Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

flagellum dei sanoi:
Kodekki on tuttu lähinnä Hudson Hawk -elokuvasta, vaikka IT-alallakin on tullut toimittua jokusen vuoden.
Mitä paikkaa sä pelaat FC Nörteissä..? :D
Ei noita kodekkeja kukaan tarvitse joka ei katsele leffoja ja muita pätkiä koneella. Mä katselen aika paljonkin, ja on se mukava jos siinä ruudulla näkyykin jotain. On aika ikävää kun ruutu on musta ja äänet vaan kuuluu. Toi on siis varmaan kaikista vähiten nörtti juttu mitä tietokoneen päivitykseen tulee.

Edit: Tiedätkö sä edes mikä kodekki on, kun mua nörttinä pidät?

Powerhousu sanoi:
Ei noita kodekkeja kukaan tarvitse joka ei katsele leffoja ja muita pätkiä koneella. Mä katselen aika paljonkin, ja on se mukava jos siinä ruudulla näkyykin jotain. On aika ikävää kun ruutu on musta ja äänet vaan kuuluu. Toi on siis varmaan kaikista vähiten nörtti juttu mitä tietokoneen päivitykseen tulee.

Edit: Tiedätkö sä edes mikä kodekki on, kun mua nörttinä pidät?

Kyllä mä tiedän, enkä oikeasti edes pidä, kunhan häröilin :D
(Mun pitäisi tässä vaiheessa rajoittaa kirjoitukset känni-threadiin.)
Ei kovia tunteita, jookos :kippis1:

Minkä takia pikaluistelussa luistelijat pitävät välillä yhtä ja välillä molempia käsiä selän takana? Ilmanvastuksen takia?

Keila sanoi:
Minkä takia pikaluistelussa luistelijat pitävät välillä yhtä ja välillä molempia käsiä selän takana? Ilmanvastuksen takia?

Käsien turha heiluttaminen käy voimille, ilmanvastuksen takia ja lisäksi kuulema auttaa tukemaan selkää/vähemmän painetta selälle kun painopiste on lähempänä "niveltä".

kas-vain sanoi:
Käsien turha heiluttaminen käy voimille, ilmanvastuksen takia ja lisäksi kuulema auttaa tukemaan selkää/vähemmän painetta selälle kun painopiste on lähempänä "niveltä".

Kiitoksia. Jotain tuollaista ajattelinkin..

Hapothan saatavat syövyttää vaikka mitä mutta miksi useimmat hapot eivät syövytä lasia? Jossakin paperi tehtaan pihalla olen nähnyt säiliöitä jossa lukee 90% rikkihappo. Mihin sitä käytetään ja mitä materiaalia ovat nuo säiliöt ja muut välineet että ne eivät syövy?

Powerhousu sanoi:
Ei hajuakaan mitä ne on, mutta onhan sitä haponkestävää terästäkin.

Niin on ja ainakin ulkopuolelta ne näyttävät sitlä mutta mitä mitä on sitten sotkettu teräkseen että se kestää nuo hapot?
Kyselyikä...:)

Jos räkäisee limaa kurkusta ja nielaisee sen, jääkö se edelleenkin kurkkuun?

Olettaisin sen menevän ruokatorvea pitkin vatsalaukkuun ja siitä sitten suoliston kautta ulos "luonnollista" tietä. Se limahan kehittyy ihan jossain muualla ja kun nielet, menee tavara yleensä sinne vatsalaukkuun.

En viittiny alottaa uutta trediä mutta jospa joku täältäkin löytäis tämän. Asunnon ostajalle vinkkejä -tredi näytti olevan jo mutta ihan vaan vuokraamaan menevälle tarvis vinkkejä.
Eli kävin asunnon näytössä pari päivää sitten ja sitä esitellyt asunnon omistaja sitten soitti että minä saan sen jos vaan otan. Eihän tässä vielä mitään epätavallista ole, mutta se asunnon sijainti on vähän erikoinen, minkä tosin jo tiesin etukäteen. Onko sit kuinka normaalia että tehdään ensin 5 kuukauden määräaikainen sopimus,ja sit jatketaan jos "homma toimii"? Se tyyppi selitti sitä sillä että on joku turva vuokranantajalla jos mä en oliskaan mikään "rauhallinen" vuokralainen. Mutta eikös ne normaalit irtisanomisajat ala voimaan heti kun muutto on tapahtunut? Eli miksi tehdä määräaikainen sopimus kun vuokrasuhteenhan voi purkaa millon vaan irtisanomisaikojen puitteissa, eikös? Ja onko tavallista että pyydetään se 1 kuukauden takuuvuokra maksamaan käteisellä?
Voi olla että epäilen ihan turhaan mutta sen siitä saa kun on tullu näin epäluuloseks..

Kokeilkaa kirjoittaa microsoft wordiin tyjälle sivulle =rand (200,99) ja painakaa enter. Jos ei toimi ottakaa välilyönti pois. Mutta mistä johtuu tuo pitkä liuta samaa paskaa???

Millasella korolla saapi pankista lainaa mökkiä varten ? Reiska 40 tonttua olis tarve, vakuudet/maksukyky kunnossa. Asuntolainan marginaalit kait nykyään siinä 0.5-0.7% + viitekorko, mutta ei kai loma-asuntoon noin "edullista" rahaa saa ???

Ajattelin huomenna soitella pankkiin ja kysellä, mutta jos jotain osviittaa olis tiedossa sitä ennen, niin kiitän/kumarran... :thumbs:

dzei, evoluutio. En kyllä tiedä, itsellä oli ennen matkapahoinvointia, bussissa ja henkilöautossa varsinki. Joku siinä oli kun näki kun puut jne vilisi silmissä.

Mika1979 sanoi:
Onko sit kuinka normaalia että tehdään ensin 5 kuukauden määräaikainen sopimus,ja sit jatketaan jos "homma toimii"? Se tyyppi selitti sitä sillä että on joku turva vuokranantajalla jos mä en oliskaan mikään "rauhallinen" vuokralainen. Mutta eikös ne normaalit irtisanomisajat ala voimaan heti kun muutto on tapahtunut? Eli miksi tehdä määräaikainen sopimus kun vuokrasuhteenhan voi purkaa millon vaan irtisanomisaikojen puitteissa, eikös? Ja onko tavallista että pyydetään se 1 kuukauden takuuvuokra maksamaan käteisellä?

Tuo määräaikainen vuokrasopimus kuulostaa ihan normaalilta käytännöltä. Toistaiseksi voimassa olevan vuokrasopimuksen voi irtisanoa, mutta tieto irtisanomisesta on myös kyettävä toimittamaan vuokralla-asujalle. Halutessaan ihminen voi tehdä itsensä äärimmäisen vaikeasti tavoitettavaksi, joten irtisanominen ei aina osoittaudukaan niin helpoksi toimenpiteeksi.
Mitä vakuuteen tulee, niin vaadi avattavaksi yhteistä tiliä, jota käytätte vuokranantajan kanssa yhdessä. Kyseisen tilin tulee olla siis sellainen, että rahojen nostamiseen vaaditaan kummankin suostumus. Sinänsä tuon takuusumman maksaminen käteisellä ei ole mitenkään tavatonta, mutta parempi turvata oma selustansa.

Willie sanoi:
Tuo määräaikainen vuokrasopimus kuulostaa ihan normaalilta käytännöltä. Toistaiseksi voimassa olevan vuokrasopimuksen voi irtisanoa, mutta tieto irtisanomisesta on myös kyettävä toimittamaan vuokralla-asujalle. Halutessaan ihminen voi tehdä itsensä äärimmäisen vaikeasti tavoitettavaksi, joten irtisanominen ei aina osoittaudukaan niin helpoksi toimenpiteeksi.
Mitä vakuuteen tulee, niin vaadi avattavaksi yhteistä tiliä, jota käytätte vuokranantajan kanssa yhdessä. Kyseisen tilin tulee olla siis sellainen, että rahojen nostamiseen vaaditaan kummankin suostumus. Sinänsä tuon takuusumman maksaminen käteisellä ei ole mitenkään tavatonta, mutta parempi turvata oma selustansa.

Okei.Kiitoksia. Kannattasko mun pyytää/laatia kirjallinen sopimus tosta tilistä/ takuusumman maksamisesta? No se muakin tossa käteismaksussa arveluttaa kun siitä ei jäis mulle mitään dokumenttia että oon sen maksanu..

Back
Ylös Bottom