No koska sen saa sinne sitten laittaa arvon Satariel? Onko viikko riittävä? Kaksi? Vai eikö tuloksia saa laisinkaan julkaista tuolla? Entäs bodykisat? Mikä niissä aikataulu? Kerrotko nuo asiat?
Se on nyt poistettu kokonaan ja kysyn jatkossa sulta privalla, koska saan Pakkotoistolle laittaa uutisen.
Arvelinkin, että avautumisesta seuraa vittuilua.
Koitan kuitenkin itse pistää lisävaahtoamisen sijaan vähän rakentavaa kommenttia.
Kuten ehdotin ylhäällä, voisi vaikka otsikoida: "UFC 68 tulokset" tms. Siitä kaikki halukkaat voisivat katsoa tulokset ja aiheeseen liittyvät uutiset.
Ymmärrän kyllä ristiriidan uutisten julkaisun, ja spoilereiden kanssa tällaisessa mediassa ja senpä takia aina pari päivää eventtien jälkeen välttelenkin alan sivustoja. (kunnes jostakin saa ko. pätkän katsottavaksi, tai sitten ehtii katsoa ppv:n)
Tällä kertaa oli uutiset ensimmäistä kertaa Pakkiksella, joten en osannut varoa tätä, ja todella mielenkiintoisen matsin tulos pomppasi sitten silmille.
Foorumillakin vaaditaan spoileritagien käyttöä eventeistä puhuttaessa, joten oletin, että niitä ei todellakaan haluta välittömästi spoilata, ja semmoinen henki täällä on muutenkin aiemmin minusta vallinnut.
Nuo mma tapahtumien uutisoinnit sinällään ovat perinteisesti olleet vähän eri kategorioissa, kun muut urheilutapahtumat, sillä näillä tapahtumilla on ollut tapana päätyä useiden katsojien käsiin vasta tuolla muutaman päivän viiveellä, ja ainakin pitkään alan foorumeita seuranneena voisin todeta, että todella moni haluaa nuo tulokset itse nahualta tarkastaa, eikä lukea niitä valmiiksi.
Itselleni ainakin tapahtuman seuraaminen nauhalta, ilman tuloksien tietämistä on monin verroin mielenkiintoisempi tapa nauttia lajista, kuin se, että tulokset luetaan ennen katselua. Jos suinkin olisi aina mahdollista katsoa livenä nuo eventit, niin minä ja moni muukin näin varmasti tekisi. Tähän ei kuitenkaan läheskään aina ole mahdollisuutta, joten niillä mennään, mitä on.
Lajin suosion kasvun myötä myös uutisointi on kasvanut, ja nykyään on todellakin mahdollista saada eventtejä livenä jo Suomeenkin asti, mutta aika harva noita taitaa livenä silti täällä katsoa. Ainakin omasta mma:ta seuraavasta kaveripiiristä jokainen haluaa välttää uutisia (aka spoilereita) viimeiseen asti, kunnes eventti on katsottu. Näin on ollut jo vuosikaudet, ja näyttää olevan edelleenkin parantuneesta tarjonnasta huolimatta.
Toisille ei niin iso juttu, mutta itselleni ainakin pari kuukautta odotettu matsi saa melkoisen antikliimaksin, kun tulos hyppää silmille ennen aikojaan.
Lupaa uutisten julkaisuun voi toki kysellä, jos siltä tuntuu, mutta luulen että suuri osa mma:n seuraajista kuitenkin olisi tyytyväisiä tuohon tuloslinkkiin, jos tulokset halutaan "virallisesti" etusivulla julkaista. Toinen helppo vaihtoehto on tietenkin pysyä itse pois Pakkotoistolta nuo pari ratkaisevaa päivää, nyt kun homma on tiedossa.