UFC 93 Spoilers

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihan mielenkiinnosta ja aiheen ohi kiinnostaa kuinka kauan esim. tähän keskusteluun osallistuvat ovat aktiivisesti lajia seuranneet? Enkä tarkoita nyt sitä, että on katsottu kaikki UFC:t putkeen viime vuonna, joten aina on seurattu..

Pride juna on todellakin jo mennyt ja UFC jyrää, mutta on samalla tehnyt MMA:sta huomattavasti tylsempää ja vähemmän "vaarallista". Tämä oli mielipide; ei tilastofakta tai totuus.

Seuraan silti MMA:ta mielenkiinnolla edelleen melkein organisaatiosta riippumatta.

Itse olen seurannut n. 2000-luvun alusta enemmän tai vähemmän aktiivisesti, aloitin katsomalla n. 90-luvun puolivälistä vuosituhannen vaihteeseen olleita highlight/parhaat matsit -pätkiä. En osaa ajankohtia sanoa varmaksi, mutta sitä aikaa kun mentiin takki auki ja ilman kuukausien vastustajan tyylin mukaista sparraamista, päällä oli judopukua jne.

UFC on nykyään mielestäni melkoisen tylsää noihin aikoihin verratuna, mielestäni tietty amatöörimäisyys sopi lajin luonteeseen. Nykyään usein MMA:ssa yleensä toinen kärkkyy alasvientiä ja toinen yrittää epätoivoisesti pitää matsin pystyssä, joka johtaa siihen että ottelut ovat usein nyhjäämistä sekä pystyssä että matossa. Ehkä laji on myös kehittymässä näiden nykyisin harvojen selkeiden strikereiden ohi (mm. Wandy, Chuck, CroCop) ja yhä useampi matsi on oktagonin kulmassa röhnöttämistä.

Ensimmäinen korostettu kohta ei olekaan niin naurettava kun huomioidaan toinen kohta. UFC:n arvostelusäännöillä ja tuomareilla kuka tahansa voi voittaa tuomaripäätöksen voittamatta ottelua :D

Heh.. Tottahan tuo.

Pride juna on todellakin jo mennyt ja UFC jyrää, mutta on samalla tehnyt MMA:sta huomattavasti tylsempää ja vähemmän "vaarallista". Tämä oli mielipide; ei tilastofakta tai totuus.

Luulen että UFC:n tarkoitus tehdä vapaaottelusta urheilua on vaikuttanut edellämainitsemaasi asiaan. Stompit ja soccer kickit uppoaa urheiluna vain häiriintyneille japanilaisille :D

Ja jos aiheeseenkin jotain.
Colemanin paini on vieläkin melko vakuttavaa. Kaveri oli niin puhki ja mäsänä ettei osannut edes seistä, mutta matossa hallitsi silti mallikkaasti. Varsikin tokan erän alkupuoliskolla pyöräytteli shogunia aika helpon näköisesti..

en viitsisi jatkaa tota, kylläkin mielenkiintoista, kinaamista ottelutyyleistä ja kiinnostavuuksista. Mutta en tiedä tuliko jo esille selvästi se, että jos itse todellakin ottelisin ufc.ssä ja palkkapussini on ihan muikea ja parempaa on tiedossa mitä ylemmäs pääsen, niin kyllä kai itsekkin yritän mahdollisimman varmoin keinoin voittaa matseja?? oli sesitten vaikka sitä makuuta häkinnurkassa kolme erää. En sitä sano, se todellakaan ei ole mitenkään mielenkiintoista katsottavaa :D Mutta muistetaan että ne Rooman gladiattorit oli siellä areenalla alunperin vain viihdykkeeksi ja siksi sinne tuupittiin sellasta settiä että varmasti delaavat kivan näkösesti :) eli viihdyttävyys ja menestyminen ei ainakaan tässä lajissa (UFC), kulje aina käsi kädessä..

älkää sitten ottako pannuun ylettömästi.. nämä ovat kaikki ihan mielipiteitä suurilla aukoilla :)

ja öö.. itse olen seurannut yleensä vapaaottelua vasta vähän reilut 3 vuotta säännöllisesti, ja lajia harrastanut vähän epäsäännöllisemmin.

EDIT: anteeksi siitä että jatkan tökerösti OT. aihetta :(

Meitsi kyllä diggaa tästä nykyisestä vaparista enemmän ja koko ajan mennään parempaan suuntaan. Jengi on koko ajan vaan parempaa joka osa-alueella, ne vanhat matsit ei ole mun mieleen. Pidän kamppailu-urheilusta, en mistään verimössömätöstä tai niskaan lyömisestä.

^Samoin, mietin tuota Nikulan postausta ja muutamaa aiempaakin. Varmaan osa vaparikisojen katsojista haluaa katsella sirkushuveja ja repäiseviä tyrmäyksiä. Eräs tuttava sanoi joskus katsovansa mieluiten mahdollisimman eritasoisten ottelijoiden matsia.
Itse olen ilolla todennut lajin menneen urheilullisempaan suuntaan ja ottelijoiden tasoittuneen. Matsien valmistautumiseton menny eteenpäin ja keskittyy taktisiin eroihin muuten kovakuntoisten ja tasaväkisten ottelijoiden välillä.

Juu minustakin nuo kaikki on hyviä juttuja, mutta tuo pisteytys on silti perseestä. Priden pisteytystyyli + vihreä kortti messiin niin olisi melko loistava paketti jo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu minustakin nuo kaikki on hyviä juttuja, mutta tuo pisteytys on silti perseestä. Priden pisteytystyyli + vihreä kortti messiin niin olisi melko loistava paketti jo.
En tiedä onko toi Priden pisteytystyyli nyt sen parempi. Siinä vaan merkkaa enemmän matsin loppuosuus ja erikoiset tapahtumat, jotka jää tuomareiden mieleen. Onhan tuo koko matsin kokonaisuudessa arvioiminen tietty hieno ajatus, mutta ihmiset sielläkin on noita päätöksiä antamassa, joten huonoja päätöksiä tulee aina. Olihan siellä Pridessäkin osa päätöksistä aika kyseenalaisia.

^Samoin, mietin tuota Nikulan postausta ja muutamaa aiempaakin. Varmaan osa vaparikisojen katsojista haluaa katsella sirkushuveja ja repäiseviä tyrmäyksiä. Eräs tuttava sanoi joskus katsovansa mieluiten mahdollisimman eritasoisten ottelijoiden matsia.
Itse olen ilolla todennut lajin menneen urheilullisempaan suuntaan ja ottelijoiden tasoittuneen. Matsien valmistautumiseton menny eteenpäin ja keskittyy taktisiin eroihin muuten kovakuntoisten ja tasaväkisten ottelijoiden välillä.

Luulen että jokainen lajin harrastaja haluaa nähdä tasaisia otteluita, mutta tasainen ottelu voi olla helvetin viihdyttävä tai helvetin tylsä. Hyviä esimerkkejä esim Alvarezin pari viimeisintä matsia(ei aoki), noita olisi voinut katsoa vaikka maailmanloppuun asti. Kun taas Sylvian tasaiset decision voitot, olisi voinut jättää katsomatta.

Perus sivusta katsojat haluaa yleensä nähdä brutaaleja tyrmäyksiä ja silmäsoppaa.

harmillinen juttu tuo tökkäisy fFranklinin silmään, uskon että Rich olisi ilmans sitä saanut paremmin painettua erän lopun päälle ja vienyt tuomariäänillä .
tosin mielestäni nyttenkin äänet menivät väärin päin. :(
Shogun ei ollut lainkaan vakuuttava vaikka Colemanin otteleminen oli sen näköistä että hänet olisi voitu tyrmätä koska vaan..

Luulen että jokainen lajin harrastaja haluaa nähdä tasaisia otteluita, mutta tasainen ottelu voi olla helvetin viihdyttävä tai helvetin tylsä. Hyviä esimerkkejä esim Alvarezin pari viimeisintä matsia(ei aoki), noita olisi voinut katsoa vaikka maailmanloppuun asti. Kun taas Sylvian tasaiset decision voitot, olisi voinut jättää katsomatta.

Perus sivusta katsojat haluaa yleensä nähdä brutaaleja tyrmäyksiä ja silmäsoppaa.

Lajin harrastajia on aivan liikaa, jotta tuo ensimmäinen väittämä (="jokainen lajin harrastaja haluaa") voisi pitää paikkansa, ja aivan liian vähän, jotta se riittäisi tuomaan riittävät rahat nykyisen kaltaisen toiminnan pyörittämiseen. MMA tarvitsee "perus sivusta katsojia", ja heitä silmällä pitäen tapahtumia selvästi luodaankin.

Tottakai on selvää, että ottelijoiden turvallisuutta yritetään parantaa ja loukkaantumisia välttää, mutta kyllä se Rocky-tyylinen slugfest on (tai siis olisi, jos sellaista oikeasti tapahtuisi) keskiverto katsojaa paremmin viihdyttävää kuin vaikkapa Klitschkojen tieteellinen metodi. Turpaanvetämistä se MMA-yleisökin menee etupäässä katsomaan.

harmillinen juttu tuo tökkäisy fFranklinin silmään, uskon että Rich olisi ilmans sitä saanut paremmin painettua erän lopun päälle ja vienyt tuomariäänillä .
tosin mielestäni nyttenkin äänet menivät väärin päin. :(
Shogun ei ollut lainkaan vakuuttava vaikka Colemanin otteleminen oli sen näköistä että hänet olisi voitu tyrmätä koska vaan..

Jos en nyt väärin muista niin tämä tökkäisy sattui kolmannessa erässä jonka Rich voitti anyway. Voidaan jossitella loputtomiin, mitä olisi voinut käydä jos tätä ei olisi tapahtunut. Hendo vei ensimmäisen ylivoimasesti ja toisenkin, arvosteluperiaatteet huomioonottaen, selkeästi.

Mä näin Denis Kangin Dublinin lentokentällä 21.päivä aamuyöllä. Kattelin et onpas siinä komiat korvat ja se käänty niin siinähän oli Kanki ja joku toinen vastaava juippi. Manchesteriin menossa ja lähti viereiseltä potilta kuin minä. Pitäis kai katsoa sen matsi kun sen verran oli nenä pskana ja klenkkasi/arasti jalkaansa. Harmi kun ei ollut kameraa mukana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom