UFC 242: Khabib vs. Poirier (La 7.9.2019 Abu Dhabi)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole helppo urakka Poirierilla edessä (ei tosin kellään muullakaan Khabibin kanssa). Dustinilla löytyy kyllä kippiä käsistä ja voi ihan varmasti laittaa Khabibin unille hyvin osuessaan. Pystyssä olisi vaan itse pystyttävä ja sehän se ongelma on Khabibia vastaan otellessa.

Paljon viitataan Khabibin ja Ali Iaquintan otteluun ja kehutaan Alin suoritusta. Ihan aiheestakin, sillä Al teki hyviä puolustuksellisia ratkaisuja ja selvisi ottelun loppuun. Painotus on kuitenkin sanalla selvisi. Mitään uhkaahan Al ei pystynyt missään kohtaan aiheuttamaan Khabibille, vaan koitti vaan selviytyä. Khabib pääsi sitten treenailemaan nyrkkeilytaitojaankin tuossa ottelussa. En usko, että Khabib hirveän mielellään lähtee Poirierin kanssa nekkailemaan, ellei ole pakko.
Onnistuuko Poirier sitten pysäyttämään alasviennit /pääsemään takaisin ylös kerta toisensa jälkeen? Se nähdään, mutta jos rahaa laittaisin kiinni, niin sanoisin, että ei onnistu riittävästi.

Poirier lyö kaasuuntuneen ja epätoivoisia alasvientejä hakevan Khabibin pihalle kolmannessa tai neljännessä erässä. Isäpappa katsomossa ja kaikki rättipäät tuolla saa Khabibin panostamaan liikaa alkuun näyttämisenhalun takia ja kunto pettää toisen erän jälkeen. AKA:lla täten kaikki tähdet hiipuneet tän vuoden aikana.

Poirier lyö kaasuuntuneen ja epätoivoisia alasvientejä hakevan Khabibin pihalle kolmannessa tai neljännessä erässä. Isäpappa katsomossa ja kaikki rättipäät tuolla saa Khabibin panostamaan liikaa alkuun näyttämisenhalun takia ja kunto pettää toisen erän jälkeen. AKA:lla täten kaikki tähdet hiipuneet tän vuoden aikana.

Kuinka usein oot nähny Khabibin kaasuuntuvan? Jos näyttämisen haluista puhutaan, ni Conoria vastaan sitä varmasti oli enemmän kuin koskaan aiemmin ja silti Kebu näytti olevan aika calm and composed.

Tulee matsi olemaan ihan yhtä maalia. Ei mene pisteille. Habib lyö matossa Poirierin pihalle.
Habib on liian iso ja voimakas. Ollut joka matsissa ja sitä on aina jos ei nosta sarjaa ylemmäs.

Heitänpä huvikseni omat nöyrät veikkaukset tänne.
Khabib vs. Poirier: Uskon, että Khabib hoitelee matsin tuomariäänin. Poirier antaa kuitenkin kovimman vastuksen, mitä Khabib on kokenut ja Poirierilla on kaikki eväät yllättää ja pysäyttää Khabib. Poirierilla ei oo yhen lyönnin KO voimaa mutta ketjuttaa kovat lyöntinsä helvetin hyvin, mikä voi pistää Khabibin liemeen. Lisäks Dustinilla on hitosti sydäntä matsien vikoissakin erissä ja jostain kummasta aina puristaa energiaa.

Barboza vs. Felder: Felder on juonikas ja kestävä irkku joka antaa aina hyvän vastuksen, mut veikkaan Barbozan TKO:ta tokas erässä. Edsonin potkut on vaa hiton myrkkyä. Felder voi alkaa enemmän keskittyy kommentaattori/asiantuntijahommiin.

Makhachev vs. Ramos: Makhachev vie kaikin tuomariäänin. Kaveri on Khabib kopio. Aivan jäätävän kova sambo sälli.

Blaydes vs. Abdurakhimov: Veikkaanpa että Blaydes vie tuomariäänin tai jälkimmäisten erien TKO:lla. Tosi kova painitaustanen hewari. Ei oo hävinny ku Ngannoulle kahesti ja varsinkin ekassa matsissa oli ihan tasaväkinen. Toka ny loppuki heti...

Taisumov vs. Herreira: Ihan mysteeri itelle. Heitän että Taisumov tuomariäänin :D

Loppuun vielä sanon, että pahoin pelkään Pacun ring rustin ja ekan tyrmäystappion vaikuttavan sen verran, että tyrmäysmasiina Azaitar pysäyttää Teemun. Toivon että oon aivan väärässä.

Mielenkiintoista juttua arielin show:ssa. Ilmeisesti abu dhabissa on superkuumaa ja kosteata. Edellinen kortti siellä oli "ulkona". Tällä kertaa pitäisi olla jonkinlainen ilmastointi oktagoniin järkätty.

Menee tosi jännäksi, jos ilmastointi on heikko/ei toimikkaan. Voi kuuma ja kostea hyydyttää ottelijoita yllättävästi. Sataakohan poirierin laariin, kun se treenaa pääasiassa floridassa? Khabib on kai treenannut lähinnä aka:lla länsirannikolla missä sää on paljon helpompi.

Khabib on niin iso ennakkosuosikki, että pitää näin poirier fanina hakea oljenkorsia, että toive voitosta elää :)

Khabib on tainnu mennä sinne jo aika hyvissä ajoin treenailemaan. Kuinka paljon aikaisemmin Pacu meni Abu dhabiin? Ylilyönnin jaksosta en ihan ottanut selkoa, ehkä viikkoa ennen? Rahakysymsyhän se varmasti on, mutta tuollaisiin erikoisempiin olosuhteisiin olis varmasti hyvä päästä mahdollisimman aikaisin.

Pakko oli pikkasen betsata Poirierin keskeytysvoitolle. Kyllä mä näen että Poirierilla on tässä ihan mahdollisuus. Khabib on ilman muuta ennakkosuosikki. Porier on kuitenkin hyvä painimaan ja varmasti siellä on mietitty kaikki mahdollinen miten Khabibin alta pääsee pois, jos sinne joutuu. Tästä tulee kyllä hieno matsi (y)

Itse olen sitä mieltä, että Poirier on odotettua suurempi uhka Khabibille. Kyllä Khabib ennakkosuosikki on, mutta nelosen kerroin Poirierille on raskaasti ylimitoitettu.

Mikä kerroin Poirierille olisi hyvä jos 4 on ylikerroin? Jos tuosta nyt Poirierin kerrointa laskettaisiin niin Khabibin kerroin taas nousisi. Suurin osa vedonlyöntisivustoista tarjoaa Khabibin voittoa kertoimella 1.22. Poirierin kerroin pyörii 3.85-4.3 hujakoilla. Mikäli Poirierin kerrointa laskettaisiin esim 3:seen niin Khabibin kerroin nousisi 1.35 hujakoille, se jos mikä vasta ylikerroin olisi.

Itse olen sitä mieltä, että Poirier on odotettua suurempi uhka Khabibille. Kyllä Khabib ennakkosuosikki on, mutta nelosen kerroin Poirierille on raskaasti ylimitoitettu.

Puntari taitaa olla myös melko suuri uhka, löytyykö sille kerrointa mistään.

Pakko oli pikkasen betsata Poirierin keskeytysvoitolle. Kyllä mä näen että Poirierilla on tässä ihan mahdollisuus. Khabib on ilman muuta ennakkosuosikki. Porier on kuitenkin hyvä painimaan ja varmasti siellä on mietitty kaikki mahdollinen miten Khabibin alta pääsee pois, jos sinne joutuu. Tästä tulee kyllä hieno matsi (y)

Poirierin voitolle ja tyrmäysvoitolle tarjotut kertoimet olivat sen verran lähellä toisiaan että itse päätyin betsaamaan vain Poirierin voitolle. Khabibia pidän ennakkosuosikkina mutta kyllä tuo Poirierin pelkän voiton yli nelosen kerroin vain houkuttaa liikaa.

Jos tuolla areenalla jostain syystä onkin vähän liian kuuma ilmastoinnista huolimatta ja ottelijat "hikeentyvät" tavallista enemmän niin pidän sitäkin tekijänä sen suhteen miten hyvin Poirier mahdollisesti pääsee Khabibin alta pois. Ja jos pääsee ja matsi on odotettua enemmän pystyssä niin viisi erää on ihan mahdollinen.

Uskon Dustinin laittavan Khabibin vaikeuksiin. Dustinin pysty on todella kova, kunto on kova ja väsyneenäkin jaksaa taistella. Lisäksi on hyvä painiskelemaan. Khabib ikäänkuin harjoitteli pystyään pari erää otellessaan Alia ja Conoria vastaan, mutta Dustinia vastaan siihen ei ole varaa. Tulee olemaan helvetin kova sota tämä matsi.
Khabib sanoi, että Dustin on viimeaikoina näyttänyt todella vakuuttavalta häkissä, mutta vain siksi että on otellut pelkkiä strikereitä vastaan. Nyt vastassa kovaakin kovempi väkivahva eliittigrapleri, joka antaa painetta koko rahan edestä, joten nähtäväksi jää, että miltä Dustin näyttää tällaista kaveria vastaan.
Toivon Dustinin voittoa. Helvetin mukavan oloinen jätkä ja todella siisti tyyli otella, ihan lemppariottelijani voisin melkeinpä sanoa. Lisäksi Dustinin voitto saattaisi tehdä kiinnostavammaksi kuviot tuolla lighweightissä kenties?

Ei olis mikään vuosisadan yllätys vaikka Dustin voittaisikin. Varmaan myy ihan hyvin tämäkin matsi vaikka ei ole vedetty mitään sirkusta presseissä vaan ottelijat aidosti kunnioittaa toisiaan. Tämän ottelun voittaja sitten Fergusonia vastaan jos saatais suhteellisen nopealla aikataululla niin olis selvillä lightweightin selkeä ykkösottelija.

Khabib piti sitten vaan q&a open work outin sijaan. Massa vaatii veronsa vaikka antaakin korkojen kera takaisin.

Tulee mieleen että voisko Khabibiin tehota samat lääkkeet kuin mitä Stipe käytti Cormierin kanssa...
Hmmm.. En jotenkin usko että toimis. Ero lähinnä siksi, että jos Poirier alkaa satuttamaan Khabibin maksaa niin Khabib kyllä alkaa hanakasti clinchaamaan ja viemään mattoon vaikka väkisin. DC:llä oli joku ihme aivopieru, että ”minä oon loistava pystymies ja minä kestän noi moukut”, no ei ole eikä kestänyt.. Jos ois lähteny puskee alasvientejä ku masuun sattu niin lopputulos ois voinu olla jotain muuta.

Dustinille täytyy antaa arvoo siitäkin, ettei sitä vastaan oo koskaan dominoitu vaan se on aina ollut hiton hankala ja juonikas vastustaja. Useemmat sen tappiotkin ovat tulleet yllättävän lyönnin jälkiseurauksina, matseissa jossa se on ollut voitolla tai vähintään yhtä tasavahva vastustajan kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom