Juu, mulle tulee tieteen kuvalehti, ja olin ihan 100% varma, että joku asiasta mainitsee.ak8400 sanoi:Uusimassa illustrerad vetenskap'ssa (tieteen kuvalehti) jossa juttua tästä...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, mulle tulee tieteen kuvalehti, ja olin ihan 100% varma, että joku asiasta mainitsee.ak8400 sanoi:Uusimassa illustrerad vetenskap'ssa (tieteen kuvalehti) jossa juttua tästä...
Ei se ero kyllä mikään kovin iso ole, koska pallo näyttää kulkevan 199,999999999998km/h. Sulla oli unohtunut pilkku pois.ak8400 sanoi:No siis en tarkkaan muista miten toi meni, ulkomuistista kirjoittelin ajattelematta tota sen tarkemminEn kyllä mitenkään tajua miten tossa voi olla noin iso erä, sen vielä ymmärtäisin että pallo näyttäisi liikkuvan 210km/h tms..
Hah, no toi selittää jo aika paljonPowerhousu sanoi:Ei se ero kyllä mikään kovin iso ole, koska pallo näyttää kulkevan 199,999999999998km/h. Sulla oli unohtunut pilkku pois.

http://www.alko.fi/myymalatEleonoora sanoi:Onko Alko huomenna ainakin päivällä auki? En tänään ehdi, niin joutuu huomiselle jättämään, jos olis auki..
JSmith sanoi:Joo. Ei silti kannata masentua jos suhteellisuusteoria ei mene jakoon ihan suorilta, harvapa sen syvemmällä tasolla sisäistää. Junassa aika tosiaan kulkee hieman hitaammin jos sitä katsotaan junan ulkopuolelta ja siksi siis pallokin näyttää liikkuvan vähän hitaammin _ulkopuolelta_ seurattuna. :arvi:Kaikki on suhteellista.

~Voimariini ~ sanoi:Onko järkeä mennä tänään illalla salille, jos eilen illalla/yöllä veti kunnon perseet? Alkoholin määrä oli 14 pulloa keppanaa. Krapulaa ei tunnu, mutta onko se jotenkin vaarallista urheilla tälläin vielä, kun on alkoholia elimistössä ja keho joutuu rasitukselle.![]()
Miksi minestrone-keitto säilyy lautasella kuumana niin pirun pitkään? Tuli taas tämä mieleen kun töissä tätä kyseistä keittoa oli. Mikä muu tahansa keitto jäähtyy paljon nopeammin kuin minestrone, joku looginen syy tähän on oltava.
kaNi- sanoi:olishan se. olis myös mahdollista parilla hiiren klikkauksella lisätä niitä taloja siihen maastoon jossa ydinräjähdys simulaatio tapahtuu. joo ei tästä sen enempää... varmaa enemmänki ku 1 tai 2 oikeeta vastausta kysymykseen.
mxm sanoi:Tiet rupee pikku hiljaa täyttymään noista liikennevalvontakameroista ja nehän räpsii kuvat auton nokasta jos päräyttää ylinopeuttaa kohdalle. Entäs jos kulkupelinä onkin moottoripyörä? Onko kameroista mitään "vaaraa" motoristeille?

No on! Ei todellakaan salille. Itse en myöskään nuorempana (~sun ikäisenä) tuntenut mitään krapulaa vaikka olinki juonu melko reilusti (tämä muuttuu :jahas: ). 14 pulloa on kuitenkin niin paljon että ei varmasti ole kroppa kunnossa vielä tänään (vaikka siltä tuntuisi) !~Voimariini ~ sanoi:Onko järkeä mennä tänään illalla salille, jos eilen illalla/yöllä veti kunnon perseet? Alkoholin määrä oli 14 pulloa keppanaa. Krapulaa ei tunnu, mutta onko se jotenkin vaarallista urheilla tälläin vielä, kun on alkoholia elimistössä ja keho joutuu rasitukselle.![]()
jumiukko sanoi:Joskus mietin, että jos ampuu kiväärillä suoraan ylöspäin ja lakikorkeudessa olisi joku ottamassa (hetken paikallaan ennen alaspäin lähtöä olevan) luodin käsiinsä niin saattaisi palaa reikä käteen tuon kierteen takia.
Paitsi että moottoripyörässähän ei ole kilpiä edessä, joten jos ottaa edestä kuvan, ei näy kilpiä. Myös kasvoja on hankalampi nähdä visiirin läpi.Integrandi sanoi:Samalla tavalla se havaitsee prätkän jos sopivasti kohdalle osuu. Ja oikeastaan ihan sama millä kiinteällä esineellä siellä ajat, vaikka moottoroidulla sohvalla...ei se laser sitä tiedä mihin se on osunut. Osumatodennäköisyys tietysti pienenee mitä pienemmällä vehkeellä ajat.
Ok, päätin tässä tilanteessa jäädä kotiin (vaikka olinkin jo aikeissa lähteä) ja huomenna sitten kahta kovemmalla temmolla.:whip:ak8400 sanoi:No on! Ei todellakaan salille. Itse en myöskään nuorempana (~sun ikäisenä) tuntenut mitään krapulaa vaikka olinki juonu melko reilusti (tämä muuttuu :jahas: ). 14 pulloa on kuitenkin niin paljon että ei varmasti ole kroppa kunnossa vielä tänään (vaikka siltä tuntuisi) !
ak8400 sanoi:Paitsi että moottoripyörässähän ei ole kilpiä edessä, joten jos ottaa edestä kuvan, ei näy kilpiä. Myös kasvoja on hankalampi nähdä visiirin läpi.
ak8400 sanoi:Paitsi että moottoripyörässähän ei ole kilpiä edessä, joten jos ottaa edestä kuvan, ei näy kilpiä. Myös kasvoja on hankalampi nähdä visiirin läpi.