UFC 139: Shogun vs. Henderson 19.11.2011 *Spoilerit*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sokka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Cung Le väsähti kyllä aika äkkiä. Toisaalta tosi jees nähdä Wandyn voittavan, vähän pelkäsin että häviää tyrmäyksellä.

Jahas, mietteitä yhdestä vuoden viihdyttävimmästä vaparitapahtumasta:

+ Päämatsi ehdottomasti Fight Of The Year materiaalia. Ennen kaikkea Shogunin sydän kyllä vetää sanattomaks! Useemman kerran tuli repeiltyä matsian aikana, oli se niin uskomatonta myllytystä.
+ Faber näytti todella, todella räjähtävältä! Odotan innolla Cruzin kohtaamista ja toivon, että Dominaattori laitetaan unille.
+ McDonald ja Weidman näytti taas todella hyviltä, seuraavaksi voi laittaa jo jotkut ihan oikeasti kovat äijät vastaan molemmille.

- Cung Le oli huonossa kunnossa. Sai otella ottelun alussa ulkopuolelta omilla vahvuuksilla ja silti väsähti heti kun Silva lisäsi tempoa.

Shogun ja Hendo ansaitsis kyllä ehdottomasti pari-kolmekertaiset bonukset samaan tyylin kun Kampmann ja Sanchez aikoinaan.

Ei voi vittu olla totta. Saako toi pilluleuka nyt jo vittu titlematsin? Mun mielestä vois heittää Pilluleuka vs Renan Barao voittajan Dominickia vastaan.

Helvetin upea matsi toi main event. FOTY.

Jos päämatsin 5.erä ei ollut 10-8 erä niin mikä sitten? Se oli täysin yhteen päätyyn koko erä ja lyönnitkin oli 79-8 siinä erässä, joista significanttien osuus 26-0. Sen lisäksi Shogun pääsi koko ajan mounttiin koska tahtoi ja dominoi täysin Hendoa matossa.
Koko ottelun osumat meni 191-113 Shogunille ja significantit 99-77.
Edelleen itse sain ottelun tasuriksi,mutta tuomarit tietenkin näkevät vähän eritavalla ottelun ja eivät katso sitä uusintana 2 kertaa.

Oishan tuo 5. erä pitänyt olla 10-8, mutta toisaalta oisin voinut laittaa myös kolmannen (vai oliko se toinen) erän Hendolle 10-8, vaikkakaan ei ihan yhtä selvästi. Lähempänä lopetusta siinä oltiin kuitenkin kuin viimeisessä erässä, vaikka Shogun ei samalla tapaa vastaantulija ollutkaan kuin Hendo viimeisessä.

Ja sillähän nyt ei ole mitään väliä vaikka koko ottelun osumat meni Shogunille, kun homma kerran pisteytetään erä kerrallaan.

Oishan tuo 5. erä pitänyt olla 10-8, mutta toisaalta oisin voinut laittaa myös kolmannen (vai oliko se toinen) erän Hendolle 10-8, vaikkakaan ei ihan yhtä selvästi. Lähempänä lopetusta siinä oltiin kuitenkin kuin viimeisessä erässä, vaikka Shogun ei samalla tapaa vastaantulija ollutkaan kuin Hendo viimeisessä.

Ja sillähän nyt ei ole mitään väliä vaikka koko ottelun osumat meni Shogunille, kun homma kerran pisteytetään erä kerrallaan.
Mun viimeinen viesti näistä tämän matsin pisteistä. Minusta Shogun teki kolmannessa erässä riittävästi duunia välttääkseen 8-10 erän Hendolle. Se heelhook yritys yhdistettynä lopun erän hallintaan ja kaatoon teki minusta erästä 9-10 erän Hendolle.

Taasen viimeinen erä oli ehdottomasti 10-8 Shogunille, no questions.

PS tää oli nyt toinen kerta, kun tuomarit pakottivat Shogunin nostamaan saippuan.

PS2 Shogun haluaa uusinnan:

http://bjpenn.com/news/2011/11/21/u...tml?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

Suurin ylläri oli kyllä lasileuka-Wandyn voitto. Wandylla oli jo melkeen valot sammua Len parista tuuriläpsystä, mutta sai vanhan kunnon myllyn päälle ja Cung Leelle kuokkaan.

Hendolle kyllä pointsit! 41v pappa jaksaa heilua ja vakuuttavasti!

Ei siitä nyt ryöstöä saa mitenkään, niin tasainen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei siitä nyt ryöstöä saa mitenkään, niin tasainen.

Näin juuri. Vaikka olen yrittänyt Shogun fanilasit päässä katsoa matsia, niin ei siitä Shogunin voittoa saa millään, tasurin ehkä. 5. Erä oli kyllä selvästi Shogunin, mutta toisaalta kyllä 4. eränkin olisi voinut joku tuomita tasuriksi.

Pistetys on vaparissa kyllä typerää. Mun mielestä 10-8 eriä pitäis ehdottomasti tuomita enemmän. Tän matsin vika erä ehdottomasti 10-8 ja aika lähellä oli kakkoseräkin ellei Shogun olisi saanut käännettyä kelkkaa erän lopulla. Edgar - Maynard matsien ekat erät pitäis mun mielestä tuomita 10-7. 10-7 eriä ei tosin nähdä käytännössä koskaan.

Kova ukko on Shogun kun nyt jo kyselee uusintaottelun perään. Luulis että on paikat tällä hetkellä sen verran hellänä että uusinta olis viimeinen asia mikä mielessä pyörii..

Joo, 10-8 eriä ei helpolla vaparissa saa. Mun mielestä koko pistetys pitäisi miettiä ihan uudestaan, lajia varten sopivaksi.

Mä tykkäsin pridestä enemmän, vaikka siellä oli niitä kotiinpäin vetoja. Kuitenkin arvostettiin enemmän lopetushakuisuutta. Tietty tähän matsiin ei vaikuttanut, kumpikaan ei varmistellut. :)

Joo, 10-8 eriä ei helpolla vaparissa saa. Mun mielestä koko pistetys pitäisi miettiä ihan uudestaan, lajia varten sopivaksi.

Mä tykkäsin pridestä enemmän, vaikka siellä oli niitä kotiinpäin vetoja. Kuitenkin arvostettiin enemmän lopetushakuisuutta. Tietty tähän matsiin ei vaikuttanut, kumpikaan ei varmistellut. :)

Pridesta tuli mieleen, että eikös Matt Hume ole kehitellyt jonkinnäköistä tuomarointisysteemia, mikä sopisi paremmin vapaaotteluun kuin tämä nykyinen nyrkkeilystä lainattu systeemi?

Oho, mitäköhän sieltä tulee? Shogun itse on sellainen tyyppi että ei paljoa selittele, ihan sama mitä vammoja on taustalla.

Pliis, ei mitään selittelyitä nyt, oli niin hieno matsi molemmilta että parempi olisi jättää sanomatta vaikka tosiaan olisi ollut kallo halki...

Back
Ylös Bottom