Timba79 sanoi:
Jos joku muistaa vielä jotain mitä tässä yllä ei ollut mainittu, niin ilmoittakaa. Tätä voisi nimittäin joskus taas kokeilla.
Versioita on varmasti ollut joka kylällä omansa, mutta itse muistan pelanneeni näin:
- aluksi jokainen piirtää itselleen maa-alueensa (koolla ei ole ylärajaa, mutta joku äly kuitenkin, esim. askelmittamaksimi) ja piirtää tämän alueen sisään seisoma-alansa (sen alueen mihin mahtuu juuri ja juuri seisomaan molemmin jaloin) kokoisen alueen "isän"maaksi
- arvotaan aloittaja ja heittovuoron kiertosuunta
- vuorollaan jokainen heittää (yleensä n. 10cm kepillä) omalla alueellaan seisten keppiä jonkun vastapelaajansa alueelle, jota vastapelaaja puolustaa vain jalkojaan käyttäen (eli yrittää potkia sitä keppiä ilmasta, ennenkuin se osuu maahan)
- jos puolustus onnistuu ja kepin potkaisee jonnekin, niin puolustaja saa piirtää alueestaan lisäalueen sinne asti mihin keppi lensi (ja hifimmässä versiossa tuon kepin lentämän matkan saa mitata esim. askelmitalla ja sitten siirtää vastaavan alueen mihin tahansa oman maansa jatkoksi eli uuden maa-alueen saa siirtää haluamaansa paikkaan)
- jos puolustus ei onnistu ja keppi putoaa vastapelaajan maa-alueelle, on tämän pelaajan piirrettävä kepin suuntainen viiva (joka siis leikkaa pelaajan alueen jotenkin) ja poistettava maa-alueestaan tämän viivan sille puolelle jäävä alue, jossa "isän"maa ei ole
- peli loppuu, kun jonkun pelaajan "isän"maahan osuu eli siitä leikkaantuu palanen pois eli sillä ei enää mahdu seisomaan
- taktiikoihin liittyy mm. hyökkääminen eli rakentaa tienaamansa maat kohti muita pelaajia --> pääsee heittämään lähempää tai nynnyily, missä rakentaa uudet maat selkänsä taakse (hifiversiossa), jolloin niitä on helppo puolustaa, ellei vastustaja levitä omaa maatansa sivustaasi yms. yms.
Tällainen "trip down the memory lane"

eli näin ne lapsuuden kesät meni landella :lol2:
Ja eikun Timba79 Kangasvuoren kentälle keppiä heittelemään ;)