Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tämä taitaa olla tyhmä kysymys, kun on niin monta eri mielipidettä, mutta kysytäänpä. Voiko nopeat lihassolut muuttua hitaiksi, tai toisinpäin tietynlaisella rasituksella? Esim. IIA -> I, tai IIB -> IIA? Jostain tutkimuksesta luin että 2b VOI muuttua EHKÄ 2a:ksi, mutta en sitten tiedä. Kiinnostaa kun biologian kirjassani lukee, että hitaat voi muuttua nopeiksi, tai toisinpäin. Lukion biologian kirjani siis usuttaa IIB -> I muutosta mahdolliseksi.

:anssi: vai ei? (Mä en ainakaan usko, jos en löydä todisteita)

Edit: typo

Muistaakseni prismassa tuli maanantaina juttua mm. kasveista. Siinä sanottiin, että eri kasvit avautuvat eri aikaan päivästä, jotkut vasta illalla. Kysymys siis kuuluu, että mihin se perustuu, että kasvi tietää milloin on aika aueta? Ei ne ainakaan auringonvaloon tai sen puutteeseen suoraan reagoi, koska aurinko on voinut paistaa jo monta tuntia ennen kuin kukka avaa terälehtensä. Koko homma vaikuttaa siltä, että kasvi osaa ajatella, mutta niinhän asia ei ole, joten miten se on?

Mulle on nyt tullut aika usein semmoinen häiritsevä maku suuhun treenin jälkeen(1-2t treenistä) ja se kestää koko illan.Mistäköhän tämä voisi johtua?Palautusjuomasta?

Powerhousu sanoi:
Muistaakseni prismassa tuli maanantaina juttua mm. kasveista. Siinä sanottiin, että eri kasvit avautuvat eri aikaan päivästä, jotkut vasta illalla. Kysymys siis kuuluu, että mihin se perustuu, että kasvi tietää milloin on aika aueta? Ei ne ainakaan auringonvaloon tai sen puutteeseen suoraan reagoi, koska aurinko on voinut paistaa jo monta tuntia ennen kuin kukka avaa terälehtensä. Koko homma vaikuttaa siltä, että kasvi osaa ajatella, mutta niinhän asia ei ole, joten miten se on?

[MUTUA] Se voisi johtua lämpötilasta. Eri kasvit viihtyvät erilaisissa olosuhteissa, jolloin kukka joka tykkää runsaasta lämmöstä ja valosta aukeaa kun aurinko alkaa paistaa ja pysyy auki koko päivän. Kun taas viileämmässä/varjoisammassa viihtyvä kukka aukeaa vasta kun päivä on kääntynyt iltaa kohti eikä ole enää niin kuuma
[/MUTUA]

seppo-x sanoi:
[MUTUA] Se voisi johtua lämpötilasta. Eri kasvit viihtyvät erilaisissa olosuhteissa, jolloin kukka joka tykkää runsaasta lämmöstä ja valosta aukeaa kun aurinko alkaa paistaa ja pysyy auki koko päivän. Kun taas viileämmässä/varjoisammassa viihtyvä kukka aukeaa vasta kun päivä on kääntynyt iltaa kohti eikä ole enää niin kuuma
[/MUTUA]
Hmmm. Kuulostaa järkevältä. Ihme kun itselleni ei tullut mieleen. Onko muita teorioita jollakin?

Muistan kyllä että olen tämän(kin) joskus kuullut, mutta vanha pää on jo näköjään niin laho että täytyy teidän apuun turvautua,heh.

Mikä ero on termeillä kana ja broileri?(Kysymys tuli mieleen toissapäivänä ruokalassa ja älkääkä vaan sanoko että kysymys on samasta eläimestä elävänä ja kuolleena/"laitettuna", minkä vastauksen ruokaseurani heitti...:D!Ei vaan, mä kestän kyllä totuuden!)

Ex-Tavis sanoi:
Mikä ero on termeillä kana ja broileri?
Broileri on kananpentu.

edit: Broiskusta siis paistellaan rintafileitä yms. mihin tarvitaan mureaa lihaa.
Viillokkiin, patoihin yms. pitäisi käyttää kanaa, joka vaatii pidempää kypsytystä, mutta on vahvemman/paremman makuista.

Broilerit

Broileri on lihantuotantoon jalostettu nopeakasvuinen kanarotu. Se on eri sukuhaaraa kuin munituskanat, joten broilereiksi kasvatetaan sekä kukonpojat että "kanatytöt".

Broilerien kasvatus tapahtuu tarkkaan säädeltynä sopimustuotantona. Broilerin elämä alkaa hautomossa, jossa emokanalassa tuotetut munat kehittyvät untuvikoiksi kolmessa viikossa. Broilerinkasvattamoon untuvikot saapuvat vuorokauden ikäisinä eli noin 40 gramman painoisina. Broilerit kasvavat nopeasti. Ne ovat teurasikäisiä noin 5 viikkoa vanhana. Tällöin ne painavat suunnilleen 1,8 kiloa.

(Ps. Kananpentu???)

Raskolnikov sanoi:
Broilerit

Broileri on lihantuotantoon jalostettu nopeakasvuinen kanarotu. Se on eri sukuhaaraa kuin munituskanat, joten broilereiksi kasvatetaan sekä kukonpojat että "kanatytöt".

Broilerien kasvatus tapahtuu tarkkaan säädeltynä sopimustuotantona. Broilerin elämä alkaa hautomossa, jossa emokanalassa tuotetut munat kehittyvät untuvikoiksi kolmessa viikossa. Broilerinkasvattamoon untuvikot saapuvat vuorokauden ikäisinä eli noin 40 gramman painoisina. Broilerit kasvavat nopeasti. Ne ovat teurasikäisiä noin 5 viikkoa vanhana. Tällöin ne painavat suunnilleen 1,8 kiloa.

(Ps. Kananpentu???)
Vois ehkä alkaa kasvattamaan kämpillä noita broilereita jos ne kerran viidessä viikossa saavuttaa teurastusiän. Tulisko vähä halvemmaksi napata aina broileri kainaloon, pistää lihoiksi ja vetästä kohti napaa.. Vois sitte alkaa myymään niitä samalla tyylillä ku siinä pepsi -kilpailussa. :) "halpaa broileria Torniosta 1€/kg !"

Raskolnikov sanoi:
Broilerit...

:worship: Kiitän ja kumarran..(heh, mä muistan että juuri tällaisesta erosta olin kyllä kuullut/lukenut, mutta eihän sitä kuitenkaan kukaan usko:lol2: ...)

Olen juuri paistamassa pekonia (palkinnoksi selvittyäni kaameasta mopokarkasikäsistä-krapulasta). Paketissa lukee "kypsennettävä ennen nauttimista"; tyhmä kysymys kuuluukin, että KUKA HELVETTI haluaa syödä raakaa pekonia? :urjo:

Ultimecia sanoi:
tyhmä kysymys kuuluukin, että KUKA HELVETTI haluaa syödä raakaa pekonia? :urjo:

minä minä minä!!! Oikeesti raaka pekoni on hyvää kun laittaa sitä muutaman siivun verran levän väliin:kuola:
Paistettu pekoni näyttää niin hemmetin vastenmieliseltä (=rasvaiselta), että menee ruokahalu heti.

mxm, olen perustellut tätä pekoninmussutusta sillä, että jollen vaienna sisäistä miestäni ruoalla mulle kasvaa kyrpä otsaan, mutta taidat kyllä olla kovempi äijä. Eikö ne säikeet tms tartu hampaisiin ja möhnä kitalakeen? Hyi helvetti, yöunet meni taas. Ukko kyllä syö raakaa jauhelihaa mutta...

Harim sanoi:
Eli broilerikin on kana. Kana, joka kasvaa nopeasti ja joka syödään ennenkuin se kasvaa aikuiseksi. :)

Jawohl aber uskon, että kananpentuja ei ole olemassa, sama kuin sanois:

Katso, LAMMASPARVI!!!!!

Ärsyttävää kun mustista sukista irtoaa aina sellaista mustaa nukkaa varpaisiin ainakin ensimmäisen sadan pesukerran jälkeen. Onko mitään kikkakolmosta millä tuota voisi vähentää?

Back
Ylös Bottom