jones vielä häviää alan seuraamaan jotain smackdownia

- - - Updated - - -

Ja samanlaisesta potkusta se vitorkin tippui kevyemmältä äijältä

Oli kyllä tasasen hyvä kortti. Ainoa huono matsi koko kortilla oli Hall vs Howard, joka oli kyllä todellinen antikliimaksi.. Uriahille annettu sellainen vastustaja jonka kanssa voisi näyttää sitä paljon hypetettyä pystyä. Ja kaveri menee halailemaan surkealla menestyksellä. ..

Reemin tappio jäi kyllä harmittamaan, sillä alku näytti niin lupaavalta. Pitää kyllä arvostaa Brownieta kun kesti ottaa kaikki ne polvet vastaan ja nousi vielä voittoon kauhean myllytyksen jälkeen.

Overeemin matseista täytyy sanoa yksi hyvä puoli. Viihdyttäviä nimittäin ovat. Joku tippuu, jos ei vastustaja niin sitten Reemi :)

Omasta mielestä viimeisin oli ihan p*ska matsi.
Minua ei viihdytä 115kg gorilla pyörtymässä hapenpuutteeseen ensimmäisessä erässä.

Luulen, että Shogunin kohdalla loukkaantumiset ovat vieneet sen parhaan terän. Shogunin polvet on hajonneet kolmesti ja Shogun näyttää minusta siltä, että ei pysty enää treenaamaan täysipainoisesti ja siitä johtuvat nuo kunto-ongelmat. Jos katsoo Shogunin viimeisempiä matseja, niin Shogun ei enää potki oikeastaan yhtään vaikka nuo olivat hänen vahvuuksiaan Pride-aikoina.

Shogunin parhailta näyttäneet UFC-ottelut on Jones-matsia ennen, mutta niin on mielestäni myös huonoimmat. Kolme matsia missä Shogun on mielestäni näyttänyt huonokuntoisimmalta UFC:ssa on Griffin 1, Coleman ja Jones-matsi. Noita kolmea matsia sattuu sopivasti yhdistämään joko loukkaantunut polvi tai polvileikkauksista toipuminen. Jonesin jälkeen Shogun ei ole päässyt enää sinne Machida ja Liddlell-matsien tasolle, mutta ei toisaalta sinne pohjallekaan vaan on osoittanut mielestäni aika tasaista top10-ottelijan tasoa.

Griffin matsia ennen oli 1kk leikkauksesta ja reenaaminen jäi käytännössä kokonaan pois. Kun Shogun vei mestaruuden Machidalta ja joutui leikkaukseen niin hän sai sen jälkeen parannella polvea 9kk ennen Bonesin kohtaamista. On tossakin vähän eroa ja siten on vähän rohkeeta vetää suoria johtopäätöksiä että leikkauksesta toipuminen ennakoisi automaattisesti paskaa kuntoa seuraavaan matsiin. Sitä paitsi Shogun kävi 2kk ennen Machida II ottelua umpisuolen leikkauksessa, josta toipuminen vie vähintäänkin useita (norm.yli 4) viikkoja täyteen kuntoon.. Silti oli matsissa uransa parhaassa kunnossa...

On tossakin vähän eroa ja siten on vähän rohkeeta vetää suoria johtopäätöksiä että leikkauksesta toipuminen ennakoisi automaattisesti paskaa kuntoa seuraavaan matsiin.

Mainitsin vain, että Shogun on näyttänyt UFC-urallaan kaikkein huonoimmalta silloin, kun on polvivaivat olleet akuutteina taustalla (Griffin, Coleman, Jones). Ja en arvioinut Shogunin kuntoa sen perusteella ennakkoon Jonesia vastaan (odotin itsekin näkeväni hyväkuntoisen Shogunin, koska leikkauksesta oli jo aikaa), vaan sen perusteella miltä Shogun näytti ottelussa.

Sillä ei sinänsä ole väliä aiheuttiko Jones enemmän damagea siinä matossa ensimmäisen kerran vai sillä hyppypolvella, mutta jos Shogun itse sanoo, että se hyppypolvi alussa pisti sen pihalle loppumatsin ajaksi, niin millä näytöillä me voidaan alkaa kyseenalaistaa sitä. Vaikea siihen on vastaankaan lähteä väittämään.

Paljon täällä puhutaan Overeemin kunnosta ja sen loppumisesta, mutta todellisuudessa miehellä on leuka loppu. Pitkä ja kova ura kickboxing puolella ja siihen vielä MMA-päälle, niin sparria ja kovia matseja/tyrmäyksiä on tullut miehelle liikaa. Parempi olisi lopettaa koko ura vielä, kun muisti on ehkä jonkinlaisessa kunnossa. Tuntuu, että vanhat boksarit ja kickboksarit on vanhemmalla uralla näitä pahimpia pyötyjiä..

Antais nyt roinaa reemille, niin kaikki olisivat iloisia.

:D

Reemin ottelun lopetus oli ihan vähän aikainen mun mielestä.

Come on, olisitko oikeasti halunnut nähdä Brownen jatkavan sitä takomistaan? Overeem varsinkaan ei enää koskaan olisi palautunut siitä eikä kyllä kukaan muukaan, otteija oli jo täysin puolustuskyvyttömässä tilassa.

Sillä ei sinänsä ole väliä aiheuttiko Jones enemmän damagea siinä matossa ensimmäisen kerran vai sillä hyppypolvella, mutta jos Shogun itse sanoo, että se hyppypolvi alussa pisti sen pihalle loppumatsin ajaksi, niin millä näytöillä me voidaan alkaa kyseenalaistaa sitä. Vaikea siihen on vastaankaan lähteä väittämään.

Ei minunkaan mielestä ole väliä. Jones teki damagea ja kaikki kunnia siitä Jonesille. Mun pointti vaan oli se että Shogun ei mun mielestä näyttänyt huonolta sen takia että olis tullut leikkauksesta tai huonokuntoisena matsiin vaan syy heikkoon esitykseen oli se kuka siellä häkin toisella laidalla seisoi.

Tän matsin jälkeen Mauri ei ole mun mielestä palannut sille tasolle millä oli. Oliko syy Bones-ottelu vai tapahtuiko jotain muutakin, niin vaikea sanoa.. Jokatapauksessa mun mielestä Shogunilla olis nyt aika vetää vähän lepoa ja miettiä uusia kujeita uran lopun pelastamiseksi. Herra on vielä nuori ja leukakin kestää sotimista, niin pitäis saada muut palikat kohdilleen. Menis vaikka Tristarille tai Jacksonille reenaan, niistä cämpeistä harvoin tulee huonokuntoisia kavereita kehiin, tosin gameplan-osastosta voidaan olla montaa mieltä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljon täällä puhutaan Overeemin kunnosta ja sen loppumisesta, mutta todellisuudessa miehellä on leuka loppu. Pitkä ja kova ura kickboxing puolella ja siihen vielä MMA-päälle, niin sparria ja kovia matseja/tyrmäyksiä on tullut miehelle liikaa. Parempi olisi lopettaa koko ura vielä, kun muisti on ehkä jonkinlaisessa kunnossa. Tuntuu, että vanhat boksarit ja kickboksarit on vanhemmalla uralla näitä pahimpia pyötyjiä..

Itsekin laittaisin enemmän puutteellisen puolustuksen ja ehkä myös vähän sen leuan piikkiin. Browne yritti sitä samaa potkua koko ajan, mutta silti Reem antoi sen yllättää. Varmasti oli väsynytkin, mutta kyllä se potku olisi pitänyt osata väistää/torjua.

Brownehan sanoi pressissä, että se oli tarkkaan ennakkoon tutkittu aukko Overeemin puolustuksessa ja sen takia käytti sitä frontside kickia koko ajan. Kyllä ne vain osaa siellä Jacksonin campissa.

Jones matsissa Shogunhan luovutti matsin, vaikka matsi merkattiin TKO:ksi niin Shogun taputti sen jälkeen kun Jonesin oli murjonut tämän lattiaan. En pitäisi mitenkään ihmeellisenä, että tuo ei olisi jättänyt jälkeä psyykkeeseen. Hurja tyyppihän Shogun on, mutta Jonesin selkäsauna murti tämän henkisesti.

Ei minunkaan mielestä ole väliä. Jones teki damagea ja kaikki kunnia siitä Jonesille. Tän matsin jälkeen Mauri ei ole mun mielestä palannut sille tasolle millä oli. Oliko syy Bones-ottelu vai tapahtuiko jotain muutakin, niin vaikea sanoa.. Jokatapauksessa mun mielestä Shogunilla olis nyt aika vetää vähän lepoa ja miettiä uusia kujeita uran lopun pelastamiseksi. Herra on vielä nuori ja leukakin kestää sotimista, niin pitäis saada muut palikat kohdilleen. Menis vaikka Tristarille tai Jacksonille reenaan, niistä cämpeistä harvoin tulee huonokuntoisia kavereita kehiin, tosin gameplan-osastosta voidaan olla montaa mieltä.

Joo, samaa mieltä olen eikä minua haittaisi vaikka Mauri eläköityisikin. Ärsytti vain tässä matsissa miten Shogunin häviötä alettiin heti laittaa enemmän Shogunin paskuuden piikkiin ja miten puhe kääntyi taas heti Shogunin cardioon sen sijaan, että ihasteltaisiin miten hyvä Sonnen oli. Nyt kun näki tuon matsin, niin olen sitä mieltä, että tämä Sonnen mikä nyt nähtiin olisi ollut paha vastustaja Shogunille jopa silloin, kun Shogun oli primessään.

Browne pisti sita etupotkua myos vartaloon paljon, se tekee pirun kipeeta osuessaan. Valilla vartaloon, valilla ylos. Ehka Overeem katsoi etta se tulee vartaloon.

Silti, ihmettelin kylla etta meni lapi, koska Browne kaytti sita niin paljon ja Overeem on niin kokenut pystyottelija.

Itsekin laittaisin enemmän puutteellisen puolustuksen ja ehkä myös vähän sen leuan piikkiin. Browne yritti sitä samaa potkua koko ajan, mutta silti Reem antoi sen yllättää. Varmasti oli väsynytkin, mutta kyllä se potku olisi pitänyt osata väistää/torjua.

Mäkin kaatoin tota uusintana eilen ja oikeen pisti silmään että Browne veteli niitä frontkickejä ihan solkenaan ja silti Reem käveli siihen. Kaasuttaminen aiheuttaa kyllä myös sen että päässäkään ei raksuta ihan täysillä..

Joo, samaa mieltä olen eikä minua haittaisi vaikka Mauri eläköityisikin. Ärsytti vain tässä matsissa miten Shogunin häviötä alettiin heti laittaa enemmän Shogunin paskuuden piikkiin ja miten puhe kääntyi taas heti Shogunin cardioon sen sijaan, että ihasteltaisiin miten hyvä Sonnen oli. Nyt kun näki tuon matsin, niin olen sitä mieltä, että tämä Sonnen mikä nyt nähtiin olisi ollut paha vastustaja Shogunille jopa silloin, kun Shogun oli primessään.

Sonnen kun pääsee toteuttamaan omaa peliään niin ei ole varmaan LHW:ssäkään montaa miestä ketkä pystyy siihen vastaamaan. Toi että Sonnen alkaa olla pelote myös lukkojen osalta on kyllä herran toolboxiin paljon kaivattu lisä. Luontaista tyrmäysvoimaa herralla ei ole, mutta se että lukottaa "tuoreen Shogunin" kertoo kyllä omaa kieltään..

Jos Sonnen palaa MW:hen ja ottaa Wandyä tai Belforttia vastaan niin herrahan on voitolla tuosta matsista takasin tittelikahinoissa. Varsinkin noin vakuuttavilla otteilla kun nyt nähtiin niin olisin ihan valmis pistään herran vaikka Weidmanin kyytiin enkä pitäis matsia mitenkään itsestäänselvyytenä suuntaan tai toiseen..

Sonnen voisi murjoa seuraavaksi Belfortin ja sen jälkeen Silvan. Sitten tittliotteluun mutten usko että ihan Weidmania voittaisi. Kyllä Sonnen kuitenkin Weidmanin jälkeen paras MW on maailmassa.

Monesti oon täällä sanonut että Chael on MW #2. MW on niin kovatasoinen että noi jätkät pärjää hyvin UFCn LHWssa, siellä on sen verran paljon vanhoja starboja ratsastamassa vanhoilla meriiteillä yhä. Vinnyn opeissa kun tuo Sonni on ollut jo 3 vuotta niin tässä se nähdään, UFCn dominoivin painija lisännyt ihan toimivan bjjn peliinsä, varmaan eniten on treenattu lukkopuolustusta mutta kuten nyt näkyi niin onnistuu ne lukotkin.

Horsereemin tippuminen aiheutti hulvattoman naurunpurskahduksen, jokohan alkaisi liharekan hype olla kokonaan poissa. Pari vuotta sitten oli aivan sairas tuo hype miehen osalta mitä ei oikein osannut suhteuttaa mihinkään. K-1 mestari my ass, Browne veti etupotkulla nekkuun. Ei muuta kuin kilometritehtaalle ja japaniaan hakkaa säkkei.

Jos leuka on loppu, pitää sitä suojata paremmin mitä aikaisemmin.

Tosin sitä mitä en voi käsittää miksei Reem training campilla tehty selviä muutoksia miehen ottelutyyliin (vaikka uusin reem jakso niin kertookin). Omasta mielestä miehen pitäisi palata siihen mitä oli Rogersia vastaanAlistair Overeem vs Brett Rogers - StrikeForce Full Fight parte1 - YouTube

-Kädet pysyvät kokoajan ylhäällä suojaamassa päätä/leukaa
-Vähän kyyryssä TDD varten
-Yksittäisiä iskuja eikä aleta tuhlaamaan sitä pientä cardiota jo eka erässä
-Ei rynnitä päälle vaan yritetään pitää matsi lyöti/potku etäisyydellä missä mies on vahvimmillaan eikä seisota kokoajan suoraan vastustajan edessä (ns haetaan kulmia jne)
-Massaa vieläkin vähemmäksi ja cardiota tilalle.

Sonnen kun pääsee toteuttamaan omaa peliään niin ei ole varmaan LHW:ssäkään montaa miestä ketkä pystyy siihen vastaamaan. Toi että Sonnen alkaa olla pelote myös lukkojen osalta on kyllä herran toolboxiin paljon kaivattu lisä. Luontaista tyrmäysvoimaa herralla ei ole, mutta se että lukottaa "tuoreen Shogunin" kertoo kyllä omaa kieltään..

Jos Sonnen palaa MW:hen ja ottaa Wandyä tai Belforttia vastaan niin herrahan on voitolla tuosta matsista takasin tittelikahinoissa. Varsinkin noin vakuuttavilla otteilla kun nyt nähtiin niin olisin ihan valmis pistään herran vaikka Weidmanin kyytiin enkä pitäis matsia mitenkään itsestäänselvyytenä suuntaan tai toiseen..

Toisaalta Sonnen vs Shogun oli ihanteellinen match up Sonnenille Maurin tdd:n takia. Jos aletaan miettiä lhw:n top10, niin siellä on aika monta ukkoa, joita Sonnenin voisi olla liian vaikea saada mattoon riittävällä prosentilla tai kontrolloida siellä: Machida, Jones, Gusse, Teixeira, Davis, Bader..

Näkisin Sonnenin suosikkina Shogunia, Hendoa, Nogueiraa ja ehkä Mousasia vastaan, mutta siihen se jää. Sonnenin kannattaa mielestäni palata 185:een missä sillä on oleellisesti paremmat mahdollisuudet ketä tahansa vastaan.

- - - Updated - - -

Monesti oon täällä sanonut että Chael on MW #2. MW on niin kovatasoinen että noi jätkät pärjää hyvin UFCn LHWssa, siellä on sen verran paljon vanhoja starboja ratsastamassa vanhoilla meriiteillä yhä. Vinnyn opeissa kun tuo Sonni on ollut jo 3 vuotta niin tässä se nähdään, UFCn dominoivin painija lisännyt ihan toimivan bjjn peliinsä, varmaan eniten on treenattu lukkopuolustusta mutta kuten nyt näkyi niin onnistuu ne lukotkin.

Samoilla linjoilla olen, mutta niin kuin tuossa juuri kirjoitin, niin lhw:n top10:ssa taitaa silti olla liikaa sellaisia ukkoja, joita Sonnen ei saa tarpeeksi helposti mattoon, jotta kannattaisi jäädä sinne pyörimään.

Ei se mw niin kovatasoinen ole, Sonnenista tässä vain puhutaan ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom