Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Grosskopf sanoi:
Siis onko vosu = huora jossakin päin maailmaa?
On. Kuitenkin se on sanana hauska ja moni ei tiedä sen tarkoittavan lorttoa, siitä sen charmi tulee.
protsku sanoi:
Voiko kaupasta ostettujen mikroaterioiden muoviastiaa käyttää uudelleen? Tällainen vuoka olisi pesun jälkeen ihan kätevä muittenkin ruokien lämmitykseen mikrossa.
Älä käytä. Niistä irtoaa hormonihäiritsijöitä. Tulet mahoksi. Itse asiassa suositellaan ettei niitä astioita käytetä alunperinkään sen ruuan lämmitykseen. Näin peloteltiin naistenlehdessä taannoin, en löydä viitteitä.

Kauanko keskikonen kissa pysyy hengissä syömättä?
Vintillä kuuluu olevan hiiriä. Jos heittäs naapurin katin sinne pois rumentamasta pihamaata. Ja pitäis sitä näläs siä, et se söis ne hiiret. Mutta en halua haisevaa katin raatoa vintille, joten uskaltaiskohan sen jättää sinne pariksi viikoksi, jos se ei saakkaa niitä hiirä kiinni?

Eiköhän se kissa päästä jonkinmoista ääntä ennen kuin noutaja saapuu. Siis sen takia, että sillä on nälkä jo aika kova.

rahvas sanoi:
Kauanko keskikonen kissa pysyy hengissä syömättä?
Vintillä kuuluu olevan hiiriä. Jos heittäs naapurin katin sinne pois rumentamasta pihamaata. Ja pitäis sitä näläs siä, et se söis ne hiiret. Mutta en halua haisevaa katin raatoa vintille, joten uskaltaiskohan sen jättää sinne pariksi viikoksi, jos se ei saakkaa niitä hiirä kiinni?
ei kissoja saa kiusata tai mää tuun ja laitan sut sinne vintille 2viikoksi :) :rock:

terveisin kissaihminen

Siis mitä! Mähän yritän ruokkia sitä kissaa ja oon huolissani saako se ne sapuskansa kiinni. :D

ps. et avatarissas kissa ihmiseltä näytä. :D

Sanotaan että jumalalle kaikki on mahdollista.. MUTTA, pystyykö Jumala tukistamaan kaljua? JA, pystyykö Jumala luomaan niin raskaan kiven ettei se itsekään jaksa sitä nostaa? Siinä taas liuta tiukkoja kysymyksiä :D :hyper:

Grosskopf sanoi:
Onko sokeri makeutusainetta vai sokeria?

Kemiallisesti se on ainakin sokeria.. En muista tarkalleen miten se on, mutta jotenkin rakenteeseen se liittyi. Tavallinen ruokasokeri on yksi monimutkaisimmista sokereista (Eli siinä on paljon hiiltä). :rolleyes:

Tootsi sanoi:
Sanotaan että jumalalle kaikki on mahdollista.. MUTTA, pystyykö Jumala tukistamaan kaljua? JA, pystyykö Jumala luomaan niin raskaan kiven ettei se itsekään jaksa sitä nostaa? Siinä taas liuta tiukkoja kysymyksiä :D :hyper:

Jos Jumalalle kaikki on mahdollista niin Jumalalle on myös mahdollista tukistaa kaljua ja kyllä Jumala pystyy luomaan niin raskaan kiven ettei itsekään jaksa nostaa sitä. Jos kysyt miten, niin mun on pakko vastata, että en tiedä. Mutta jos ehtona on, että Jumalalle kaikki on mahdollista niin siinä tapauksessa kaikki on mahdollista. :) . Eiks oo simppelii? :)

Dunkin sanoi:
Jos Jumalalle kaikki on mahdollista niin Jumalalle on myös mahdollista tukistaa kaljua ja kyllä Jumala pystyy luomaan niin raskaan kiven ettei itsekään jaksa nostaa sitä. Jos kysyt miten, niin mun on pakko vastata, että en tiedä. Mutta jos ehtona on, että Jumalalle kaikki on mahdollista niin siinä tapauksessa kaikki on mahdollista. :) . Eiks oo simppelii? :)
No eihän Jumala voisi nostaa sitä kiveä.

mitä se tarkoittaa kun jossain kirjoituksessa on vaikkapa jonkun nimen perässä että (sic)? perkule mä olen miettiny tuota kauan. :david: :arvi:

Terpesteri sanoi:
mitä se tarkoittaa kun jossain kirjoituksessa on vaikkapa jonkun nimen perässä että (sic)? perkule mä olen miettiny tuota kauan. :david: :arvi:

En tiedä muiden, mutta jos itse sitä käytän, niin se tarkoittaa "juuri niin". Esim. reseptiin jos kirjoittaa lääkemääräyksen joka poikkeaa normaalista (esim isompi annos kuin pharmaca suosittaa) niin (sic!) merkintä lykätään perään, joka tarkoittaa "juuri niin(, kirjoitin tämän tarkoituksella, siinä ei ole kirjoitusvirhettä, anna vain apteekin täti nämä näin kuin määräsin, pliis)"

Sukulaku sanoi:
No eihän Jumala voisi nostaa sitä kiveä.

Tottakai voisi. Jumala voisi samalla kyetä nostamaan ja olla nostamatta. Täs pitää nyt ymmärtää, että tää menee ymmärryksen ulkopuolelle -->Logiikan ulkopuolelle. Tää on tosi yksinkertaista. Nyt ei voida ajatella, että meidän keinot olisivat ainoat mahdolliset. Pitää nyt laajentaa mieltä.

TJJ sanoi:
En tiedä muiden, mutta jos itse sitä käytän, niin se tarkoittaa "juuri niin". Esim. reseptiin jos kirjoittaa lääkemääräyksen joka poikkeaa normaalista (esim isompi annos kuin pharmaca suosittaa) niin (sic!) merkintä lykätään perään, joka tarkoittaa "juuri niin(, kirjoitin tämän tarkoituksella, siinä ei ole kirjoitusvirhettä, anna vain apteekin täti nämä näin kuin määräsin, pliis)"

Kirjoittamalla googleen: "sic lyhenne", löytyi seuraavaa:
"Sulkeissa oleva huutomerkki, ”(!)”, tarkoittaa huomion kiinnittämistä edeltävään sanaan tai muuhun ilmaisuun. Usein sitä käytetään lainauksen sisällä, lainaajan huomautuksena siitä, että edeltävä ilmaisu on todella peräisin lainatusta tekstistä eikä ole lainaajan kirjoitusvirhe. Samaan tarkoitukseen käytetään myös merkintää ”(sic)”, joka johtuu latinan sanasta, joka tarkoittaa ’niin’. Näitä merkintöjä eivät lukijat useinkaan osaa tulkita oikein. Niiden käyttöä ei siis voi suositella tavalliseen yleistajuiseksi tarkoitettuun tekstiin."
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/4.4.html

Dunkin sanoi:
Täs pitää nyt ymmärtää, että tää menee ymmärryksen ulkopuolelle - - Tää on tosi yksinkertaista.
Tervetuloa supernaturaalit logiikkakeskustelut, joissa ylläolevia lauseita todella kirjoitetaan. Jos mä pyydän sua kuvailemaan selvästi miten toi on mahdollista, niin sä varmaan vastaat: "Kysy Jumalalta."

Ehkä Jumala jakaantuu kahdeksi itseään edustavaksi persoonaksi, joista toinen jaksaa nostaa kiven ja toinen ei.

Tulos: Jumala loi kiven, jonka hän jaksaa ja jota hän ei jaksa nostaa samaan aikaan. :rolleyes:

Back
Ylös Bottom