Tyydyttyneet rasvat sittenkin terveellisiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoppo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi, kysyn vaan, aina kaikki kotimainen tai täällä myytävä tuote on niiiin paljon terveellisempää kuin ulkomaalainen/ulkomailta ostettu? Itse en näe niissä eroja. Pottu ku pottu, oli se suomessa kasvanu tai biafralainen.

Esitän hiukan :offtopic: -kysymyksen (ja kai joidenkin mielestä tyhmänkin): miten määritellään vähähiilihydraattinen ruokavalio? Vaihtoehtoja nimittäin löytyy: hiilareiden osuus kokonaiskaloreista, hiilihydraattien suhde proteeiinien määrään, joku absoluuttinen grammamäärä, joku muu vaihtoehto.

Sakael sanoi:
miten määritellään vähähiilihydraattinen ruokavalio? Vaihtoehtoja nimittäin löytyy: hiilareiden osuus kokonaiskaloreista, hiilihydraattien suhde proteeiinien määrään, joku absoluuttinen grammamäärä, joku muu vaihtoehto.
Vähemmän tieteellinen, mutta minun silmääni hyvä määritelmä löytyy täältä. Sieltä klikkaa eating ja artikkelia carb myth part 3: low carb versus lower carb.

Mitä mieltä muuten Anssi olet em. artikkeleista? Asiaa vai :kakka: ?

Tuosta perunalajikejutusta vielä, että Suomessa ei menesty kaikki lajikkeet poislukien kasvihuoneet. Suomessa yleisimmin viljellyt lajikkeet eivät ole pahimpia hiilihydraattipommeja, verrattuna esim siihen mitä jenkeissä popsitaan yleisesti. Kuitenkin sitä noissa perunoissa on jokatapauksessa.

Ja miksi Suomessa on parempaa ruokaa? Jos jossain usbekistanissa on neliöllä 200 ötökkää ja Suomessa 20, sekä Suomessa ei menety läheskään niin moni rikkakasvi... Eli myrkkyä menee satoja prosentteja vähemmän täällä samalle alalle. Lisäksi liikennepäästöt ym muut ovat pienemmät. Vesitilanne on tutkitusti mailman paras. Joten riittäneekö tuo vastaukseksi?

VelttoV sanoi:
Joten riittäneekö tuo vastaukseksi?

Kaipaamme tutkittua tietoa, samoin kuin tuosta suomalaisen perunan ylemmyydestä. Faktat kehiin!

Googletus ei tuottanut tulosta vielä. Itse olen jopa opiskellut perunasta, mutta oppimateriaaleja ei ole enää. Kyse on siis lajikeista ja niiden eroista. Ei maasta, suomestakin saa jo kauniita valkoisia kasvihuoneperunoita. Ja erot on jotain 25% luokkaa muistaakseni, joten synninpäästöä ei peruna kokonaan saa.

Palaan asiaan.

VelttoV sanoi:
Ja erot on jotain 25% luokkaa muistaakseni, joten synninpäästöä ei peruna kokonaan saa.
Näin muistan minäkin GI:n yhteydessä jostain lukeneeni. Ettein vaan olisi ollut täältä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom