UFC 202: DIAZ vs McGREGOR 2 - 20.08.2016

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ujo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

DIAZ vs McGREGOR 2, kumpi voittaa uusinnan?!

• McGREGOR

Votes: 73 42,2%
  • Diaz

Votes: 100 57,8%

• Total voters
    173
  • Poll closed .
Taidan olla poikkeus kun tämä uusinta ei oikein jaksa sytyttää niinkuin eka kohtaaminen.
Diaz voittaa lukolla 3-4 erässä vaikka on pisteissä jäljessä siinä kohtaa. (;

Mä en vaan näe miten tää matsi menisi juurikaan eri tavalla. Conor hallitsi matsia ja silti hyytyi jo tokassa erässä about välittömästi sen jälkeen kun Diaz pisti suurempaa vaihdetta päälle. Tietty nyt Conorilla on treenicamppi Diazia varten, lisäksi moni spekuloi miten raskas media kiertue vaikuttaa Diaziin, mutta silti IMO vaa'assa painaa enemmän se että Diaz ei valmistautunut viime matsiin ollenkaan ja silti lopetti tokassa erässä. Diaz oli silmin nähden löysässä kunnossa, verrattuna vaikka MJ matsiin.

e. Conor todennäköisesti revanssissa säästää energiaa, potkii enemmän ja keskittyy vähemmän niihin tyrmäyslyönteihin. Varmaan Conor fiksummalla strategialla kestää pidempään, mutta vaikea nähdä miten mies nyt kestäisi 5 erää kun viimeksi hyytyi jo tokassa?

Mä en vaan näe miten tää matsi menisi juurikaan eri tavalla. Conor hallitsi matsia ja silti hyytyi jo tokassa erässä about välittömästi sen jälkeen kun Diaz pisti suurempaa vaihdetta päälle. Tietty nyt Conorilla on treenicamppi Diazia varten, lisäksi moni spekuloi miten raskas media kiertue vaikuttaa Diaziin, mutta silti IMO vaa'assa painaa enemmän se että Diaz ei valmistautunut viime matsiin ollenkaan ja silti lopetti tokassa erässä. Diaz oli silmin nähden löysässä kunnossa, verrattuna vaikka MJ matsiin.

e. Conor todennäköisesti revanssissa säästää energiaa, potkii enemmän ja keskittyy vähemmän niihin tyrmäyslyönteihin. Varmaan Conor fiksummalla strategialla kestää pidempään, mutta vaikea nähdä miten mies nyt kestäisi 5 erää kun viimeksi hyytyi jo tokassa?

Niinpä. Conorin vahvuus on aikaisemmin ollut se, että sillä on ollut yliote vastustajasta ennen kuin matsi n edes alkanut. Vähän sellaista Tyson vs Spinks - meininkiä. Sen avulla se on voinut tehdä vähän mitä tykkää, kun vastustaja on paskan jäykkänä. Viimeksi sitä ei ollut vaikka Conor taisi niin kuvitella, mutta nyt sitä ei ainakaan ole ja Conor tietää sen.

Lisäksi Conor on ekaa kertaa tilanteessa jossa se takakäsi ei automaattisesti lopetakkaan matsia. 145 divarissa vastustajat tipahtelee aina siihen takakäteen, mutta Diaz sen sijaan vaan imuroikin ne kopit. Voi vaan kuvitella miten paha kolaus tuo on ottelijan itseluottamukselle, varsinkin kun vastassa on poikkeuksellisen taitava nyrkkeilijä vapariottelijaks.

Conor kaasutti kyllä selvästi jo ennen yhtään kovaa osumaa tokassa erässä. Jos kunto kestää Conorilla täyden ajan niin sillon voittoon on hyvät mahikset. Samalla tyylillä tuskin kestää yhtään pidempään. Alapotkut käyttöön ja etäisyyden hallintaa peliin, erien loppuun mahdollisesti takedown. Conorin voitolla varmistuu trilogia Diazia vastaan eli fw tulisi odottamaan mahdollisesti alkuvuoteen/kevät 2017.

Viimeksi muokattu:
Väitän, että Conor ei kaasuttanut Diazia vastaan, vaan kyseessä saattoi hyvinkin olla henkinen jäätyminen. Kamppailu-urheilussa ei otella pelkkää vastustajaa vastaan, vaan käydään jatkuvaa henkistä taistoa omaa itseään vastaan.

Jos usko omaan tekemiseen hiipuu tai sammuu, opitut tekniikat eivät toimi, hengitys ei toimi oikein, mikään ei toimi. Conor iski parhaat iskunsa Diaziin ja Diaz ei hidastunut, vaan liikkui eteenpäin ja pyysi lisää. Conorin egolle tämä on saattanut olla ratkaiseva osuma.

Tästä syystä revanssi onkin kutkuttavimpia pitkään aikaan, koska Conorilla on fyysiset työkalut voittaa Diaz, mutta henkinen puoli on kysymysmerkki.

Mä en vaan näe miten tää matsi menisi juurikaan eri tavalla.
Minä en ymmärrä miten vapaaottelua pidempään seuranneet eivät vieläkään käsitä kuinka arvaamaton ja hektinen tämä laji todellisuudessa on. Bisping hävisi Rockholdille täyspitkän leirin ja valmistautumisen jälkeen, mutta voitti revanssin tyrmäyksellä lyhyellä varoitusajalla. Kovin moni (minä mukaan lukien) ei nähnyt tätä lopputulosta ennalta, mutta niin siinä vain kävi.

Eipä minulla sen enempää lisättävää ole tähän täysin hedelmättömään juupas/eipäs-väittelyyn :)

Minä en ymmärrä miten vapaaottelua pidempään seuranneet eivät vieläkään käsitä kuinka arvaamaton ja hektinen tämä laji todellisuudessa on. Bisping hävisi Rockholdille täyspitkän leirin ja valmistautumisen jälkeen, mutta voitti revanssin tyrmäyksellä lyhyellä varoitusajalla. Kovin moni (minä mukaan lukien) ei nähnyt tätä lopputulosta ennalta, mutta niin siinä vain kävi.

Eipä minulla sen enempää lisättävää ole tähän täysin hedelmättömään juupas/eipäs-väittelyyn :)
Ylimielisyys kostautuu:)

Nyt on ollu puhetta siitä et onko ottelijoiden campit liian pitkiä ja ne piikkaa aikasemmin ja alkaa jo tulemaan alaspäin kun matsi lähestyy. Normaalisti noi on jotain 6-10 viikkoa ni toi 19 viikkoa on kyllä todella pitkä aika treenata kovaa. No eiköhän ne tiedä mitä tekee mut ihan jännä nähdä vaikuttaako tollanen ja onko se tosiaan parhaimmassa iskussaan tollasen rytistyksen jälkeen

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ylimielisyys kostautuu:)
En ottanut millään tapaa kantaa siihen kumpi tulee voittamaan tai kumman toivon voittavan. Pointtini on yksinkertaisesti se, että vapaaotteluissa voi tapahtua mitä vaan ja edellisen ottelun lopputulos ei määrää revanssin tulosta. On huvittavaa kuulla vapaaottelufanin sanovan "ottelijalla X ei ole MITÄÄN mahdollisuuksia", kun ottaa huomioon kuinka paljon odottamattomia lopputuloksia tässä lajissa on ollut viimeisen vuoden aikana puhumattakaan lajin historiasta.

Nyt on ollu puhetta siitä et onko ottelijoiden campit liian pitkiä ja ne piikkaa aikasemmin ja alkaa jo tulemaan alaspäin kun matsi lähestyy. Normaalisti noi on jotain 6-10 viikkoa ni toi 19 viikkoa on kyllä todella pitkä aika treenata kovaa. No eiköhän ne tiedä mitä tekee mut ihan jännä nähdä vaikuttaako tollanen ja onko se tosiaan parhaimmassa iskussaan tollasen rytistyksen jälkeen

Tuossa on varmasti kulttuurimuutos edessä tiukentuneen testauksen myötä. Aikaisemmin (ilmeisesti) lyötiin höyryt koneeseen 3kk ennen matsia ja reenattiin 3x päivässä, paitsi sunnuntaina jolloin oli vain yksi pitkä reeni. Tällä saavutettiin huippukunto ilman vammautumisia tai henkistä väsymistä. Nyt pitäisi asiat tehdä toisin ja kukaan ei taida oikein vielä MMA-leireissä tietää että miten.

En pidä tarpeellisena lisätä jokaiseen viestiin "IMO, tietty mitä tahansa voi tapahtua, Conor VOI tyrmätä Naten" jne. Nämähän ovat itsestäänselvyyksiä, ei mulle vaparifanina ja vedonlyöjänä tartte kertoa kuinka arvaamatonta vapari on, tiedän kyllä. :) Jos Conor vetäisi Naten levyksi, ei se varmaan olisi edes tämän vuoden top5 isoimpia yllätyksiä.

Minä spekuloin fanina näitä matseja, en väittele. Eikös tämä nyt vähän sitä varten ole tämä kamppailufoorumi, että fanit kirjoittelee fiiliksiään matseista?

Off-topiciksi menee, mutta tuo testaaminen on tehnyt lajista mielestäni paremman.
Aiemmin jotkut ottelijat olivat lähes voittamattomia ja nykyään moni näistä on alkanut hävitä niille joilla ei aiemmin ollut oikein mitään saumaa ottelussa.

Edit: Cooper mä ainakin luen tätä sen takia, että täällä spekuloidaan miten ottelu luultavasti etenee yms. ja toivon ettei se lopu sillä mitä useampi näkökulma sitä enemmän vaihtujia.

Itse olen suuri USADA fani! Pikkuhiljaa myös painonvetoihin aletaan puuttua ja laji kehittyy suuntaan josta hyötyy eniten teknisesti taitavat ottelijat.

Toivottavasti myös nähdään enemmän menestyviä aasialaisia ottelijoita nyt kun koko- ja voimaerot vähän tasottuu.

Eiköhän niitä aasialaisia nähtäisi jos niitä olisi. Jos ovat "liian pieniä"? niin sitten pienemmissä sarjoissa?
Tai jos on harrasteltu "tekniisiä juttusia" ja ei ole voimaa verrokkeihinsa nähden tarpeeksi[samanpainoisena], ehkä harjoittelua on hyvä muuttaa siihen suuntaan että pärjätään amerikkalaiselle veljelle.
Aasiassa olisi kyllä kantaa(määrää) josta ottaa tyyppejä, mutta jos niillä on siellä joku budokoodijuttu tai muu asenneongelma, itselle tulee mieleen Silva vs Sakuraba kun ruvetaan puhumaan aasialaisista ottelijoista :D
Muutenkin koko "aasian skenestä" sanan tulee mieleen sellainen tekninen nörttihippa, ehkä myös Just Bleed faneille käy näin? = ei kannata roudata aasiasta tyyppiä jos se ei oikeasti ole Machida.
Ja rivimiehiä nyt ei ainakaan kannata tuoda maista, jotka eivät ole jonkun ufc eventin kotimaita. Markkinat on perseestä muuallakin kuin vaparissa :(

Viimeksi muokattu:
Eiköhän niitä aasialaisia nähtäisi jos niitä olisi. Jos ovat "liian pieniä"? niin sitten pienemmissä sarjoissa?
Tai jos on harrasteltu "tekniisiä juttusia" ja ei ole voimaa verrokkeihinsa nähden tarpeeksi[samanpainoisena], ehkä harjoittelua on hyvä muuttaa siihen suuntaan että pärjätään amerikkalaiselle veljelle.
Aasiassa olisi kyllä kantaa(määrää) josta ottaa tyyppejä, mutta jos niillä on siellä joku budokoodijuttu tai muu asenneongelma, itselle tulee mieleen Silva vs Sakuraba kun ruvetaan puhumaan aasialaisista ottelijoista :D
Muutenkin koko "aasian skenestä" sanan tulee mieleen sellainen tekninen nörttihippa, ehkä myös Just Bleed faneille käy näin? = ei kannata roudata aasiasta tyyppiä jos se ei oikeasti ole Machida.
Ja rivimiehiä nyt ei ainakaan kannata tuoda maista, jotka eivät ole jonkun ufc eventin kotimaita. Markkinat on perseestä muuallakin kuin vaparissa :(

Onhan esim. Japani historiallisesti varmaan kolmanneksi kovin vapaaottelumaa Yhdysvaltojen ja Brasilian jälkeen, siellä ei nykyään vaan ole enää sitä skeneä mistä näitä ottelijoita tulisi hirveästi. Korea on tällä hetkellä varmaan se vapaaottelun "hotbed" Aasiassa ja sieltä löytyy kovien ottelijoiden lisäksi isoja paikallisia organisaatioita, kuten Road FC, jolla menee hyvin myös ulkomailla.

http://adcombat.com/xiaomi-road-fc-032-official-results-photos-40-million-viewers-watch-on-cctv5/

Schaub veikkasi podcastissaan että Conor voittaa! Tosin sanoi että ei laittais rahaa sen puolesta.

Harvemmin on tilannetta että joku tienais enemmän rahaa häviämällä matsin. Jos Nate tän häviää niin 3 matsi on erittäin todenäkönen ja varmaan viel isompi ku tää rematch ja siel ois taas +-5miltsiä tarjolla. Voitolla kolmannen matsin todenäkösyys on aika pieni eikä LWssä ole ketään joka tois yhtä hyvin PPV tuloja kun Conor.

Suositut

Back
Ylös Bottom