Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Cassyput sanoi:
Mutta se onkin jo toinen tarina, vai?

Ei välttämättä, jokainen kokee nolot tilanteet omalta kannaltaan, ne eivät välttämättä muista ole yhtään noloja tai unohtuvat hyvin äkkiä. Esimerkiksi minusta oli hyvin noloa lukea ääneen viidennellä luokalla uskonnonkirjasta:
"Mies ja hänen perseensä kastettiin", kun kirjassa luki "perheensä".
Kaikki nauroivat :nolo: Hyvin vähäpätöinen juttu, mutta muistan vieläkin.
Toisaalta on sitten niitä toisiaki tarinoita :nolo:

Otin influenssarokotteen ja sitten heräsi epäilys, voiko sitä enää tänään salille mennä?

Raskolnikov sanoi:
Ei välttämättä, jokainen kokee nolot tilanteet omalta kannaltaan, ne eivät välttämättä muista ole yhtään noloja tai unohtuvat hyvin äkkiä. Esimerkiksi minusta oli hyvin noloa lukea ääneen viidennellä luokalla uskonnonkirjasta:
"Mies ja hänen perseensä kastettiin", kun kirjassa luki "perheensä".
Kaikki nauroivat :nolo: Hyvin vähäpätöinen juttu, mutta muistan vieläkin.
Toisaalta on sitten niitä toisiaki tarinoita :nolo:
Sori :offtopic: mutta kerran ku tulin tentistä niin ihmettelin kovasti miksi kaikki jätkät käytävällä tuijotti mua. Päättelin että olin sinä päivänä jotenkin erityisen hyvännäköinen ja hymyilin niille itseeni tyytyväisenä viettelevästi. Puolen tunnin haahuilun jälkeen menin vessaan ja kauluspaidan napit oli melkein napaan asti auki. Se oli semmoista ohutta ja pehmeää materiaalia niin en huomannut. Yritin sitten vaan ajatella että nolot tilanteet kasvattaa ihmistä (ja Cassyn mainetta).

Mut nyt kyllä helpotti kun sain vuodattaa. Tähän päättyi OT.

rku sanoi:
Otin influenssarokotteen ja sitten heräsi epäilys, voiko sitä enää tänään salille mennä?
Mulle on ainakin sanottu että rokotteen jälkeen lihaksen pitäis saada olla rauhassa ainakin loppupäivän. Tohon olkavarteenko se pistetään?

Cassyput sanoi:
kauluspaidan napit oli melkein napaan asti auki. Se oli semmoista ohutta ja pehmeää materiaalia niin en huomannut.
Enemmän tällaisia huolimattomia naisia!

Kysymys: Mitä Cassyputin sigu tarkoittaa? Siis, kyllähän kanatkin vanhenee?

Belmondo sanoi:
Enemmän tällaisia huolimattomia naisia!

Kysymys: Mitä Cassyputin sigu tarkoittaa? Siis, kyllähän kanatkin vanhenee?
Siis joo kanat kyllä vanhenee mutta ne ei härskiinny samalla tavalla kuin munat.

Sain SVHS piuhan kautta näkymään läppärin taustakuvan ja näytönsäästäjän telkkarin näytöllä. En kuitenkaan pysty katsomaan esim. leffoja töllön kautta, vaan tuo taustakuva vaan möllöttää telkkarin ruudussa. Auttakee tyhmää, miten saan samat asiat näkyyn töllössä ku läppärissä?

EDIT: Voi kilin v****u. Vianmääritys: käytätkö XP Homea? "Joo". XP homessa ei toimi usean näytön tuki, vaihda parempaan! "JEEEEEEE!!!"

Noniin, eli seuraava kysymys: saako XP Homessa siis näkymään leffoja töllön kautta ollenkaan?

Uncle Sam sanoi:
Sain SVHS piuhan kautta näkymään läppärin taustakuvan ja näytönsäästäjän telkkarin näytöllä. En kuitenkaan pysty katsomaan esim. leffoja töllön kautta, vaan tuo taustakuva vaan möllöttää telkkarin ruudussa. Auttakee tyhmää, miten saan samat asiat näkyyn töllössä ku läppärissä?

EDIT: Voi kilin v****u. Vianmääritys: käytätkö XP Homea? "Joo". XP homessa ei toimi usean näytön tuki, vaihda parempaan! "JEEEEEEE!!!"

Noniin, eli seuraava kysymys: saako XP Homessa siis näkymään leffoja töllön kautta ollenkaan?
Onko sulla tietokoneen kuva sekä tietokoneen ruudulla että teeveessä yhtä aikaa?

Itellä on pari konetta ollut teeveessä kiinni, kummassakin radeonin näytönohjaimet, toinen läppäri. Jostain säädöistä pystyi valita niin, että kuva näkyy vain teeveessä. Silloin pyörii leffat teeveen ruudulla. Jostain syystä leffoja ei voi pyörittää kummassakin näytössä yhtä aikaa. Syytä en tähän tiedä. Ei muuta kuin näytönohjaimen valikkoja vaan selaileen ja säätämään.

edit. Käyttiksenä mulla kans xp.

Uncle Sam sanoi:

Näkyykö siinä tv-ruudussa samoja pikakuvakkeita kuin koneen työpöydällä? Jos ei, niin sinulla on luultavasti näytönohjaimen asetuksista valittuna kahdelle ruudulle levitetty työpöytä, eli televisiossa näkyvä kuva sijoittuu monitorilla näkyvän kuvan oikealle puolelle. Asetuksia säätämällä pitäisi kyllä saada näkymään elokuvatkin, voi löytyä esimerkiksi joku clone-asetus, jolloin molemmissa ruuduissa näkyy täsmälleen sama kuva. Radeoneissa taitaa olla theater-mode valittavissa, jolloin televisioruudulla näkyy vain videokuva, jolloin koneella voi tehdä kaikkea muuta samalla.

Uncle Sam sanoi:

En tiedä mikä läppäri sulla on, eli että toimiiko tämä, mutta mulla on tässä Fujitsu-Siemensissä tuossa näppiksen vasemmalla puolella olevien Ctrl ja Alt näppäinten välissä tuollainen Fn näppäin, se pohjaan ja F5 näppäintä painelemalla saa sen kuvan siirrettyä silleen että läppärin kuva on musta ja koko paska siirtyy telkkariin. Työpöydän kuvakkeet mullakin näkyy molemmissa ruuduissa ja esim. digikuvat, mutta videonkatselu ei onnistu molemmista ruuduista samaan aikaan.

Halo sanoi:
Olen, mä en tosiaan tiedä, mistä sana 'ritsapillu' tulee. Kerro toki jos tiedät :D

Vanhan ysärislangitietovarastoni mukaan semmosta on moni käynyt räpsäyttämässä.

Timba79 sanoi:
En tiedä mikä läppäri sulla on, eli että toimiiko tämä, mutta mulla on tässä Fujitsu-Siemensissä tuossa näppiksen vasemmalla puolella olevien Ctrl ja Alt näppäinten välissä tuollainen Fn näppäin, se pohjaan ja F5 näppäintä painelemalla saa sen kuvan siirrettyä silleen että läppärin kuva on musta ja koko paska siirtyy telkkariin. Työpöydän kuvakkeet mullakin näkyy molemmissa ruuduissa ja esim. digikuvat, mutta videonkatselu ei onnistu molemmista ruuduista samaan aikaan.

Juu, Fujitsun läppäri on. Ja kiitoksia, kyllä toiimii. Tai sitten kuten toisessa threadissa neuvottiin, vetää suoraan hiirellä niitä kuvakkeita tai avoimia ohjelmia sinne toiselle työpöydälle. Tällöin jää läppäriin työpöytä auki ja pystyy duunailemaan muuta, mutta esim. leffa pyörii tuolla telkkarissa. Joku it-guru nauraa perseensä puhki, mutta tällasta tää avuttomien (a.Ka mun) räpellys on. :D

Back
Ylös Bottom