UFC 189: Aldo vs. McGregor - Jul 11, 2015 @ MGM Grand Garden Arena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ujo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
..ja vielä tarkentaakseni mun pointtia, niin voihan Conor olla samalla tasolla ja yhtä hyvä/kova kuin Aldo, mutta me ei voida tietää sitä vielä. Se tiedetään vasta kun Conor ottaa kärkiukkoja vastaan. Joten sen takia sitä ei vielä voida nostaa Aldon tasolle.

Kyllä, mun mielestä tää on ihan simppeliä. Ehkä GOAT todella on GOAT, mutta eihän mies nyt ole otellut läheskään saman tason ottelijoita vastaan kun Aldo. Aldo on niputanut painijat, pystyottelijat, kaikki eikä miehelle ole tehty mitään palveluksia mieluisien matchupien kanssa.

Kyllä, mun mielestä tää on ihan simppeliä. Ehkä GOAT todella on GOAT, mutta eihän mies nyt ole otellut läheskään saman tason ottelijoita vastaan kun Aldo. Aldo on niputanut painijat, pystyottelijat, kaikki eikä miehelle ole tehty mitään palveluksia mieluisien matchupien kanssa.
Sehän tässä Ufc:ssä organisaationa kiehtookin, kun yleensä yleisö saa nähdä ne matsit, jotka haluavatkin nähdä. Ja kukaan ei kai voi väittää, etteikö Aldo - McGregor kiinnosta esim. meitä suomalaisia. Tämäkin ketju on kymmeniä sivuja pitkä. Kuinka paljon on kirjoitettu vaikkapa esim. raskaansarjan ottelusta Velasguez - Werdum, vaikka ottelu on huomattavasti ENNEN Aldon ja Conorin matsia.

..ja vielä tarkentaakseni mun pointtia, niin voihan Conor olla samalla tasolla ja yhtä hyvä/kova kuin Aldo, mutta me ei voida tietää sitä vielä. Se tiedetään vasta kun Conor ottaa kärkiukkoja vastaan. Joten sen takia sitä ei vielä voida nostaa Aldon tasolle.

Ei voi tietää mutta ei sitä voi myöskään kieltää. Conori on hoidellut matsinsa vakuuttavasti ja jos miehen matto-osaaminen ei ole yhtä heikkoa mitä Cubilla (jota vahvasti epäilen), hänellä näyttäisi hänellä olevan varsin hyvät saumat Aldoa vastaan ja divarin muitakin kärkijamppoja vastaan. Tätä samaa paskaa saivat kuulla Jones ja Weidmaninkin ennen mestaruusmatsejaan. Mutta kaikelle on ensikertansa niin myös näiden kavereiden tappioille, elleivät lopeta uraansa hyvissä ajoin :lol2:

Eli Conor olisi paljon enemmän oikeutettu matsiin Aldon kanssa jos olis vaikka Wec aikaan ottanut kaikilta kovilta jätkiltä turpiin, ihan mielenkiintoinen ratkaisuhan tääkin on järjestää otteluita enkä halua ruveta heti kaikkia uusia mielipiteitä tuomitsemaan.
Mutta ihan selvyyden vuoksi jos Conorilla olisi voitot Mackens Semerzier, John Franchi, Hiroyuki Takaya, Donny Walker, Micah Miller ja vaikka Tommy Leeltä niin hän kelpaisi matsiin Aldoa vastaan VAI
Jos Conor olisi tappioita herroille: Ricardo Lamas, Chad Mendes, Jens Pulver ja vaikka Shannon Gugerty hän kelpaisi matsiin Aldoa vastaan?

+ Oon halunnut nähä Gussen uuestaan Jonesia vastaan niin jos mies häviää Texeiralle niin olisiko mestaruus ainesta?

Jälleen kerran: mätsäystoiveeni ei koske Aldoa, vaan Conoria.

Jotkut miettivät, että miten Aldo jaksaa jos matsi jatkuu pitkälle, mutta miten Conor mahtaa jaksaa?? Kaveri ei liiemmin ole ikinä ollut "syvissä" vesissä ja tuo järkyttävä painonveto tulee vaikuttamaan 4 ja 5 erässä. No jos matsi niin pitkälle menee niin ei tarvitse arvuutella sitä.

Jotkut miettivät, että miten Aldo jaksaa jos matsi jatkuu pitkälle, mutta miten Conor mahtaa jaksaa?? Kaveri ei liiemmin ole ikinä ollut "syvissä" vesissä ja tuo järkyttävä painonveto tulee vaikuttamaan 4 ja 5 erässä. No jos matsi niin pitkälle menee niin ei tarvitse arvuutella sitä.

Tää on kans yks iso kysymys Conorista, pysyykö stamina viimeiset erät vai kuluuko kaikki energia parin ekan erän kovan paineen ylläpitämiseen. Se on paha sanoa Conorista ehkä pystyy pitää tahtia yllä 5 erää helposti tai sit on paskana kolmen erän jälkeen. Aldosta voidaan sanoa ettei sen stamina ole sen kovimpia aseita kehässä parissa viimeisessä erässä. Edgar ja Mendes voitti 4. erän Aldoa vastaan ja molempien matsien 5. erä oli Aldolle voiton varmistelua.

Mendes, Edgar, Lamas ja Zombie ei pistäny Aldolle sitä painetta mitä Conor tunnetusti pistää kaikissa sen otteluissa. Jos historia toistaa itseään niin Aldo joutuu liikkumaan paineen alla huomattavasti enemmän kun näitä painijoita vastaan ja arvailemaan jatkuvasti mitä seuraavaksi tapahtuu ja mistä seuraava hyökkäys tulee. Tämä vie paljon energiaa Aldosta varsinkin pari ekaa erää.

Kyllä viimeisin Aldon matsi osoitti, että jaksaa kaikki 5 erää. Ottelu oli vieläpä hyvin nopeatempoinen, eikä voittajasta ollut epäselvyyttä. Mendes on kuitenki todella kovakuntoinen. Eikä Mendes tossa matsissa paljo peruutellu ekoissa erissä, eli pani kyllä painetta.

On kyl vuoden odotetuin ottelu omalta osalta. Onhan tuo Conorin tie aika rakenneltu aina vastustajien valinnoista, pressitourin organisoitiin ja tohon kuvottavaan Danan puolueellisuuteen. Mutta fuck it. Siisti matsi silti tiedossa. Huomenna nähdään Mendes Lamas.. antaa vähän uutta kulmaa tähän spekulointiin. Mun kirjoissa Aldo, sekä Mendes olisi ennakkosuosikkeja Conoria vastaan.. Edgar ja Conor ois aika 50/50.

Mennään nyt tähän sittenkin mukaan:

Kaikkien aikojen top3 vapaaottelija, vasta 29 vuotta, voittanut kaikki haastajansa ja dominoinut painoluokkaansa suvereenisti vuosikausia.

Suunsoittaja, ei erityisen tekninen ottelija, suoraviivainen brawler, ottelee leuka liian pystyssä ja voittanut parhaimmillaan top20 ottelijoita.

Suosikki pakkiksella on tietysti jälkimmäinen. Teitä on niin helppo hämätä noilla ei-urheilullisilla-perusteilla, ettei ole edes totta.

Conorin jalat on muussia kahden erän jälkeen. 5 eräinen ottelu tulee silti, mutta Aldolle vähintään 49-46. Voin ottaa tästä esimerkiksi jallupullovedon, jos joku kerta on niin varma tosta keskenkasvaneesta irkusta.

Kaikkien aikojen top3 vapaaottelija, vasta 29 vuotta, voittanut kaikki haastajansa ja dominoinut painoluokkaansa suvereenisti vuosikausia.

Suunsoittaja, ei erityisen tekninen ottelija, suoraviivainen brawler, ottelee leuka liian pystyssä ja voittanut parhaimmillaan top20 ottelijoita.

Suosikki pakkiksella on tietysti jälkimmäinen. Teitä on niin helppo hämätä noilla ei-urheilullisilla-perusteilla, ettei ole edes totta.

Conorin jalat on muussia kahden erän jälkeen. 5 eräinen ottelu tulee silti, mutta Aldolle vähintään 49-46. Voin ottaa tästä esimerkiksi jallupullovedon, jos joku kerta on niin varma tosta keskenkasvaneesta irkusta.

Vähän ihmeellisiä yhteenvetoja. Mitä väliä sillä on että on suunsoittaja? Ei se vaikuta itse suoritukseen. Aldo on vielä nuori, mutta maileja on mittarissa ihan hyvin. Conor ottelee leuka pystyssä, joka mun mielestä on normaalisti huono idea, mutta sen tyyli vähän vaatii sitä. Samoja juttuja heitetään vähän väliä Gunnarista ja Machidasta. Tietyissä asioissa täytyy ottaa vapauksia, jos haluaa toteuttaa toisia 100%. Sitä se kamppailu toista ihmistä vastaan on, ja sama se vaikka levittelet käsiä sivuilla, jos kykenet välttämään osumia ja samalla lyömään vastustajan pihalle.

Ja katso sitä pollia. Aldo on selkeä suosikki. Itsekin olin, kunnes kallistuin todella hienoisesti Conorin suuntaan. Voidaan silti ottaa se jallupulloveto :kippis1:

Äänestyksen mukaan 65% ennustaa Aldon voittavan eli ei kaikki pakkislaiset ole bodattuja sustapöhö-portsari-mma-wannabe -jannuja!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ok, pistetään veto kiinni. Jallupullo aina lämmittää rahallista arvoaan enemmän. ;) Laitetaan yksärillä vaikka yhteystiedot, niin tulee sitten muutaman kuukauden päästä oikeaan osoitteeseen.

e. Wintikalle: Ei niin, vissiin vaan ne äänekkäimmät. :D

Ei erityisen tekninen ottelija, mitä nyt UFC:n taitavinpia ja parhaiten etäisyyttä hallitsevia nyrkkeilijöitä, joka ei viidessä UFC-ottelussaan ole ollut kertaakaan vaikeuksissa.

tattly-singles-haters-gonna-hate-1-lg-300x300.jpg

Onhan se tekninen. Ainakin liikkuu ja lyö hyvin. Potkut nyt on mitä on. Mun mielestä se mitä Conorilta puuttuu on nopeus ja räjähtävyys. Kaksi elementtiä, jota tarvitaan Aldon kaatamiseen. Aldo kuitenkin on näistä kahdesta se vielä teknisempi, nopeampi ja suojaa paremmin. Jännä nähdä, että mitä Conor aikoo tehdä suojellakseen omaa jalkaansa. Tolla otteluasennolla sitä sisäreittä oikeen tarjotaan Aldolle ja Faber voi kertoa mitä +10 potkua samaan kohtaan tekee liikkuvuudelle. Mielenkiinnolla myös odotan mitä Conor meinaa tehdä suojellakseen leukaansa, joka on aina ylhäällä. Se mikä tässä tulee olemaan myös iso tekijä on, että tähän asti Conorin ottelut ovat toistaneet samaa kaavaa -> Conor liikkuu eteenpäin ja vastustajat taaksepäin. Aldo on myös tunnettu siitä, ettei paljo pakittele. Ja kun Aldoa vastaan on tullut ottelija, joka tykkää painaa päälle, kuten Mendes, niin silloin alkaa ristiinlyöminen lähietäisyydeltä. Lähikontaktitilanteissa annan edun Aldolle Conoria vastaan.

Näistä em. syistä mun veikkaus on:

Aldo t(ko) rnd 2

Kyllä mä otan minkä vedon tahansa vastaan ja sanon et Conor vie. Mä en ole mikään pikkupippeli wannabe psykologi joka menee pelkästään hypen mukana vaan oon varma et Conor on yksinkertasesti parempi ottelija. What is the bet? Where you at? Don't be scared! Puolen kilon jallupottu vois kyllä lämmittää ;)

Mun mielestä siitä voi aina väitellä, onko Conor voittanu tarpeeks kovia vastustajia päästäkseen ottelee tittelistä. Mut se sit taas on iha iha silkkaa ylimielisyyttä, et alat selittää et "teijän mielipide on väärä", koska uskotte et Conor voittaa tän matsin. Tosiasia vaan on, et jos mut pakotettais lyömään vetoa tästä matsista, nii laittaisin rahani Conorille. Kaiken sen perusteella mitä oon nähny, nii uskon vilpittömästi et Conor tyrmää Aldon. Conor on isompi, sil on tyrmäysvoimaa ja toisin ku sä sanot, se on myös tekninen ottelija, ei mikää pelkkä brawler niiku koitat väittää. En myöskään usko et Aldo pystyy viemään Conoria mattoon miten haluaa ja luulen et Conor on aika paha match-up Aldolle.
Oli miten oli, ennen ku ottelu on käyty, kaikki tää on vaa spekulointia. Ihmisillä on joka tapauksessa eri näkemyksiä asioista ja mietin oikeesti et mikä tekee susta jonku kaikkitietävän mma-jumalan, joka on mielipiteillään kaikkien yläpuolella :D.

Conor by tko

UFC:n tuottama video jolle olisi ollut kivaa saada vertailua jonkin toisen ottelijan datalla mieluiten tietysti Aldon. Pelkkää kusetusta vai ei only Dana knows :lol2:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Se on kyllä ihan hyvä saavutus, kun on ottanut tyrmäyksellä 15/17 voitoistaan, vaikka ei ole nopea tai räjähtävä.

Muotoilen uudestaan: puuttuu tarvittava nopeus ja räjähtävyys Aldon voittamiseen. Mendes on nopeampi ja räjähtävämpi kuin Conor, ja sen takia sai muutaman hyvän osuman.

Taas pitää muistaa ketä vastaan noi tyrmäykset on tullu. En väitä, etteikö tuo saldo olisi komea ja paljon kertova, mutta verrokkina voidaan käyttää esim. Gilbert Yveliä, joka on ottanut tyrmäyksellä 32/38 voitoistaan, mutta aina kovemmin rankattuja vastaan tullu nekkuun. Eli on Conor nopea ja räjähtävä, mutta ei imo tarpeeksi.

Mendes on vahvasti sitä mieltä, että Aldo voittaa. mm. ylistää Aldon painia ja top controlia vahvaksi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lähteekö joku täällä vedonlyöntiin? :D Könde predicts Conor by whatever

- - - Updated - - -

Muotoilen uudestaan: puuttuu tarvittava nopeus ja räjähtävyys Aldon voittamiseen. Mendes on nopeampi ja räjähtävämpi kuin Conor, ja sen takia sai muutaman hyvän osuman.

Taas pitää muistaa ketä vastaan noi tyrmäykset on tullu. En väitä, etteikö tuo saldo olisi komea ja paljon kertova, mutta verrokkina voidaan käyttää esim. Gilbert Yveliä, joka on ottanut tyrmäyksellä 32/38 voitoistaan, mutta aina kovemmin rankattuja vastaan tullu nekkuun. Eli on Conor nopea ja räjähtävä, mutta ei imo tarpeeksi.

Oikeesti vertaat Gilbert Yveliä Conoriin?

Lähteekö joku täällä vedonlyöntiin? :D Könde predicts Conor by whatever

- - - Updated - - -

Oikeesti vertaat Gilbert Yveliä Conoriin?

En. Toin vaan esiin toisen skenaarion missä ottelijalla on hyvä t(ko) % ja silti on tullu kuonoon kovemmilta. Osaatko lukea..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom