UFC 182: JONES vs CORMIER - Jan 3, 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ujo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joo ei millään jaksaa enää tätä schaissea, ihan showmielessä laitettu tää matsi pystyyn ei mitään urheilullista arvoa, jannut otti yhen snägäripromoprefight kahinan ja kaikki ihan täpinöissään.

Harvemmin noissa matseissa mitää urheilullista arvoa on kun kaksi periaatteessa voittamatonta ottelijaa matsaa mestaruudesta...

Harvemmin noissa matseissa mitää urheilullista arvoa on kun kaksi periaatteessa voittamatonta ottelijaa matsaa mestaruudesta...

Niinpä. Häviäjä on kuitenkin loppujen lopuksi ylihypetetty, kannu, säkki, lasileuka, yli/alle primen tms, joten ei tuolle voitolle voi paljon arvoa laittaa.

Sherdogissakin 55% (ku viimeks katoin) on veikannut Cormierin voittoa. Delusional people! Itse niin toivon, että itse olen delusional tämän suhteen. Se olisi niin mahtavaa, että kuullessani "AND THE NEW" laukeaisin ja joutuisin sairaalaan tai suoraan hautaan.

Minusta Cormier on selvä underdogi tässä, räätälöity vastustaja Jonesille tyylillisesti ja fysikaalisesti. Toisaalta, Cormier on selvä top3/4 omassa divisioonassaan. Se ei vaan riitä noita kahta honkkelia vastaan, vaikka dominois kuinka ja riepottelis "enemmän omankokosempia" top5 ja top10 LHW ukkoja ja muodostais kuilun itsensä ja heidän välille.

Pliiis Just Pray God anna mun olla väärässä ja tosi delusional ja laita Cormierin kautta Jonesille klinikka pystöön! Pliis pliis jooko!?!?! :hyper:

Niin kuin Jones taisi tuossa mainitakin, niin tuo ei todellakaan ollut mikään kova lenkki. Noin 7,5km kolmeen varttiin on sellaista kevyttä hölkkää matolla vedettynä. Eli sellainen perus palauttava hölkkä.

Juu, näin on. Toivottavasti kaverit on kunnossa ottelupäivänä, eikä jää mitään jossiteltavaa.

Kova on kyllä luotto mma-faneilla Cormieriin ja kaiken hypen perusteella pitäisi olla tasainen matsi tulossa mutta itse veikkaan, että tällä kertaa Jonesilta nähdään taas täysin ylivoimainen esitys ja en ihmettelisi, vaikka tuhoaisia Cormierin samalla tavalla kuin Shogunin. Painitaidothan Cormierilla on eliittiä mutta kyseessä on vapaaottelu ja Jones on äärimmäisen hyvä painija vapaaottelussa joten en usko, että tämä tulee ratkaisemaan ottelua. Veikkaan Jonesin ulottuvuuden ja pystytaitojen olevan liikaa Cormierille ja kun Jones pääsee polvia siihen läskimahaan upottamaan niin Cormierin otteluhalut loppuvat siihen paikkaan. Odotan neljännen erän keskeytysvoittoa.

Jack Slackin analyysiä siitä, mitä pitää ja ei pidä tehdä Jonesia vastaan:
Killing the King: Jon Jones | FIGHTLAND

Kömpelö ja lyhyt yhteenveto, ei tee oikeutta, mutta menköön:
- Alapotkuja pitää välttää sivuttaisliikkeellä ja liikkeellä ylipäätään. Ja jos Jones on valmiina itse blokkaamaan potkuja, niin hänen on vaikeampi itse sellaisilla hyökätä.
- Pituusero syö reachiä (ylös/alas lyöminen), parhaiten reachin hyödyntää, kun kohde on hartian kanssa linjalla. Ottelijan on tärkeää tietää, että milloin väistää "kumartamalla" ja milloin polvia koukistamalla.
- Kehoon kohdistuvaa jabia käytetään mma:ssa vähän. Gusse onnistui Jonesia vastaan hyvin siinä.
- Jonesia vastaan on syytä liikkua, välttääkseen handwrestlingin (liekö suomalaista vastinetta..) ja hellbowit.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luin tuon eilen iltasaduksi (aamuyöllä :lol2: ) ja masennuin. DC tulee olemaan kovissa vaikeuksissa, se ei oo mikää puhdas nyrkkeilijä ees tippaakaan. Teloo vain polvensa ja silmänsä yrittäen... turhaan. Läpihuutojuttu Jonesille.

Itse uskon edelleen Cormierin mahdollisuuksiin. Hyvä pään ja kropan liike, IMO paremmat kädet, kyky sulkea etäisyys, aiempi menestys raskaassasarjassa, etu Jonesiin nopeudessa, räjähtävyydessä ja voimassa, parempi paini sekä Cain tärkeimpänä treenikaverina jo vuosien ajan ovat ne asiat joiden takia kallistun DC:n voiton kannalle.

Jones on ollut kaikista dominoivin silloin, kun vastustajat jäävät seisoskelemaan Jonesin reachin reunamille ja lopettavat aktiivisen hyökkäämisen. Tätä ei ole muistaakseni nähty koskaan Cormierilta ja Abu Schaubi puhui podcastissaan siitä miten ei ole koskaan treenannut kenenkään muun kanssa, joka tulee jatkuvasti niin kovalla paineella päälle sparratessa kuin DC.

Kyllä mä uskon Cormierin mahdollisuuksiin, todellakin. Jones on selkeesti suosikki, mutta onhan Cormier nyt ollut niin vakuuttava ettei se nyt mikään älytön yllätys olisi jos mies voittaisi.

Itse uskon edelleen Cormierin mahdollisuuksiin. Hyvä pään ja kropan liike, IMO paremmat kädet, kyky sulkea etäisyys, aiempi menestys raskaassasarjassa, etu Jonesiin nopeudessa, räjähtävyydessä ja voimassa, parempi paini sekä Cain tärkeimpänä treenikaverina jo vuosien ajan ovat ne asiat joiden takia kallistun DC:n voiton kannalle.

Jones on ollut kaikista dominoivin silloin, kun vastustajat jäävät seisoskelemaan Jonesin reachin reunamille ja lopettavat aktiivisen hyökkäämisen. Tätä ei ole muistaakseni nähty koskaan Cormierilta ja Abu Schaubi puhui podcastissaan siitä miten ei ole koskaan treenannut kenenkään muun kanssa, joka tulee jatkuvasti niin kovalla paineella päälle sparratessa kuin DC.

Toivottavasti olet oikeassa! :love: tämä posti sai minut jo paremmalle mielelle. :pano:

WAR INCREDULOUS CORMIER

Uskon Cormierin mahdollsiuuksiin, mutta vaikeaa tulee olemaan. Jones on kohdannut lukuisia kovaa lyöviä ottelijoita sekä painijoita ja kaikki ovat olleet todella aseettomia. Gusse pystyi hyvän liikkeen ja ulottuvuuden avulla tuottamaan Jonesille vaikeuksia, mutta muilla on ollut vaikeuksia päästä iholle. Eteenpäin rymistelevät ottelijat eivät ole saaneet Jonesia kiinni, vaan ovat olleet etupotkujen ja jabien pehmitettävinä, kunnes liike on hidastunut sen verran, että Jones on voinut tehdä melko pitkälti mitä vain on halunnut.

Mitä Cormierin pitäisi siis tehdä päästäkseen lähietäisyydelle? Slackin neuvojen mukaan vaadittaisiin aktiivista sivuttaisliikettä, alapotkuja sekä niiden checkaamista ja jabia vartaloon. Toivottavasti olen väärässä, mutta en vain näe Cormieria sen tyylisenä ottelijana, että tuohon kykenisi. Mikä lie game plan? Ryminällä ekassa erässä päälle siinä toivossa, että saa Jonesin pakotettua häkkiä vasten, clinchin kautta mattoon ja sen verran pehmitystä, että Jones väsyy ja sama onnistuu myös seuraavassa erässä?

Cormierin vahvuudet ovat nopeissa käsissä ja vahvassa painissa. Tehokkain ase moista vastaan taitaa olla ulottuva ja hyvin liikkuva ottelija. Voisin kuvitella, että tyylillisesti myös Gusse olisi todella vaikea vastus Cormierille.

Vedonlyontifirmat kylla osanneet laittaa aika hyvin kertoimet kohdallensa. Ehka ainoa pelattava vaihtoehto mun mielesta olis cormierin pistevoitto, mutta taitaa sekin olla just niin epatodennakoista kuin mita kertoimien pohjalta vois olettaa.

ones on ollut kaikista dominoivin silloin, kun vastustajat jäävät seisoskelemaan Jonesin reachin reunamille ja lopettavat aktiivisen hyökkäämisen. Tätä ei ole muistaakseni nähty koskaan Cormierilta ja Abu Schaubi puhui podcastissaan siitä miten ei ole koskaan treenannut kenenkään muun kanssa, joka tulee jatkuvasti niin kovalla paineella päälle sparratessa kuin DC.

Luuletsä et ne kaikki ei ole yrittäny päästä Jonesin lähelle? :D Jengi tosissaan luulee et jengi vaan jääny huvikseen bostailee siihen Jonesin naputtelu etäisyydelle ja kukaan ei oo viel keksiny et sinne sisään ku pääsis ni vois olla mahdollisuuksiakin. Vai oiskohan se kuitenkin niin et sinne ei todellakaan päästä helposti ja jokanen yrittäny on lähes poikkeuksetta epäonnistunu? :D Cormierilla on kyky sulkea etäisyys mut onks kukaa niist vastuksista ollu lähelläkään Jonesia? Luuletko et Jones jää oottelemaan nyrkit pystyssä ku Cormeir lähtee sulkee sitä etäisyyttä? Eiköhän se ota yhen askeleen sivuun tai taakse ja taas on Cormier liian kaukana iskeäkseen.

Osaaks joku tehdä jonku ulkopuolisen gallupin? Vaikuttais et suurinosa veikkaa Cormieria voittajaks ni tolla sen sit näkis paremmin.

Luuletko et Jones jää oottelemaan nyrkit pystyssä ku Cormeir lähtee sulkee sitä etäisyyttä? Eiköhän se ota yhen askeleen sivuun tai taakse ja taas on Cormier liian kaukana iskeäkseen.

Noinhan se valitettavasti menee. Jonesilla kyllä riittää sitä atleettisuutta ja pelisilmää peruuttaa kiertäen samalla kun kuluttaa DC:tä arvaamattomilla iskuilla. Tekee näin, kunnes saalis on kypsä lopetettavaksi.

Toivon hartaasti, että tuo ei onnistu vaan Cormier pääsee iholle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom