Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Raskolnikov sanoi:
Ehkä Jumala jakaantuu kahdeksi itseään edustavaksi persoonaksi, joista toinen jaksaa nostaa kiven ja toinen ei.

Tulos: Jumala loi kiven, jonka hän jaksaa ja jota hän ei jaksa nostaa samaan aikaan. :rolleyes:
Siis eikos taa ole se vanha dilemma missa pohditaan Jumalan omnipotenssia; kaikkivaltiutta? Eli jos jumala on omnipotentti niin eiko sen silloin pitais pystya luomaan semmoinen kivi jota ei jaksa nostaa? Toisaalta jos Jumala ei jaksa nostaa ko. kivea, niin miten se voi silloin olla omnipotentti?

Cassyput sanoi:
Siis eikos taa ole se vanha dilemma missa pohditaan Jumalan omnipotenssia; kaikkivaltiutta? Eli jos jumala on omnipotentti niin eiko sen silloin pitais pystya luomaan semmoinen kivi jota ei jaksa nostaa? Toisaalta jos Jumala ei jaksa nostaa ko. kivea, niin miten se voi silloin olla omnipotentti?

Tosta oli juttua uskonnonkurssilla ja lopputulos oli se, että kysymys on logiikan ulkopuolella, eikä sitä siis voi ratkaista järkevästi.

Cassyput sanoi:
Omnipotentti voi luoda kiven, jota ei pysty nostamaan. Tosin se ei johdu kiven painosta vaan siitä, että se kivi olisi kaikkialla -> ei tilaa mihin sitä nostaa.

Nyt joku sais kertoa, että minkä takia quote-nappulassa lukee nykyään qoute.

Tupla-J sanoi:
Omnipotentti voi luoda kiven, jota ei pysty nostamaan. Tosin se ei johdu kiven painosta vaan siitä, että se kivi olisi kaikkialla -> ei tilaa mihin sitä nostaa.
No ala nyt hassuttele. Miten se on omnipotentti jos se ei pysty johonkin? (Eli siis nostamaan sita kivea)

Millaista sotaveteraanien kunnioitus oli 70- ja 80-luvulla?
Entä yleinen patriotismi; käytettiinkö silloin paljon Suomileijona-koruja ja muita Suomeen liittyvää materiaalia?

Cassyput sanoi:
No ala nyt hassuttele. Miten se on omnipotentti jos se ei pysty johonkin? (Eli siis nostamaan sita kivea)
Koska sen kiven nostaminen on käsitteenä mahdottomuus, jos kerran ei ole tilaa johon sitä siirtää. Mun mielestä tän kaikkivoipaisuussysteemin kumoamiseen ois paljon hauskempi yrittää käyttää käsitteitä, jotka ei ole itsessään ristiriitaisia. Kuka vaan voi sanoa: "miten voi olla kaikkivoipainen jos ei voi luoda mustaa joka on valkoinen". Kekseliäisyydellä löytää parempiakin luomishankaluuksia. Tosin mä olisin ilmaissut sen selkeämmin sanomalla "on teoriassa mahdollista 'luoda' kivi jota ei ole mahdollista nostaa".

quote-namiskuukkeli on näköjään fiksattu.

Cassyput sanoi:
Ne on vaan "in denial" -tilassa.

Heh. Meinaatko että jokainen ihminen on luonnostaan bodari, kaikki ei vaan vielä tajua että mihin niitä lihaksia käytetään? :)

Allah sanoi:
Millaista sotaveteraanien kunnioitus oli 70- ja 80-luvulla?
Entä yleinen patriotismi; käytettiinkö silloin paljon Suomileijona-koruja ja muita Suomeen liittyvää materiaalia?

Lyhyesti: Eipä kovinkaan korkeella ollu heidän osakkeet ja toiseen vaan et "Ei"

protsku sanoi:
Heh. Meinaatko että jokainen ihminen on luonnostaan bodari, kaikki ei vaan vielä tajua että mihin niitä lihaksia käytetään? :)
Eeeeen... Sitä vaan että jos ne kerran treenaa ja Pakkiksella pyörii niin silloin ne yrittää vaan kynsin hampain pitää kiinni omasta käsityksestään "siis minähän EN ole mikään tyhmä bodari". Tai mä ainakin. :D

Cassyput sanoi:
Eeeeen... Sitä vaan että jos ne kerran treenaa ja Pakkiksella pyörii niin silloin ne yrittää vaan kynsin hampain pitää kiinni omasta käsityksestään "siis minähän EN ole mikään tyhmä bodari". Tai mä ainakin. :D
Eäh, ne vaan kelaa, että massaa täytyy löytyä vähintään se 120 tiukassa kunnossa ennenku kehtaa sanoa olevansa bodari. En mäkään yleensä siitä kovin isoa meteliä pidä kun kokoa löytyy vasta se 95 kiloa vaikka bodauksen harrastuksekseni miellänkin. Siks ne ei ole bodareita vaan "salillakävijöitä". Sillä ei siis luullakseni ole mitään tekemistä bodarit on tyhmiä-ajattelun kanssa vaan pikemminkin kunnioituksesta oikeasti isoja sällejä kohtaan.

Tupla-J sanoi:
Eäh, ne vaan kelaa, että massaa täytyy löytyä vähintään se 120 tiukassa kunnossa ennenku kehtaa sanoa olevansa bodari. En mäkään yleensä siitä kovin isoa meteliä pidä kun kokoa löytyy vasta se 95 kiloa vaikka bodauksen harrastuksekseni miellänkin. Siks ne ei ole bodareita vaan "salillakävijöitä". Sillä ei siis luullakseni ole mitään tekemistä bodarit on tyhmiä-ajattelun kanssa vaan pikemminkin kunnioituksesta oikeasti isoja sällejä kohtaan.
Jaa ja 95 kiloa ei oo bodari.... Riippuu tietysti mistä tuo 95 kiloa koostuu mutta eniveis.
Ite en suostu olemaan pelkkä salillakävijä kun tulee puistatuksia aiheuttavia "cosmopolitan-reidenlähennys-olematon kehitys" -assosiaatioita.. Olen siis wannabe-bodari.

Päivän tyhmä kysymys: Miehet usein käyttää kumppanistaan nimitystä parempi/kauniimpi puoli. Pitääkö mun siis kutsua poikaystävää huonommaksi/rumemmaksi puolekseni?

Cassyput sanoi:
Jaa ja 95 kiloa ei oo bodari.... Riippuu tietysti mistä tuo 95 kiloa koostuu mutta eniveis.
Rasvat on jossain 12% tienoilla kai, jenkkiksissä ei ole oikein pitoa. Mutta kun pituutta on toi 188 senttiä niin on tässä vielä paikoin aika ruipelo. Ehkä. Ei musta vaatteet päällä ainakaan juuri mitään lihaksia erota.
Päivän tyhmä kysymys: Miehet usein käyttää kumppanistaan nimitystä parempi/kauniimpi puoli. Pitääkö mun siis kutsua poikaystävää huonommaksi/rumemmaksi puolekseni?
Joo, se on erittäin suotavaa. :rock:

tina sanoi:
Koska se saa miehet jollain kierolla tavalla näyttämään seksikkäiltä.;)

Tieteen kuvalehti:

Paidankaulukseen liittyvän solmion kehitys alkoi nelisensataa vuotta sitten Länsi-Euroopassa. Tuolloin etenkin Ranskassa oli muotia sitoa tai kohottaa miehen suuri kaulus huivilla tai leveällä nauhalla. 1600-luvulla solmioliinasta tuli olennainen aatelismiehen puvun osa. Vuosisadan loppupuolella yleistyivät ohuesta kankaasta tehdyt kaulaan solmittavat huivit. Muodin luojina pidetään kroatialaissotilaita, joilla oli kaulassaan erikoisesti solmittu punainen liina. Heitä jäljiteltiin à la croate, kroatialaiseen tapaan. Tämä ilmaus vääntyi lopulta muotoon cravate, josta suomeenkin lainattu kravatti-sana juontuu. Alkuaikojen kravatilla oli melko vähän tekemistä nykyisten solmioiden kanssa. Aluksi kravatti oli neliönmuotoinen iso huivi, joka taiteltiin ensin kolmioksi ja sitten leveäksi nauhaksi. Huivin keskiosa jätettiin eteen ja päät kiedottiin niskan ympäri ja solmittiin kaulalle. Kravatti sai nykymuotonsa Britanniassa 1800-luvulla. Matalakauluksisia paitoja varten valmistettiin kapeita solmioita, jotka voitiin kiinnittää rintamukseen neulalla.

thezeik sanoi:
Mikä on sen jokaiselta kaupan kassalta löytyvän "seuraava asiakas" -kapulan "oikea" nimi?

Vuoroneristin..?

Lieneeköhän sillä mitään varsinaista nimeä ollenkaan, ehkä kaupan kassoilla työskentelevillä on sille joku oma slangi ilmaus.

Cassyput sanoi:
Ite en suostu olemaan pelkkä salillakävijä kun tulee puistatuksia aiheuttavia "cosmopolitan-reidenlähennys-olematon kehitys" -assosiaatioita.. Olen siis wannabe-bodari.

Kutsu komeammaksi puoliskoksi niin ei tule mitään kärhämää: :)

Cassyput sanoi:

Itse käytän sanontaa " se nainen, joka meillä asuu", joten oisko käänteinen hyvä?

Offtopic, mutta on myös olemassa päiviä, jolloin sanonta taipuu: se nainen, joka asuu meillä vielä...".

Raskolnikov sanoi:
Vuoroneristin..?

Lieneeköhän sillä mitään varsinaista nimeä ollenkaan, ehkä kaupan kassoilla työskentelevillä on sille joku oma slangi ilmaus.

Ihan vaan kapulaksi sitä meillä aikoinaan kutsuttiin.. :D Vuosia olen sitä sen "oikeaa" nimeä miettinyt, mutta en ole keksinyt. Mutta liekö tuo kovin tärkeä juttu..

Back
Ylös Bottom