Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
hoplaa90 sanoi:mikä on veden ravintoarvo???

Powerhousu sanoi:vesi ei normaalissa ilmanpaineessa ylitä 100 asteen lämpötilaa.
)Naene sanoi:Minäpä kysyn turhan kysymyksen, että mitä seuraavassa tilanteessa ihmiset tekee;
olet yökerhossa, menet tiskille ostamaan juomaa, baarimikko kysyy sinulta samantien mitä saisi olla, vaikka muut oli sinua ennen odottelemassa tiskillä palvelua. Kannattaako koskaan sanoa "hän oli tässä eka"? Tekeekö baarimikko koskaan niin että palvelee sitten tätä joka oli ennen tiskillä, palaten sitten takaisin suhun?
Tuntuu siltä, että jos sanot että joku oli ekana, baarimikko
a) sanoo että vitut väliä mä palvelen nyt sua, eikä tsägällä palvele sitä ihmistä ollenkaan joka oli ennen sinua tiskillä kun ei tykännyt huomautuksesta
b) palvelee tätä joka oli ennen sua tiskillä, ja sen jälkeen kaikki muut ketkä mahdollisesti tiskille on eksynyt, vetää koko kierroksen läpi, ja sitten ehkä palaa suhun, kun ei tykännyt huomautuksesta
Onko se yksinkertaisesti niin, että tilaat kun kysytään etkä avaa suutasi, tai baarimikko vetää herneen nenään?
:itku: Mä en jaksa. Tästä eteenpäin laitan kaikkiin vastauksiin kaikki mahdolliset ja mahdottomat jutut mitkä vähänkään aiheeseen liittyy. Aina pitäisi muistaa kirjoittaa kauhea raamattu ettei kukaan pääse huomauttamaan.kas-vain sanoi:tislattu vesi voi ylittää.
(ainakin MythBustersien mukaan)
Naene sanoi:Minäpä kysyn turhan kysymyksen, että mitä seuraavassa tilanteessa ihmiset tekee
Tiistaina oli baarissa juuri tällainen tilanne. Baarimikko tuli minun luokse, sanoin: "anteeksi mutta nuo kaverit tuossa vieressä oli tässä minua aiemmin", baarimikko antoi heille nopeasti juomat ja palveli sitten minua. Eli kyllä ne joskus tekee niin.Naene sanoi:Minäpä kysyn turhan kysymyksen, että mitä seuraavassa tilanteessa ihmiset tekee;
olet yökerhossa, menet tiskille ostamaan juomaa, baarimikko kysyy sinulta samantien mitä saisi olla, vaikka muut oli sinua ennen odottelemassa tiskillä palvelua. Kannattaako koskaan sanoa "hän oli tässä eka"? Tekeekö baarimikko koskaan niin että palvelee sitten tätä joka oli ennen tiskillä, palaten sitten takaisin suhun?
Aapina sanoi:Tuli eilen mieleen erään kaverin sukulaisen takia.. Jos elää vanhana sen oman mamman kanssa siinä vaivalla maksetussa omakotitalossa. On juuri jäämässä eläkkeelle ja napsahtaa vaikka halvaus päälle -> joudut sairaalahoitoon pahimmassa tapauksessa vuosiksi. Maksua tulee suomeksi aivan homona. Oma ja toisen toimeentulo ei riitä maksamaan edes sairaalamaksua. Millä Suomessa tälläinen asia ratkaistaan niin, että elinkeino ja talo säilyy kuitenkin ihmisillä? Henkivakuutus auttaa kuolemassa, mutta ei halvaantumisessa..
Ruvettiin eilen miettimään tälläistä, kun erään tuttavan sukulaisilla on tälläinen tilanne.
kas-vain sanoi:Suomessa valitettavasti ensin otetaan eläkkeestä rahat (jätetään jotain muutama sata euroa) sitten jos ei vieläkään riitä kuluihin niin omaisuus realisoidaan kattamaan hoitokuluja. Siksi kannattaa jos vanhana joutuu laitoshoitoon niin heti lahjoittaa/antaa ennakkoperintönä omaisuus niille kenelle sen oikeastikkin haluaa kuoleman jälkeen menevän. Lisäksi siitä tulee verohyötyä jos säilyttää hallintaoikeuden.
Tapaturma-/sairaskuluvakuutuus voisi kattaa hoitokuluja riippuen mistä halvaantuminen aiheutui.
Aapina sanoi:On siinä kuulemma joku 80% sääntö, mitä saavat tuloista viedä siltä kuka siellä sairaalassa makaa, kun kyseessä on totaalitiltti. Toisen eläke riittää sitten mökkiin ja sen ylläpitoon. Vaikkakin tuollaisessa tapauksessa taitaa lähteä talo sukulaisille heti, kun mahdollista. Ei pysty oikein vanhus yksin pitämään taloa.
"Television katsojalukujen mittaus on automatisoitu. Tutkimukseen kuuluu 1000 satunnaisesti valittua perhettä ympäri Suomea, jotka antavat tietoja itsestään kaukosäätimen avulla. Kaukosäätimessä on yksi näppäin, jolla ilmoitetaan kuka milloinkin on tv:n ääressä. Nämä perheet edustavat kaikkia suomalaisia."Mik99 sanoi:Voi olla että on jo kysytty, mut miten tv-ohjelmien katsojaluvut määritellään? Ilmeisesti joihinkin koteihin on jaettu joku vastaanotin mikä on yhteydessä jonnekin laitokseen? Mut kertokaapa joku joka tietää tarkemmin tästä prosessista.
Powerhousu sanoi:"Television katsojalukujen mittaus on automatisoitu. Tutkimukseen kuuluu 1000 satunnaisesti valittua perhettä ympäri Suomea, jotka antavat tietoja itsestään kaukosäätimen avulla. Kaukosäätimessä on yksi näppäin, jolla ilmoitetaan kuka milloinkin on tv:n ääressä. Nämä perheet edustavat kaikkia suomalaisia."
Lähde: http://www.yle.fi/ylex/ohjelmat/alasivu.6.shtml

Itselläni kävi tuo toisinpäin eli olin itse ennen tiskillä ja baarimikko kysyi tilausta viereiseltä naiselta ennen mua, johon hän sanoi et mä olin kyllä tiskillä ennen sitä. Ei baarimikko ainakaan tuolloin tuntunut siitä pahastuvan vaan jälkeeni palveli ko. naista.Snoopie sanoi:Tiistaina oli baarissa juuri tällainen tilanne. Baarimikko tuli minun luokse, sanoin: "anteeksi mutta nuo kaverit tuossa vieressä oli tässä minua aiemmin", baarimikko antoi heille nopeasti juomat ja palveli sitten minua. Eli kyllä ne joskus tekee niin.
Jonski sanoi:mitä eroa on järjestysmiehellä ja järjestyksenvalvojalla? vai onko mitään?