Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

HabaMih sanoi:
Kaveri laittoi tän aamulla ja ei kuulemma tiedä virallista vastausta.
Japanilainen aivojumppa:

Koko porukka on tarkoitus saada lautalla yli joen.
- Lauttaan sopii vain kaksi henkeä kerrallaan
- Lauttaa osaa ajaa isä, äiti ja poliisi
- Isää ei voi jättää tyttöjen kanssa ellei äiti ole paikalla
- Äitiä ei voi jättää poikien kanssa ellei isä ole paikalla
- Vankia ei voi jättää yhdenkään perheenjäsenen seuraan ilman poliisia

Onko tämän vastaus seuraava:
Pannaan isä ja äiti lauttaan, isä on poliisi. Lapsia ei ole eikä vankeja.

Voi kyllä olla tosi vanha....

Tuossa ei sanota montako mukeloa pitäisi lautturoida yli, enemmän ilmeisesti kuin yksi per lajike (jolloin oliskin jo perhematkailu liian helppoa). Sorvasin siis kahdella tytöllä ja kahdella pojalla seuraavaa:

- Poliisi vie rosmon yli ja palaa takaisin.
- Poliisi vie tytön numero 1 yli ja palaa rosmon kanssa.
- Äiti vie tyttären numero 2 yli ja tulee yksin takaisin.
- Iskä soutaa äiskän yli ja palaa yksin.
- Poliisi hinaa jo toistamiseen rosmon yli, äipykkä soutaa takaisin.
- Iskä soutaa äiskän yli ja palaa takaisin.
- Iskä tuo poikansa yli, poliisi palaa rosmo kyydissään.
- Poliisi tuo pojan numero 2 yli ja soutelee yksin takaisin.
- Poliisi tuo rosmon yli ja kaikki ovat yhdes koos.

Jos logiikkani petti vetoan perjantaihin. Ja se rosmo on köytettynä rantapöpelikköön ne ajat kun on yksin rantsussa.

Edit: Kieltämättä tykkään enemmän tuosta Habamihin logiikasta, jolla saa ihan uutta mielenkiintoa siihen suomalaiskansalliseen susi-lammas-kaali-soutaja -versioonkin: Sutta ei ole, lammas sulla on housuissas ja kaali osaa soutaa.

syclone sanoi:
Voiko lääkäriltä saada lähetteen tms. hierojalle?
Toisin sanoen, koska vakuutus korvaa kaikki lääkärikäynnit ja lääkkeet niin voiko hierontaa saada samaan settiin?

Lääkäriltä voi saada "lähetteen" hierojalle/fysterapeutille, jolla saa ainakin kelalta jotain korvausta hieronnasta. Se onnistuuko kyseinen temppu vakuutusyhtiön kanssa en tiedä.

reino sanoi:
Maakellariin. Rosmo viedään maakellariin.

Helvetti Reino sun kanssas, nyt kaikki kattoo, että mitä mä täällä repeilen.

TJJ sanoi:
Lääkäriltä voi saada "lähetteen" hierojalle/fysterapeutille, jolla saa ainakin kelalta jotain korvausta hieronnasta. Se onnistuuko kyseinen temppu vakuutusyhtiön kanssa en tiedä.
Eipä taida läpi mennä. Vakuutusyhtiöiden sivuilta löytyy selkeät listat mitä korvataa ja mitä ei. Ei varmaan yhdelläkään ole siellä fysioterapiaa, vaikka sitten Ylppö olisi lähetteen kirjoittanut. Näin muistelisin siis minä.

lej sanoi:
Eipä taida läpi mennä. Vakuutusyhtiöiden sivuilta löytyy selkeät listat mitä korvataa ja mitä ei. Ei varmaan yhdelläkään ole siellä fysioterapiaa, vaikka sitten Ylppö olisi lähetteen kirjoittanut. Näin muistelisin siis minä.

Mulla ei ole tietoa, mutta veikkaan kyllä tätä mitä sinä muistelet..

TJJ sanoi:
kela korvaa vain fysioterapeutin tekemää hierontaa, näin minulle on sanottu. ja ainakin meilläpäin tulee silti halvemmaksi mennä urheiluhierojalle.

lej sanoi:

Tietämättä yhtään mistä puhutaan, on myös vakuutusyhtiöitä jotka tarjoavat ainakin firmoille semmosia vakuutuksia, missä korvattaviin kuuluu kaikki lääkärin määräämät hoidot -ainoa vaatimus siis se, että lääkäri määrää. [Ainakin vak.myyjän myyntipuheen mukaan.]

Terpesteri sanoi:
kela korvaa vain fysioterapeutin tekemää hierontaa, näin minulle on sanottu. ja ainakin meilläpäin tulee silti halvemmaksi mennä urheiluhierojalle.

Kyllä siinä lomakkeessa on muutakin kuin pelkkä hieronta ja aikas monta niitä olen fysioterapeutin ohjeistuksella myös muihin hoitoihin kuin hierontaan.. Mutta en kyllä tiedä onko kukaan mitään korvauksia saanut.. :david:

lej sanoi:

Varmasti korvaa fysioterapian! Esimerkiksi tapaturman jälkeisen kuntoutuksen. Itsellä olkapääleikkauksen jälkeisen kuntoutuksen x10 käyntiä. Olen itseasiassa saanut OMT-käynninkin x3 (pakko käyttää kaikki kun kerran maksettiin) sairaskuluvakuutukseen, kun oli niskassa fasettilukko.

Tietääkseni mulla on ihan normaalit Tapiolan sairaskulu- ja tapaturmavakuutukset.

Ainakaan palloilulajien lisenssien mukana oleva vakuutus ei korvaa fysioterapiaa ei vaikka olis millanen superlisenssi(En osaa tietenkään kaikista lajeista sanoa, mutta ei mulla ainakaan ole mikään korvannut). Monesti on leikkauksen sun muut maksettu mutta fysikaaliset on jääny sitten omasta pussista maksettavaks.

Esim. Tapiolan sairaskuluvakuutuksen selosteessa lukee, että ei korvaa fysioterapiaa tai siihen rinnastettavaa hoitoa. Mä en tiedä mitä ne sitten oikeasti korvaa, mutta vakuutuksen tiedoissa lukee noin.

mxm sanoi:
Miksi Pariisissa on nyt hirveet mellakat?

Eikös jossain Ranskan lentokentällä syttynyt tulipalo ja siinä kuoli pakolaisia jotka oli laitettu muista eristetylle alueelle odottamaan jotain maastakarkoitusta tai vastaavaa? Palon syytä ei saatu selville. Tästä suivaantuneet muslimit on sitten ruvenneet mellakoimaan Ranskassa. Menikö oikein? :arvi:

protsku sanoi:
Eikös jossain Ranskan lentokentällä syttynyt tulipalo ja siinä kuoli pakolaisia jotka oli laitettu muista eristetylle alueelle odottamaan jotain maastakarkoitusta tai vastaavaa? Palon syytä ei saatu selville. Tästä suivaantuneet muslimit on sitten ruvenneet mellakoimaan Ranskassa. Menikö oikein? :arvi:

Ei ihan :D Toi tulipalo tapahtui Hollannissa ja Ranskassa juttu alkoi kun 2 teiniä kiipesi johonkin sähköjakomoon ja kärvistyivät hengiltä. Aluksi uutisoitinn että he olivat paenneet poliisia (ihan kuin se olisi poliisin vika jos joku juoksee sitä karkuun tuollaiseen paikaan) mutta ilmeisesti poliisi ei ollut edes jahdannut ko jannuja.
Onko tämä nyt sitten syy pistää kaupunki paskaksi niin ilmeisesti kyllä.
No joo onhan uutisissa sanottu syyksi myöskin se että poliisi on kuulemma rasistinen ja asuinolot ko lähiöissä ovat huonot.

kuljetusala sanoi:
No joo onhan uutisissa sanottu syyksi myöskin se että poliisi on kuulemma rasistinen ja asuinolot ko lähiöissä ovat huonot.
Aivan, eiköhän Pariisin mellakat ole syntyneet vähän pitempänä prosessina kuin minään yksittäisenä tapahtumana (lue: paska siirtolaispolitiikka monessa mielessä). Ei oo koskaan pelottanut niin paljon kuin junassa Charles De Gaullelle juuri noilla alueilla (2002)... ei ollu jengiryöstöraiskaustuhopoltto oikeesti kaukana.

Kuinka kauan keskimäärin kestää auton akun tyhjeneminen moottorin ollessa sammutettuna, mutta cd-soittimen ja lämmittimen ollessa päällä? Noin 10v vanhassa autossa/uudessa autossa?

Kuinka kauan akun lataamiseen menee auton omalla polttomoottorin pyörittämällä laturilla auton oltua yllämainitussa tilassa esim. tunnin(jos mahdollista)?

kuljetusala sanoi:
Ei ihan :D Toi tulipalo tapahtui Hollannissa ja Ranskassa juttu alkoi kun 2 teiniä kiipesi johonkin sähköjakomoon ja kärvistyivät hengiltä. Aluksi uutisoitinn että he olivat paenneet poliisia (ihan kuin se olisi poliisin vika jos joku juoksee sitä karkuun tuollaiseen paikaan) mutta ilmeisesti poliisi ei ollut edes jahdannut ko jannuja.
Onko tämä nyt sitten syy pistää kaupunki paskaksi niin ilmeisesti kyllä.
Jep. Juniorit kärtsäs itsensä johonkin sähköpääkeskukseen.

Poliisien rasistisuus ja lähiöiden huonot asuinolothan paranevat suuresti, kun laitetaan tommonen 900 autoa palamaan. Sekä kokonainen varikollinen busseja. Eipä tarvi niidenkään maahanmuuttajien, jotka on onnistuneet hankkimaan itselleen töitä, mennä töihin kun ei bussit kulje. :thumbs:

lej sanoi:
Esim. Tapiolan sairaskuluvakuutuksen selosteessa lukee, että ei korvaa fysioterapiaa tai siihen rinnastettavaa hoitoa. Mä en tiedä mitä ne sitten oikeasti korvaa, mutta vakuutuksen tiedoissa lukee noin.

Voi olla myös mahdollista, että nämä vakuutusehdot on uusittu lähiaikoina. Omat vakuutukset on noin 7-v sitten otettuja. Omassa sairaskuluvakuutuksessa esimerkiksi ei ole omavastuuta ollenkaan (korvaa kumulatiivisesti 50 k€ asti). Nykyisin sitä ei saa ilman omavastuuta vaikka kuinka maksaisi. Omalla kohdalla on ainakin aina maksanut fysioterapiat. Hyvää tuuria? Ehkä.

kas-vain sanoi:
Voi olla myös mahdollista, että nämä vakuutusehdot on uusittu lähiaikoina. Omat vakuutukset on noin 7-v sitten otettuja. Omassa sairaskuluvakuutuksessa esimerkiksi ei ole omavastuuta ollenkaan (korvaa kumulatiivisesti 50 k€ asti). Nykyisin sitä ei saa ilman omavastuuta vaikka kuinka maksaisi. Omalla kohdalla on ainakin aina maksanut fysioterapiat. Hyvää tuuria? Ehkä.

Öö, mä otin Tapiolasta sairaskuluvakuutuksen n. 1,5 vuotta sitten ja ainakin silloin vielä sai ilman omavastuuta tuon. Ilmeisesti tänäpäivänä on kuitenkin se 20 euron omavastuu, mutta siihen voi kerätä vaikka koko vuoden sairastelut ja ottaa sitten rahat keralla pois yhdellä omavastuulla. Tai sitten omavastuu maksetaan kerran per sairaus, eli jos joku sairaus aiheuttaa lisäkustannuksia niin se menee samaan omavastuuseen, ellei sitten mene ihan älytön aika noiden välillä. Pitäisi varmaan tarkastaan nuo vielä joskus tarkemmin, jollei joku osaa näitä suoraan oikaista.

Back
Ylös Bottom