No onhan se nyt sekaisin kuin seinäkello. Patologinen valehtelija ja narsisti. Kehui muinoin, että tykkäsi käräytellä koulussa pilven polttelijoita, koska drugs are bad, ja sitten itse vetää kaksin käsin kokaa ja muita aineita. On muka niin harras kristitty, mutta ei ole naimisissa lastensa äidin kanssa ja käy h*orissa minkä ehtii. Sitten kun jää kiinni, niin ei ikinä osoita minkäänlaista katumusta, vaan on aina jollain tavalla uhri.
Eihän tuollaisissa touhuissa ole kuuluisalle huippu-urheilijalle mitään ihmeellistä, mutta jos on pitänyt ja pitää itseään julkisuudessa jonain jumalasta seuraavana, niin sitten päässä aika pahasti vikaa. Yksi kaikkien aikojen parhaista vapaaottelijoista, ellei jopa paras, mutta päästään todella sekaisin.
Niin....minkälaisen oireilun kukin kokee merkiksi mistäkin. Siitä voinee olla kaikki samaa mieltä, että virheitä hän on yksityiselämässään tehnyt ja ratkaisuja, joita ei voi arvostaa.
Täytyy kuitenkin muistaa, että mitä enemmän hän olisi sairas, sitä vaikeampaa hänen olisi muuttaa toimintaansa. Ehkä mahdotonta. Oireita kun ei ole mielekästä pitää vaihtoehtoisena tekemisenä.
Esim pakonomainen valehtelu on pakonomaista....eikö näin?
Minä näen hänen tilansa vielä toistaiseksi siten, että hän on egonsa ja itsetuntonsa kanssa sekaisin, mutta tasapainoinen elämä olisi ihan realistinen vaihtoehto. En siis järkyttyisi, jos hän vielä
tasaantuisi ihmisenä.
En itse kiirehtisi antamaan diagnooseja tältä pohjalta. Vuosiin nähden hänen "julkinen syntilistansa" on mielestäni vielä sellaisissa rajoissa, ettei niitä tarvitsisi perustella vakavilla mielenterveyshäiriöillä....enkä nyt
halua väheksyä kolarointia tms paskaa, missä voi kuolla ihmisiä. Mutta kaksinaamaisuus, pettäminen, päihteiden aiheuttamat ongelmat yms voi myös sellaisen elämän historiaa, mikä jatkuu tasapainoisena.
En tiedä minkälaisia virheitä tämän foorumin väki on elämässään tehnyt, mutta jos niistä pahimmat pidettäisiin otsikoissa, niin ehkäpä se ei kertoisi siitä ihmisestä koko totuutta.
Lyhyesti siis: en tiedä kuinka ammattilainen hänen tilansa määrittelisi, mutta sivusta seuraajan roolissa pidättäydyn vielä melko neutraaleissa ja tylsissä leimoissa ja annan -yksi sadasta- polttomerkin vielä odotella.