UFC 105: Couture vs. Vera **SPOILEREITA!!**

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jooh ihan asiaa AG, mutta tartuin tuohon avuttomaan räpiköimiseen koska mielestäni se oli kaukana siitä. Ymmärsin kyllä pointtisi, että verrattuna Bispingin GNP se ei vakuuttavalta päälläolemiselta näyttänyt. Kuitenkin jatkuvaa position parantamista/sen yrittämistä mielummin kuin guardissa halailua.

Kang kaasutti itsensä hakemalla mounttia missä se ei tehnyt mitään...Bispingin matto oli kieltämättä yllättävän hyvää.

Mitä päämatsiin tulee, olen Roganin kanssa samaa mieltä siitä että lattiaan lyönti on pisteytyksessä parempi kuin häkkiin nojailu.

Katsomossa ainakin oli aivan pirun kova meininki. Britit ne osaa ton homman. ;D Areenalla tai kaupungilla tuli nähtyä mm. Kongo, Dean Lister & GSP.

Lukuunottamatta main eventtiä itse viihdyin lauteilla oikein mainiosti. Undercardissa oli taas pirun hyviä otteluita ja sit oli Hathawayn väkisinmakaaminen Taylorista.

En jaksa sen kummemmin raapustaa matseista. Ite olin helvetin tyytyväinen ku Hardy vei!

Oli mukava katsoa kun koko eventin aikana ei buuauksia kuulunut kuin main eventissä hieman ja sen nyt jaksoi ymmärtää. Ei samaan tyyliin kuin jenkeissä, joka matsin joka erässä ja tuomaripäätösten aikana.

Fightmetric:
http://www.fightmetric.com/fights/Couture-Vera.html

Tuota katsoen Couture voitti iskujenvaihdon 59-46 ja kumpikin sai yhden alasviennin lisäksi Randy hallitsi ottelua pitäen Veran häkkiä vasten.

Toisaalta Randyn kaikki osumat oli aika läpsäisyjä jos vertaa Veran potkuihin.
Katoin just uudestaan ton matsin. Olihan se pirun tasaväkinen. Randy controlloi lähes koko ottelun. Brandon sai pari nättiä potkua vartaloon ja lopussa mountin. Mun mielestä näiden pitäis olla NC tms koska ei tässä voittajaa ole. ;E Sama ku se toinen matsi missä pari brassia otti yhteen...

Joo tasainenhan tuo Couturen ja Veran matsi oli. Couture kontrolloi, Vera löi painavammin. Ei kuitenkaan sellainen oikeusmurha mitä Shogun vs Dragon.

Bisbing kyllä yllätti vahvalla esityksellään. Kang ottelee jotenkin tyhmästi mielestäni. Ennen se on mennyt helpon näköisesti lukkoihin mm Mousasia vastaan.

Eipä taida olla Hardyllä isoa saumaa GSP:tä vastaan.

Joo tasainenhan tuo Couturen ja Veran matsi oli. Couture kontrolloi, Vera löi painavammin. Ei kuitenkaan sellainen oikeusmurha mitä Shogun vs Dragon.

Jep, kyllä tuomaripäätöksen ymmärtää. Ei Verakaan mun mielestä mitään ihmeitä aikaan saanut.

Mitä sen sijaan jäin miettimään oli kehätuomarin työskentely. Kuvittelenko vain, vai antoiko tuomari clinchien jatkua normaalia kauemmin koska nojailijana oli Randy the Hall of Fame Big Pops Couture eikä Nick Noname Utahista?
Jos näin on, niin voidaan katsoa että tuomaripeli ratkaisi kuitenkin, koska jos ukot olis viety keskelle useemmin, Vera olis saattanu saada enemmän kovia pommeja sisään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep, kyllä tuomaripäätöksen ymmärtää. Ei Verakaan mun mielestä mitään ihmeitä aikaan saanut.

Mitä sen sijaan jäin miettimään oli kehätuomarin työskentely. Kuvittelenko vain, vai antoiko tuomari clinchien jatkua normaalia kauemmin koska nojailijana oli Randy the Hall of Fame Big Pops Couture eikä Nick Noname Utahista?
Jos näin on, niin voidaan katsoa että tuomaripeli ratkaisi kuitenkin, koska jos ukot olis viety keskelle useemmin, Vera olis saattanu saada enemmän kovia pommeja sisään.

En usko et tossa oli nimen kanssa mitään tekemistä. Randy on kuitenkin aika aktiivinen clinchissä ainakin kerran muistan et randy just anto veralle kaksi iskua päähän ja tuomari 2s jälkeen erotti ottelijat, eli muutamassa kohtaa mielestäni tuomari vähän seivailikin veraa.

imo, oli toi musta ihan ok matsi. jännäilin kokoajan et koska vera tiputtaa couturen pystyssä ja et koska couture sais takedownin ja kunnon iskuja clichistä, mutta eihän niitä sitten koskaan oikeastaan tullut.

Kertokaa mulle yksi muu ottelija joka voittaisi tuolla tavalla kun "pappa" nyt teki eli nojailemalla häkkiin ja nyhväämällä?
Mulle ei tuu ketään mieleen jota suosittaisi enemmän tässä vaiheessa kun captain americaa.

Vera antoi kaikkensa ja sai enemmän damagea aikaan ja varmasti myös löi & potki enemmän esti jokaisen alasviennin ja itse sai mouthin papasta.

Ei jaksa enää oikein edes avautua noista UFC:n arvostelu- ja tuomarointiperusteista. On ne vaan niin käsittämättömät. Tai siis kyllähän ne ymmärtää, mutta on ne vaan niin perseellään. Vähän niinkun Randy; ainoa tossakin matsissa jota oikeasti satutettiin useamman kerran ihan oikeasti.

Kertokaa mulle yksi muu ottelija joka voittaisi tuolla tavalla kun "pappa" nyt teki eli nojailemalla häkkiin ja nyhväämällä?
Mulle ei tuu ketään mieleen jota suosittaisi enemmän tässä vaiheessa kun captain americaa.

Vera antoi kaikkensa ja sai enemmän damagea aikaan ja varmasti myös löi & potki enemmän esti jokaisen alasviennin ja itse sai mouthin papasta.
Vähän samanlaisella esityksellä Vera hävisi Sylviallekin. Timppa isompana kundina vei Veran jatkuvasti häkkiä vasten ja piti sen siinä. Timppa ei otellut voittaakseen vaan teki kaikkensa ettei vaan häviäisi.

Toivotaan, että tämä nojailu tule tavaksi kaikilla kovemmilla painijoilla vaparissa.
Matseista tuleekin nojailukisat, jos näin käy.

Tähän juurikin voitaisiin vaikuttaa sillä, että lopetushakuisuutta painotettaisiin enemmän. Kyse on enemmänkin lajin luonteen muuttamisesta, kuin minkään ottelutyylin suosimisesta. Randyn tapauksessa ei mielestäni tässä ottelussa voida puhua kontrollista, koska Vera kuitenkin pystyi satuttamaan Couturea useamman kerran. Sama asia jos Kang olisi pitänyt koko matsin ajan Bispingtä selällään aiheuttamatta sen enempää vahinkoa. Nythän tässä ottelussa ei ollut mitään epäselvää.

Fightmetricsin mukaan Couture osui enemmän pystottelussa.

Couture osui ainoastaan Veraa paremmin clinchissä=nojaten häkkiä vasten. Vera osui paremmin pystyssä ja maassa.

Ja ite on kyllä myös sitä mieltä että tuomari ei tullut keskeyttämään nojailua, koska nojailija oli Couture. Jotenkin vähän kadonnut se hohto Couturesta ku pudotti sarjaa alemmas. Ehkä se siinä olikin että ku pärjäs isompiaan vastaan hyvin ja vielä tuon ikäisenä niin jännäs ihan saatanasti sen puolesta aina :D

Kyllähän pappa Couturen vahvuus HW:ssä on hyvä liike ja paini. Lesnar vaan näytti että isot pojat alistaa pieniä pystypainissa, joten siinä meni se ase papalta(ja mitäs niitä sitte jäikään). LHW:ssä Rantti vie porukkaa halutessaan hyvin häkkiä vasten, mutta jannut on vastaavasti nopeampia, jolloin kohtalokkaan kopsahduksen riski pystyssä a la Liddel kasvaa turhan suureksi.
Eli HW:ssa tulee isommilta Nassulia, ja LHW:ssä saa jatkuvasti pelätä nukkumattia.

Ihan hyvin silti 46-vuotiaalta huikean uran kovassa lajissa tehneeltä veteraanilta panna 32v huippukuntoista veeraa häkkiä vasten mielihalujensa mukaan. Vaikka lopuksi kaasuttikin pahasti.
Mielenkiintoinen daddyfest vois olla Randy vs Hammer Coleman: Who is the pystypainiäijä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom