Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Missä oulun keskustan alueella löytys pc ja tulostin yleiseen käyttöön? mahdollisimman halvalla!!!

Edit: siis olen tulostamassa paria sivua:D en ostamassa laitteita...

mitä eroa on järjestysmiehellä ja järjestyksenvalvojalla? vai onko mitään?
Nykyään nimike on järjestyksenvalvoja. Ennen se oli järjestysmies. Järjestysmies-nimikettä ei enää ole olemassakaan.

Mitä lihaksissa tapahtuu kun niitä 'lämmitellään'? Ainakin verenkierto paranee, mitä muuta? Ja jostain päiväkirjasta luin että "täällä päivän keskilämpötila on niin korkealla, ettei tarvitse edes lämmitellä venyttelyä varten", onko tuo oikeasti totta?

Sitten: voiko verisuonia "kasvaa" lisää? Saa vastata niin tieteellisesti kuin vain pystyy :)

Muuttolaatikoitani pakatessa ja samalla siivouskaappiani tyhjentäessä tuli mieleeni, että onko olemassa jotain tiettyjä aineita (esim. siivousaineita tai muita kodin/huonekalujen/jne ylläpitämiseen tarkoitettuja aineita), joita ei saisi säilyttää lähekkäin mahdollisen syttymis- tai räjähtämisvaaran takia? Siis sellaisia normaaleja, suhteellisen normaalin ihmisen kodissa olevia aineita... ;)

Nimimerkillä: Kemia rimaa hipoen läpi...

AK_ sanoi:
Mitä lihaksissa tapahtuu kun niitä 'lämmitellään'? Ainakin verenkierto paranee, mitä muuta? Ja jostain päiväkirjasta luin että "täällä päivän keskilämpötila on niin korkealla, ettei tarvitse edes lämmitellä venyttelyä varten", onko tuo oikeasti totta?

Sitten: voiko verisuonia "kasvaa" lisää? Saa vastata niin tieteellisesti kuin vain pystyy :)

Mitä tapahtuu kun lämmitellään? Öööh.. Kuten sanottua, verenkierto vilkastuu, aineenvaihdunta kiihtyy, lämmöntuotto lisääntyy, lihas/hermosto "tottuu" että nyt rasitetaan, jotain sellaista.. Ei voi korvata lämmittelyä lämpimällä päivällä. Vahvaa mutua.

Verisuonia kasvaa lisää, hitaasti, mutta tarpeen vaatiessa kyllä.

Minkä takia tietokoneen keskusyksikkö mitää sellaista omituista ääntä...? Eli ihan kuin kaasua polkisi, välillä ottaa kierroksia vähän enemmän ja välillä vähän hitaammin. Vähän samanlainen ääni, kun cd pyörisi tyhjää pesässä. Onko se jotain "ylikuumentumista", jos tietokone on ollut päällä päivästä saakka vai mitä? Tietokone on ostettu viime kesänä.

Tällä kertaa nimimerkillä: Tosi nörtti...

Anonymity sanoi:
Minkä takia tietokoneen keskusyksikkö mitää sellaista omituista ääntä...? Eli ihan kuin kaasua polkisi, välillä ottaa kierroksia vähän enemmän ja välillä vähän hitaammin. Vähän samanlainen ääni, kun cd pyörisi tyhjää pesässä. Onko se jotain "ylikuumentumista", jos tietokone on ollut päällä päivästä saakka vai mitä? Tietokone on ostettu viime kesänä.

Tällä kertaa nimimerkillä: Tosi nörtti...
No moniakin vaihtoehtoja, mutta epäilen sen olevan powerin tuuletin joka on lämpöohjautuva ja sensori on vähän huonossa paikassa.

Leeco sanoi:
Missä oulun keskustan alueella löytys pc ja tulostin yleiseen käyttöön? mahdollisimman halvalla!!!

Edit: siis olen tulostamassa paria sivua:D en ostamassa laitteita...

Helsingissä pystyy ainakin kirjastoissa tulostamaan ja kopioimaan dokumentteja. Pientä korvausta (20 snt/sivu) vastaan tietenkin.

Joku mouho käveli tänään puoli kymmenen aikoihin kohti Oulun yliopistoa t-paita päällä. :eek: Eihän sitä tietenkään ollut kuin joku kymmenen astetta pakkasta, mutta ei ehkä ihan kuitenkaan t-paitakelit vielä ole ajankohtaisia. Piti ihan pari kertaa hieraista silmiä.

Oliko kaveri lämminverinen vai kaheli? Itse veikkaan jälkimmäistä.

SniffDaddy sanoi:
Joku mouho käveli tänään puoli kymmenen aikoihin kohti Oulun yliopistoa t-paita päällä. :eek: Eihän sitä tietenkään ollut kuin joku kymmenen astetta pakkasta, mutta ei ehkä ihan kuitenkaan t-paitakelit vielä ole ajankohtaisia. Piti ihan pari kertaa hieraista silmiä.

Voisin melkein veikata kuka se on. Kysyinen hemmo kulkee yleensä valkoinen t-paita päällä koko vuoden ja löytyy baarista sitä varmemmin mitä oudompi aika on. Esim tiistai kello 1.00. Erään killan hupivastaava ollut ainakin.

Weeboom sanoi:
Voisin melkein veikata kuka se on. Kysyinen hemmo kulkee yleensä valkoinen t-paita päällä koko vuoden ja löytyy baarista sitä varmemmin mitä oudompi aika on. Esim tiistai kello 1.00. Erään killan hupivastaava ollut ainakin.

Tuo se sitten varmaan on. Joo, valkonen t-paita ja taisi olla valkoset housut myös jalassa. Katoin eka että ne on perkele sillä pyjamahousut jalassa. Luulin sitä unissakävelijäksi tjsp. Oli sillä reppu selässä ja pipo päässä.

Ei tommosta ihan heti usko todeksi.

Miks joidenkin jäsenten nimimerkki on vihreällä? Siniset on modeja, sen minäkin ymmärrän!:thumbs: :david:

SniffDaddy sanoi:

Siksikö minuakin joskus katsotaan kieroon, kun joskus lampsin lähikauppaan (matkaa 50 metriä) t-paidassa ja sandaalit jalassa..? Lunta sen verran mitä turussa talvella yleensä on, pakkasta saattaa olla se -20.. Itse luokittelen itseni mielummin tuohon lämminveristen ryhmään.. :D

Petu80 sanoi:
tietääkö kukaan mistä sais kaulakoruun sellasen käsipaino riipuksen? en oo vielä koruliikkeistä löytäny..

:D
Voi piru näitä lukihäiriöitä.... piti lukea 3 kertaa ennen kuin ymmärsin. Ekalla kerralla luin että: Tietääkö kukaan mistä sais kaulakoukkuun sellaisen käsipainon riippumaan? Ja minä ihmettelemään että mitä??? Meinasin jo kysyä että monenko kilon painoa sitten roikotat kaulassas ja vahvistaako se niskaa vai mikä idea sillä on..

Olen itse nähnyt useankin kerran noita koruja ja yhteen aikaan bodauslehdessäkin oli mainos noista. Toinen vaihtoehto on vaikka sitten teettää sellainen. Kuopiossa taitaa olla parikin kultaseppää jotka tekevät koruja. Jos vaikka omistaa vanhoja kultakoruja/romukultaa niin niistä ne he tekevät mitä asiakas haluaa.

Kenestä Jari Sillanpää erosi kun sitä eroa hehkutetaan joka paikassa?
Jos kyseessä oli miespuolinen kumppani mikseivät iltapäivälehdet revi hirvenkokoisia otsikoita asiasta?

Apsu sanoi:
Kenestä Jari Sillanpää erosi kun sitä eroa hehkutetaan joka paikassa?
Jos kyseessä oli miespuolinen kumppani mikseivät iltapäivälehdet revi hirvenkokoisia otsikoita asiasta?

Siksi kun homous on jostain kumman syystä vieläkin lehdistölle tabu. Homoudesta mainitaan vain jos julkkis itse asian ottaa esille. Jos marikat, jasminit tai muut lähtevät rantalomalle, niin kyseessä on "kiihkeä lemmenloma", mutta jos jarit ja marcot lähtee biitsille, niin kyseessä on "lämminhenkinen irtiotto arjesta hyvän ystävän kanssa".

Back
Ylös Bottom