UFC 133 live - !!SPOILERS!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Sulla on tainut mennä Belfort ja Wanderlei Silva keskenään sekaisin? Vitorin ottelutyylihän on äärimmäisen laskelmoiva, etsii jatkuvasti avauksia, joita voi käyttää hyväkseen. Iskee täyden höyryn päälle vasta kun näkee, että vastustaja on heikoilla.

Mistä sä ton Wandyn kaivoit? Ei se Vitor mikää leben vai wandy ole mutta silti tommonen kädet viuhuu berserkkeri se on.

Berseker onkin sitten sana jota voisi Vitoriin yhdistää. "Tappelutyyliltään" ei varmaan tuossa lajissa lähemmäs bersekeriä päästä.

"The word "berserker" today applies to anyone who fights with reckless abandon", ja tuotahan se ainakin jollain tasolla on.

Berseker onkin sitten sana jota voisi Vitoriin yhdistää. "Tappelutyyliltään" ei varmaan tuossa lajissa lähemmäs bersekeriä päästä.

"The word "berserker" today applies to anyone who fights with reckless abandon", ja tuotahan se ainakin jollain tasolla on.

Ei todellakaan. Vitorin tyyli on hallittua ja laskelmoivaa. Hakee ja odottaa oikeaa kohtaa ja sitten vasta paukuttaa kaveri keskeytyskuntoon. Belfortilta ei kauheasti ns hukkalyöntejä tule.

Berserkkereitä on esim Wandy, Leben ja muut brawlerit.

Tarkoitan siis berserkkerillä sitä hetkeä kun se lähtee tykittää. Kyllä tuota termiä voi laajentaa sen verran että tarkoittaa myös hirveää tahtia, ei välttämättä tarkoita vain epämääräistä huitomista.

Wandy kyllä varmaan on lähempänä, sen verran voin kommenttiani korjata. Lebeniltä sen sijaan mun mielestä puuttuu se tahti, joka myös määrittää bersekkeriä. Leben on semmonen nakkikiskahemmo.

Oih, Japin altteri?:)

Voi itku ja kyynel, se nyt vaan on sääntöjen vastaista vaikka olisi itse Chuck Norris joka olisi paukuttanut niskaan mutta toi on vaan niin selvä. Ei tässä tarvi #¤""!# olla mikään optikko että näkisi noi lyönnit. Se on selvää että tää vääntäminen on mennyt liian pitkälle tästä selvästi asiasta mutta kun kaikki nyt ei vaan ihan tajua. Mun mielestä tollanen "vimma" on naurettava tekosyy, kun tuntuu että 99% ottelijoista pystyy tässäkin "vimmassa" ottelemaan rehdisti.

Sen takia ottelijoilla on sääntöjä että vakavia vammoja yritetään estää, ei ne siellä turhaan ole.

No en ole en. Kommentoin postauksessani japiin kohdistuvaa vihaa ja mahdollisuutta missata niskalyönnit. Tarkoitin lähinnä, että julkistaessaan bonarit, on hyvin mahdollista, ettei mr. White ole asioista täysin perillä. En kuitenkaan missään vaiheessa puolustanut niskaanlyömistä, ja siitä tulisi mielestäni ehdottomasti rankaista. Aikaisemmin ehdotettu ottelupalkkion leikkaaminen olisi mielestäni sopiva keino tilanteesta riippuen (tahallisesta/häviöönjohtaneesta iskusta diskaus tahi mahdollisuus vastaanottavan osapuolen palautumiseen). Tarkoitukseni oli vain kommentoida toisia foorumikäyttäjiä kohtaan esitettyä järjetöntä syyttelyä (enkä nyt ota kantaan Japin muihin kirjoitteluihin tms. Tuntuu vain, että mitä vain kaveri sanookin, on joillakin herne nenässä)

Näinpä tekee. Mites on Japi, muistaakseni käytiin väittelyä tästä?
Jos se niin sanoo niin sitten se on nähnyt ne, mä en kuule ton kohinan yli, olen täysin muiden kuulon varassa. Mulla on siis huono kuulo enkä erota tuollaisista kunnolla mitään.. Pistää miettimään että miksi antoi KO of the night bonuksen jos itsekkin kommentoi niitä.

Jos se niin sanoo niin sitten se on nähnyt ne, mä en kuule ton kohinan yli, olen täysin muiden kuulon varassa. Mulla on siis huono kuulo enkä erota tuollaisista kunnolla mitään.. Pistää miettimään että miksi antoi KO of the night bonuksen jos itsekkin kommentoi niitä.

Eiku ei se nyt nähnyt sitä, eksä ymmärrä et sillä on kiire mennä sinne lehdistötilaisuuteen.

;)

edit. Kun katoin uudelleen kuulee kyllä kohinan peitosta "..few of the punches were in the back of the head."

^ Nimenomaan. UFC:n pressa näki, että pari iskua meni korvan taakse ja silti antoi KOFTN bonarin, niin miksi kenenkään pitää ruikuttaa enää jälkikäteen? Voitto tuli ja hienoa Belfortille.

"Tekevälle sattuu.."

^ Nimenomaan. UFC:n pressa näki, että pari iskua meni korvan taakse ja silti antoi KOFTN bonarin, niin miksi kenenkään pitää ruikuttaa enää jälkikäteen? Voitto tuli ja hienoa Belfortille.

"Tekevälle sattuu.."

Mistä toi F tonne lyhenteeseen tulee?

"Tekevälle sattuu.."

Käsittämöntä. Et taida katsoa tätä urheiluna vaan tappeluna?

Käsittämöntä. Et taida katsoa tätä urheiluna vaan tappeluna?

Joo just sitähän mä tarkoitin. :jahas:

Pointti oli se, että jopa Dana näki tilanteen ja antoi silti bonarin illan parhaasta KO:sta. Akiyama nousi pystyyn, eikä sattunut mitään sen pahempaa. Ei Belfort kuitenkaan 12-6 kyynärpäitä antanut selkärankaan vaan pari lyöntiä tonne korvan taakse. Nätti KO ja hieno voitto vaikeasta vastustajasta. Voitto olisi tullut ilman noita lyöntejäkin. Ne siinä työn touhussa nyt sattui vahingossa osumaan väärään paikkaan, mutta niin kuin sanoin, jos ei UFC:n pressa nostanut siitä meteliä, niin miksi sunkaan tai kenenkään muunkaan pitää? Meni jo.. chillaa.

Eiköhän Belfort noi huomannu jälikäteen ja eiköhän Belfortia ole huomautettu jo tosta asiasta. Varmasti on tarkempi ensi kerralla.

Mitään noi lyönnit ei ottanut pois Belfortin voitosta, mun silmissä.

Joo just sitähän mä tarkoitin. :jahas:

Pointti oli se, että jopa Dana näki tilanteen ja antoi silti bonarin illan parhaasta KO:sta. Akiyama nousi pystyyn, eikä sattunut mitään sen pahempaa.

Tähän nyt sen verran kommentoitava, että se ei vielä tarkoita etteikö pahaakin vahinkoa voi syntyä vaikka päähän lyönnin jälkeen nouseekin pystyyn ja kävelee. Aivotärähdys tai joku vuoto päässä voivat oireilla todenteolla vasta kun päästään pukkariin tai hotellille. Aivoruhjekaan ei välttämättä vaadi tajuttomuutta.

Sellanen huomio, että Belfortin voitto oli illan ainoa KO, niin sekin varmasti vaikutti bonuksen antamiseen. Säälittävänä ihmisrauniona huumepäissäni selailin nuo bonukset vuoden ajalta läpi, niin ainaostaan silloin KO-palkinto meni TKO:lle, jos ei kortilla ollut KO:ta kellään tarjota.

Vaatis kyllä kehätuomarilta harvinaisen paljon munaa, jos olis pistänyt pelin poikki ja ilmoittanut, että laittomien lyöntien takia Belfort diskataan. Toisaalta niinhän se pitää tehdäkin, että oli ottelija sitten organisaation posterboy tai se vihatuin äpärä, niin sääntöjen pitäis olla samat kaikille ja niihin laittomuksiin pitäisi ihan oikeasti puuttua. Nythän se on vähä semmosta "etsä viitsis pitää siitä aidasta kii". Jos siinä tilanteessa peli olis vihelletty poikki, niin kaikki taputtelis tuomaria selkään, että jumalauta best in businees ja Vitor sais itkeä yksin nurkassa.

Tähän nyt sen verran kommentoitava, että se ei vielä tarkoita etteikö pahaakin vahinkoa voi syntyä vaikka päähän lyönnin jälkeen nouseekin pystyyn ja kävelee. Aivotärähdys tai joku vuoto päässä voivat oireilla todenteolla vasta kun päästään pukkariin tai hotellille. Aivoruhjekaan ei välttämättä vaadi tajuttomuutta.

Joo tiedän, mutta kävikö näin? Ei. Joten turhaa paisuttelua.

Back
Ylös Bottom