Ufc 79 ***spoilers***

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voi voi Wandyä... Jotenkin näyttää että Silva on hukannut "sen jonkin". Propsit Chuckille noususta kovassa pakkoraossa vaikka kaiffarista en sen kummemmin välitäkkään.

Sokolta aika yllättävän pehmeä näytös. Tai sitte Machida on vaan noin jäätävä... Lyota ja Anderson Silva ovat molemmat tyyppejä joista ei päältäpäin uskoisi kuinka koneita ne on. Judotaustalla joka tapauksessa Thierry oli aivan turisti matossa, häpeä hyi :)

GSP:lle ei voi oikein kommenttia antaa, sälli on vaan urheilullisesti, mentaalisesti ja koko pakettina tähän lajiin luotu.

Eventtinä viihdyttävyysarvoltaan 10+

Pitkästä aikaa oli todella viihdyttävä eventti. Eka matsi oli oikeasti aika jäätävää vihanpitoa eikä pelkkää showta.

Icemanin lopetus oli erikoinen. Katseli kaksi kertaa kelloa ja lopetti ottelemisen täysin. Musta tuntuu, että silva oli jo siinä vaiheessa ihan sekaisin ja iceman ei halunnu tyrmätä sitä ihan täysin. Olihan siinä varmaankin varmistelua kans mukana (tai sitte sillä oli hirveet vedot matsista menossa :D)

GSP oli aika suvereeni. Hassua kun miehell' on aina hemmetin kireet housut, puhuu ranskaa ja avustajana on ihan sellainen hintiltä kuulostava ja näyttävä riisikeppi (katsokaa vaikka erätauko nauhalta).Toi se onneks vaimon(vai äiti?) kehään, niin ei tule 7päivää-paljastuksia miehen suuntautumisesta :D

Icemanin lopetus oli erikoinen. Katseli kaksi kertaa kelloa ja lopetti ottelemisen täysin. Musta tuntuu, että silva oli jo siinä vaiheessa ihan sekaisin ja iceman ei halunnu tyrmätä sitä ihan täysin. Olihan siinä varmaankin varmistelua kans mukana (tai sitte sillä oli hirveet vedot matsista menossa :D)

Veikkaan,ettei halunnut ottaa isompia riskejä ja tulla itse tyrmätyksi. Wandy on kumminkin vaarallinen iskijä ja Chuck oli jo aiemmin paukuttanut isoja pommeja wandyn päähän ja silti tämä seisoo vielä.
Wandyltä puuttuu se sama tappamisen meininki mitä on nähty aiemmin. Toivottavasti tulee vielä takaisin....

Hughesin esitys oli luokaton, vaikka GSP onkin kenties kovista kovin, oli ottelun näytösluontoisuus silti pienoinen yllätys. Voittajasta en ole pahoillani, sillä en ole koskaa pitänyt punaniskasta. UFC:n säännötkin kun vielä suosivat painijoita kohtuullisen paljon. Shoottaminen, sprawlaaminen ja matossa kyyhöttäminen onnistuu kohtuullisesti kun ei tarvitse pelätä polvia, soccereita eikä myöskään stomppeja. Ja kyynerpäillä on tietenkin hyvä yrittää avata se vekki kaverin silmäkulmaan.

Afrikan ihmemies oli todellakin suuri pettymys. Oliko gameplan rakennettu ainoastaan aikaisempien Pride kokemusten, nopea voitto, varaan, vai miksi mies oli ihan kuutamolla ottelun kestäessä pidempään ja Sokun jouduttua alle selälleen. Machida otti kyllä erinomaisesti ja dominoi mattoa täysin. Voimatasot olivat varmaankin selkeästi Sokulle, mutta ei edes yhtään kunnollista yritys alta pois?

Silvan aggressiivisuus on menneen talven lumia. Chuck löi miestä varmaan kaikilla mahdollisilla tavoillaan, mutta Silva ei vaan kaatunut. Olisin toivonut (tietenkin) matsin menevän toisinpäin. Lopputuloksesta ei kyllä ollut epäselvyyttä. Omasta mielestäni Chuck otteli taktisesti kohtuullisen viisaasti ja keräsi pisteitä, niin kuin niitä UFC:ssä kerätään. Tällä kertaa Silvalle tosin aiheutui myös sitä todellista damagea. Ihmettelin miksei Silva sännännyt lopetusyrittämään Icemania onnistuttuaan saamaan miehen perseelleen? Chuck otti todellakin varman päälle koko ottelun. Mikä tässä tilanteessa varmaan olikin järkevää.

Ilmeisesti joko UFC:n säännöt ja häkki eivät sovi entisille Pride ottelijoille, sillä sen verran taajaan on tappioita tullut Priden veteraaneille. Komission määräämät (?) UFC -säännöt ovat mitkä ovat, mutta vievät kyllä MMA:ta entistä kauemmas MMA:sta. Mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuu M1 Yarennokassa tänään.

Näistä nyt eniten jäi mieleen GSP:n ylivoimaisuus. Hughesilla ei ollu mitään jakoa missään vaiheessa. Karaten mustavyö vie painijaa painissa kuin märkää rättiä. Oliskohan Hughesin aika jo lopetella pikkuhiljaa..
Onko GSP:llä karaten mustavyö? No, tällä jannulla on myös ruskea vyö BJJ:ssä, sekä hän painii Kanadan painimaajoukkueen kanssa... Eli ei se nyt niin ihme ole, että hän pärjää Matt Hughesille.

Eiköhän se jo selvinnyt silloin, että GSP on painoluokan kovin painija kun Koscheck sai kyytiä. Joshin painimeriitit ovat kuitenkin hieman eri luokkaa mitä Hughesilla.

Kaksi sanaa LHW-"divisioonista": Lyoto Machida!!! You can`t fight him, you MUST fight him. Mä todella toivon, että tälle EI syötetä Shogunia. Mä haluan, että Jardine ja Lyoto ottaa matsin. Tai oikeastaan, ihan vitun sama, Lyoton fanibussiin mahtuu vielä, kuka tulee mukaan? Mulla ei sanat kerta kaikkiaan riitä kuvaamaan tuon äijän loistavuutta, saatana!!! Anteeksi, olen humalasssa.

Kaikki kunnia kyllä gsp:lle, vaikka suuri Hughes fani olen. On se vaan niin jäätävä äijä, ei muuta voi sanoa. Hugheskin myönsi, että täysiä treenattiin ja kunnossa oltiin, mutta gsp vaan on parempi. Nyt vaan odottamaan Serra-peijaisia, kunhan häkkiin pääsee gsp:n kanssa.

Machida oli myös kertakaikkiaan kova. Äijän tyyli on taidetta. Sanoi hyvin, että hän on nyt jo kaks eri assasinia voittanut, että oisko jo aika jotain muuta :D (vähän kärjistetysti). Nousee kyllä monien rankingissa tämä mies, ja varmaan pian kuullaan lisää miekkosesta.

Melvin Gallard oli kyllä huonoin häviäjä vähään aikaan...

Wandyllä Darudea kehääntulobiisinä... :D

Aika huitomismatsi...

Huhhhuh, GSP vei Hughesia ku litran mittaa...

Wandyn ja Tsukin parhaat päivät on selkeästi jo ohi.

Wanderleilla oli kaikki aiemmat maneerit, mutta kuten täälläkin jo sanottu, agressiivisuus, joka lie miehen pahin ase ylipäänsä, oli täysin poissa!
Ei yhtään kunnon nälkäistä myllytysyritystäkään ollut tarjota, mutta siihen nähden myös Chuckin tarjoama sauna oli harvinaisen köykäinen.

Enpä tiedä, joku saisi kyllä vetää kumpaistakin turpaan kunnolla jotta heräisivät.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Wandy ei ollut oikein iskussa. Kuitenkin tästä huolimatta olen huomannut, että häkki on sen verran isompi, että siellä on helpompi hyppiä pois alta kun toinen myllyttää päälle kuin esimerkiksi kehässä. Häkki ei minusta suosi kovinkaan paljon tuollaisia aggressiivisesti päällekäyviä kamppailijoita. Tämä tulee luultavasti näkymään myös shogunin matseissa jatkossa.

Wandy saatto ottaa senkin takia rauhallisemmin, kun Chukki kuitenkin tykkää, kun toinen lähtee perään myllyttämään, jolloin iceman pääsee vetelemään countereita. Sehän se Liddellin erikoisalaa on se pakittelu ja vastaanlyöminen.

Vittu, ikävä matsi tää Wandyn ja Chuckin, siis hieno matsi mutta muuten surullinen, kun kummatkin ovat jollain tavalla jalustalla mun näkökulmasta. Wandy vaan ei ollu tässä eikä muutamassa edellisessäkään matsissa enää se kirvesmurhaaja kenestä oon oppinu diggaamaan. Chuckilla oli muutama hieno ylläri takataskussa millä pääsi vetämään selvän kaulan. Iceman shoottaa, eipä oo moista nähty !!

Allright!! Mikä eventti!!

Pistin pennoset likoon Machidalle ja Chuckille ja kyl kannatti.

Chuck vs Wandy oli aivan huikee matsi. Molemmat otti anto osumia. Chuck voitti ulottuvuudellaan. Vittu mä tärisin koko tän ottelun ajan kun olin niin adrenaliineissa että huh huh... Loistavaa viihdettä.

Machida oli liikaa afrikanflopille. Afrikan mies jääty täysin kun gameplan ei pelannutkaan. Miehen paljon kehutut mattotaidot jäi kyllä esittelemättä. Noh, ikää on vasta vähän ja tulevaisuudessa taatusti vielä kova luu. Machidalle vois kyl jo antaa kohta tittelimatsia.

GSP dominoi! Jumankauta sillä jatkällä on räjähtävyyttä niin paljon ettei kenelläkään. Hughes oli ku märkä rätti sen käsittelyssä. Kyllä Serra tulee saamaan kylmää kyytiä kun kohtaavat uudelleen.

Wandyn ja Liddellin matsi oli säälittävää katsottavaa. Kaksi vanhaa kehäraakkia köpötteli ympäriinsä.

Chuck oli entinen viimeistään siinä vaiheessa kun hävisi Keith "tönkköjalka" Jardinelle.

...mutta että Silva oli vielä huonompi... säälittävää... :(

Wandyn ja Liddellin matsi oli säälittävää katsottavaa. Kaksi vanhaa kehäraakkia köpötteli ympäriinsä.
Vanha!? kehäraakki!? Silva on 31 vuotias... No Chuck on 38 jo, mutta Silva on vielä kaukana vanhasta kehäraakista. Oli todellakin vaisu tässä ottelussa, mutta tuskinpa hänkään ihan mennyttä vielä on. Ajattele vaikka Randy Couturea... Jätkä on joku 13 vuotta Silvaa vanhempi ja melkoisessa kunnossa edelleen. Hieman kyllä hidastunut.

Ainoa mikä Silvalta puuttui, oli se monesti mainittu agressiivisuus ja tappajanvaisto.

Silva on 31 vuotias, mutta katsoppa minkälainen ottelulista miehellä on. Pari kertaa enemmän matseja kun esim. Couturella ja on ottanut aika paljon rankaisua noissa matseissa, kai se pakosti veronsa vie.

Suositut

Back
Ylös Bottom