Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Apsu sanoi:
Kenestä Jari Sillanpää erosi kun sitä eroa hehkutetaan joka paikassa?
Jos kyseessä oli miespuolinen kumppani mikseivät iltapäivälehdet revi hirvenkokoisia otsikoita asiasta?

Miksi tätien on mahdotonta hyväksyä sitä että Jartsa on gei?
Eivät halua luopua toivosta saada se vielä joskus itselleen?
Homous on tätien ikäluokalle niin paha asia, etteivät voi hyväksyä idolinsa olevan 'kammottava luonnonoikku'?
Vai onko tätien maailmankuva kertakaikkiaan niin kapea etteivät edes oikein tiedä mikä homo on?

Ja sen toisen bumtsibumppelin kanssa sama homma.
Onko Frederik ihan oikeasti Joonas Hytösen talk show:ssa Bumtsiksen viereen istuttuaan todennut: "Mitäs me heteromiehet?", vai onko tuo vain urbaani legenda?

Taitaa ne tädit alitajuisesti kieltää sen, että se on homo. Eivät edes kykene käsittelemään sitä mahdollisuutta, että se voisi olla hinaaja. Useampaa sukulaisnaista on tullut ärsytettyä sillä, että kertoo Jartsan olevan homo. Reaktiot ovat joillain aika huvittavia.

lej sanoi:
Useampaa sukulaisnaista on tullut ärsytettyä sillä, että kertoo Jartsan olevan homo. Reaktiot ovat joillain aika huvittavia.

Hehee, tuo taitaa olla yleistä huvia - harrastan sitä itsekin ja useat tutut ovat kertoneet tekevänsä samoin :D

flagellum dei sanoi:
Miksi tätien on mahdotonta hyväksyä sitä että Jartsa on gei?
Eivät halua luopua toivosta saada se vielä joskus itselleen?
Homous on tätien ikäluokalle niin paha asia, etteivät voi hyväksyä idolinsa olevan 'kammottava luonnonoikku'?
Vai onko tätien maailmankuva kertakaikkiaan niin kapea etteivät edes oikein tiedä mikä homo on?

Laki kieltää sen, siitä kirjoittelun yksinkertaisesti.
Jos ihminen ei itse tule kaapista ulos, niin mediakaan ei saa repiä sitä ( sitä ulos, kirjoittaa siitä).

edit: ja wanha puujalka vitsi vakavasta asiasta:

Mitä eroa on Marco B:llä ja spurgulla??

spurgu nukkuu sillan alla, Marco sillanpäällä...

Ajankohtaisesti lätkäaiheinen kysymys. Eli kuka pitää tilastoja yllä? Mistä Mertaranta ja kaikki muut maailman selostajat ja toimittajat kaivavat tietonsa? Onko joku toimittaja vähän huonompi kuin muut, ja sen tehtäväksi on langennut tietää kuinka monta maaottelua kukakin on pelannut, monta maalia on tehty, monta peppi-nimistä koiraa pelaajan vaimolla on jne. Vai onko olemassa kiekkotietokanta, johon vastuunsa tunteva toimitsija kirjaa tarvittavat tiedot pelin jälkeen?

ja toinen: pysäytetäänkö peli aina kun maalivahtia osuu kiekko kypärään?

Jolli sanoi:
Ajankohtaisesti lätkäaiheinen kysymys. Eli kuka pitää tilastoja yllä? Mistä Mertaranta ja kaikki muut maailman selostajat ja toimittajat kaivavat tietonsa? Onko joku toimittaja vähän huonompi kuin muut, ja sen tehtäväksi on langennut tietää kuinka monta maaottelua kukakin on pelannut, monta maalia on tehty, monta peppi-nimistä koiraa pelaajan vaimolla on jne. Vai onko olemassa kiekkotietokanta, johon vastuunsa tunteva toimitsija kirjaa tarvittavat tiedot pelin jälkeen?

Otteluissa on toimitsijat jotka tietysti kirjaavat peliin liittyvät asiat tilastoihin. Tilastoja löytyy sitten kirjoista ja kansista, mutta hyvä paikka niistä kiinnostuneille on mm. www.hockeydb.com josta löytyy tilastot lähes kaikista pelaajista joista voi olla kiinnostunut. Toimittajat tietysti tekevät aika julmetun paljon ns. taustatyötä jossa sitten selvittelevät pelaajista kaikenmoista nippelitietoa jota voi sitten sujuvasti käyttää selostuksissa. Raimo "Höyry" Häyrinen oli ja on edelleen kuuluisa siitä että pelissä tulee enemmän historista nippelitietoja kun asiaa itse pelistä.

Ja nykyään peliä ei vihelletä poikki jos kypäräänosumisen jälkeen on välittömästi selkeä maalipaikka. Ennen oli ihan sama mitä tapahtui niin peli vihellettiin poikki, mutta nykyään otetaan huomioon se mitä sen jälkeen tapahtuu.

Jolli sanoi:
Kyllä. Tai ainakin tuomarin pitäisi puhaltaa peli poikki, mutta aina tuomari ei välttämättä huomaa sitä. Mutta maalinteko tilanteissa ei yleensä puhalleta peliä poikki.

edit. Olinpa hiiidas, amf ehti ensin.

EeDee sanoi:
Kyllä. Tai ainakin tuomarin pitäisi puhaltaa peli poikki, mutta aina tuomari ei välttämättä huomaa sitä.
Sen verta tarkennusta, että se tilanne pelataan eka ohi, esim. jos tulee rebpound-kiekko.

roni3 sanoi:
Jos ihminen ei itse tule kaapista ulos, niin mediakaan ei saa repiä sitä ( sitä ulos, kirjoittaa siitä).

Mikä laki? Ja miksei se sama laki suojele heteroita, joiden yksityisasioista toimittajat kaivelevat kaikenlaista paskaa? Eiköhän tässä asiassa päde vaan ääneen lausumaton herrasmiessopimus. Keltaisen lehdistön soisi kylläkin noudattaa samaa periaatetta muihinkin kuin tähän yhteen ryhmään. :jahas:

arpa80 sanoi:
Ihmiset käyttää edittiä :jahas:

Höpö höpö... Minä en ainakaan käytä ja jos käytän niin ilmaisen sen osan kyllä jotenkin mikä on editoitua. Täällä sitä vaan ihan syytöntä nyt taas yritetään mustamaalata ja saada huonoon valoon haukkumalla plagioijareppanaksi ja vähä älyiseksi.... :D

arpa80 sanoi:
Ihmiset käyttää edittiä :jahas:
amf sanoi:
Höpö höpö... Minä en ainakaan käytä ja jos käytän niin ilmaisen sen osan kyllä jotenkin mikä on editoitua. Täällä sitä vaan ihan syytöntä nyt taas yritetään mustamaalata ja saada huonoon valoon haukkumalla plagioijareppanaksi ja vähä älyiseksi.... :D

Niih. Siinäs kuulit. Älä aina syytä toisia. Kyllä sä voit myöntää meille, että olet hätäilevä puusilmä. Kyllä me ymmärretään sua. :rolleyes:

roni3 sanoi:

Mä en nyt ymmärtänyt miten tuo vastasi minun tyhmiin kysymyksiini, mutta ei se mitään - kunhan vaan vinkkaat sen lainkohdan joka kieltää mediaa ilmoittamasta että Sillanpään exä on mies?

Judit sanoi:
Mikä laki? Ja miksei se sama laki suojele heteroita, joiden yksityisasioista toimittajat kaivelevat kaikenlaista paskaa? Eiköhän tässä asiassa päde vaan ääneen lausumaton herrasmiessopimus. Keltaisen lehdistön soisi kylläkin noudattaa samaa periaatetta muihinkin kuin tähän yhteen ryhmään. :jahas:

Niin, viisaammat tietäjät kertokoon, mutta näin on.
Laki se on mikä sanelee.
Voithan todisteeksi kaivaa kaikki homo/lesbo uutiset esiin?
Muistaakseni se liittyi jotenkin poikkeavuuteen/ vapauteen tms asiaan.
Mitään herrasmiessopimusta ei ole.

Muun muassa ei-kaapista-ulostulleita julkkishomoseksuaaleja suojaa laki. Jos esim. lehti alkaa revittelemään tällaista tietoa, voi se syyllistyä Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen (Rikoslaki 24:8).

Muoks: Tämä sama laki suojaa myös muita kuin homoseksuaaleja tai ainakin pitäisi suojata yksityiselämään liittyvissä asioissa. Toisaalta laki sanoo kunnianloukkauspykälässä (Rikoslaki 24: 9), että esim. julkista virkaa hoitavien tulee sietää itseensä kohdistuvaa arvostelua tietyiltä osin tavallista ihmistä enemmän (tämä on tulkittu tähän täysin vapaasti, eli oikea muoto kannattaa katsoa lakipykälän perästä www.finlex.fi ).

Anonymity sanoi:
Muun muassa ei-kaapista-ulostulleita julkkishomoseksuaaleja suojaa laki. Jos esim. lehti alkaa revittelemään tällaista tietoa, voi se syyllistyä Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen (Rikoslaki 24:8).

Siis eihän siinä mitään tarvitse revitellä jos lehdessä vaan mainitaan ihan tavallisesti esim että "Jari erosi kahden vuoden on-off suhteen jälkeen kumppanistaan keravalaisesta Ilposta. :D Ero oli vaikea mutta olemme yhä ystäviä Jari sanoo." Ja sitten muutama pieni sydän sinne artikkelin yläkulmaan. Ja seuraavalla sivulla Pamela esittelee uuden miesystävänsä....

edit: Ja koska niin monia ärsyttää se että ei haluta särkeä satojen mummojen illuusiota ihanasta jarista niin tässä kohdassa tuollaisia lakeja täytyy saada kiertää ja totuus vaan lehteen mustaa valkoselle

Anonymity sanoi:

Kiitos!! Piru vie, kun kerrankin olis ollu asiaa Setan toimistolle, niin silloin siellä on puhelinvastaaja päällä.... ( ja nyt en tarkoita kaapista ulostullutta!)

Mistäköhän mahtaa tulla sanonnat "heittää lusikan nurkkaan" tai "heittää veivinsä" ja muut sellaiset? En mä näe noissa mitään yhteyttä siihen mitä ne tarkoittaa.

Powerhousu sanoi:
Mistäköhän mahtaa tulla sanonnat "heittää lusikan nurkkaan" tai "heittää veivinsä" ja muut sellaiset? En mä näe noissa mitään yhteyttä siihen mitä ne tarkoittaa.

Itse olen mieltänyt lusikan nurkkaan viskaamisen niin että kuolleena kyseiselle välineelle ei ole enää käyttöä ja se joutaa tarpeettomana nurkkaan.

"Heittää viimeinen määris" voisi olla ajankohtaisempi versio heittämisteemaa mukaillen.

Back
Ylös Bottom