Ubuntu 7.04 nyt ilmestynyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikkoM
  • Aloitettu Aloitettu
No kyllä mä kaikki muut laitteet olen AINA saanu asennettua. Ainoa ongelma on tosiaan tuo HP:n tulostin. Versioihin 6.06 ja 6.10 sain sen asennettua mutta tähän 7.04 versioon sitä en saanut parin tunnin säätämiselläkään toimimaan. :wall:
Videotykit toimii ihan suoraan jne... :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ongelmia tuon Ubuntun asennuksessa :(
Läppäriin (Dell D600) tuota koitan asentaa XP:n rinnalle, mutta homma tökkää kovelevyn osioinnin muuttamiseen.
Eli asennuksessa kun voi siitä liukusäätimestä liikuttamalla muuttaa vanhan osion kokoa ja vapautunut tila antaa Ubuntun käyttöön... Mutta tätä suorittaessa tulee aina herja, että tapahtui virhe ja homma palaa takaisin edelliseen vaiheeseen.
Mikäs tuossa mahtaa tökkiä? Koneessa ei tietääkseni ole mitään vikaa, eikä kovalevyssäkään erikoisempia ominaisuuksia...

Hyvin lähtee käyntiin tämä Linuxin kokeilu... Saatana... Menen kohta ja ostan Vistan :D

Voi veljeni Kerpele!

Tuo kovalevyn osiointi näyttää olevan monille aika vaikea paikka. Ubuntun pitäisi kyllä asentua xp:n rinnalle ihan nätisti ilman sen liukunamikan vääntämistäkin.

Toinen vaihtoehto on asentaa jokin osiointiohjelma xp:n puolelle (laittomasti Partition Magig / Partition Manager tai ilmainen gpated) ja tehdä sillä Linuxille oma osio. Se osio valitaan sitten siinä asennusvaiheessa.

Suosittelen lukemaan aluksi tuota foorumia http://forum.ubuntu-fi.org/ ja käyttämään kuuluisaa haku-toimintoa. Jollain muullakin on saattanut olla samoja kysymyksiä.

Minä otin ja sanoin Windoosille lopulliset hyvästit ja rupesin tyytyväiseksi ubuntun käyttäjäksi. Mulla kertakaikkiaan paloi hermo sen W:n jatkuvan hoitamisen kanssa.
Ensinnäkin siinä oli viirustutka ja antispywaretutka, jotka piti päivittää joka päivä (kun autoupdate ei aina toimi) ja ajaa läpi ainakin kerran viikossa.
Lisäksi oli kaksi yleispuhdistinta, jotka siivosivat W:n keräämän kaiken turhan paskan pois. Nämä piti ajaa molemman kerran viikossa ja silloin kun poisti jonkun ohjelman. Näitä oli siis kaksi, kun toinen löysi aina jotain mitä toinen ei. Erikseen oli vielä rekisterinpuhdistussofta.

Hoitamisen lisäksi rupesi päätä kiristämään kun ihan peruskäytössä tarvittavia ohjelmia piti asentaa jopa epärehellisillä keinoilla, eikä nämä ohjelmat sitten tietyn ajan jälkeen enää suostuneet käynnistymään.

Linuksin käytössä olen kyllä ihan rookie, mutta mukavaa on ollut, ja homma alkaa toimia aika nopeasti kun älyää jotain perusasioita.

Nätistihän tämä lähti loppupeleissä toimimaan :)
Aloitin asennuksen uudestaan, vaikka tein samalla tavalla muut vaiheet, niin nyt osiointi meni automaagisesti loppuun.

Hienosti lähti muutenkin toimimaan... Wlan pelittää suoraan ja muutenkin näyttäisi toimivan ihan ok.

Täytyy jatkaa tutkimista.

jaahas, päivitimpä aiemmin jo 7.10 release kanditaattiin ja ongelmia ei ollut. Viime viikonloppuna sitten turautin viralliset päivitykset ja näytön kanssa tuli ongelma. Eli Nvidia 6600GT ja Sonyn gdm-20se2T on monitori. Ongelma on se että systeemi näkee monitorin virkistystaajuuden aivan väärin, tarjoaa ihmeellisiä lukuja tyyliin 55, 56,57,58hz.... jos käyn vaihtamassa monitoria johonkin suht samaan tulee taas näkyviin normaalit 60, 75, 85hz valinnat... mutta nekin vaihtuu hassuihin jos screen&display asetuksista poistuu ja palaa takaisin. Toinen on että samassa ikkunointi systeemit menee sekaisin, eli avautuvia ikkunoita ei voi siirtää tai kokoa muuttaa :(
Kokeilin jotain 1280*1024 generic monitor valintaa jolla sai 75hz päivityksen ja siinä ei ikkuna ongelmaa ilmennyt.. mutta jos otin "paremman" generic monitorin niin taas hertsit ja ikkunointi sekoili.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom