Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tulipa tässä mieleen yksi asia mikä aina välillä pistää miettimään.

Eli kun on ollut nauttimassa alkoholia ja lähtee sitten jurrissa kävelemään kotia päin, niin mistä johtuu, että vaikka kotimatka olisi 3 kilometriä niin tuntuu, että heti lähdettyään kotiovi onkin jo edessä? Melko sekavaksi meni toi lause mutta siis meinaan sitä, että sillä hetkellä se matka tuntuu erittäin lyhyeltä ja muistaa siitä vain lähdön ja perille pääsemisen.

Tiedä sitten onko tuo edes kovin yleistä, mutta minulla ja muutamalla kaverilla ainakin käy näin. Aika jees olisi jos joku humalatiikan professori osaisi selittää tuon. :hyper:

Hummerivirta sanoi:
Tulipa tässä mieleen yksi asia mikä aina välillä pistää miettimään.

Eli kun on ollut nauttimassa alkoholia ja lähtee sitten jurrissa kävelemään kotia päin, niin mistä johtuu, että vaikka kotimatka olisi 3 kilometriä niin tuntuu, että heti lähdettyään kotiovi onkin jo edessä? Melko sekavaksi meni toi lause mutta siis meinaan sitä, että sillä hetkellä se matka tuntuu erittäin lyhyeltä ja muistaa siitä vain lähdön ja perille pääsemisen.

Tiedä sitten onko tuo edes kovin yleistä, mutta minulla ja muutamalla kaverilla ainakin käy näin. Aika jees olisi jos joku humalatiikan professori osaisi selittää tuon. :hyper:

Mä oon ihmetellyt vähän samansuuntaista asiaa. Eli jos vaikka baarista lähdet kotiin ja hyvin muistaa kun otti takin narikasta, jonottin taksiin ja ehkä vielä taksimatkankin, mutta sitä ei muista pirullakaan kun on mennyt nukkumaan. Aamusti ihmettelee vain, että miksi hitossa olen jättänyt esim. vaatteet näin, tai käynyt vaikka lukemassa sähköpostit tai jotain muuta yleistä häsläämistä. Ja tän baarista lähdön jälkeen ei siis ole enää mitään juopoteltu lisää. Eli meneekö aivot "nukkumaan" jo aikaisemmin vai mistä hitosta tällainen voi johtua?

Okei, tästä lähtee:

Osaako jänikset uida? Jos osaa niin miten ne ui? Osaako kaikki nisäkkäät uida?

Ja se tärkein

Meneekö noilla pituushyppääjä/kolmiloikkaaja naisilla hiekkaa pimperoon?

Timba79 sanoi:
Eli meneekö aivot "nukkumaan" jo aikaisemmin vai mistä hitosta tällainen voi johtua?

Olisko siitä kiinni että nukahtaessa se pitkäaikaiseen muistiin tallentaminen ei oikein toimi? AFAIK muisti karkeasti toimii niin että on lyhytaikainen muisti josta osa muistoista siirtyy tai ei sitten siirry pitkäaikaiseen, ja toi siirtyminen voi häiriintyä monestakin syystä, esim. aivotärähdyksestä. Viina vissiin haittaa tuota.

Kyllä osaa jänikset uida. Nuorempana, kun olin nopeampi juoksemaan niin juostiin serkun kanssa yhtä jänistä kiinni niin se lähti uimalla ylittämään pientä puroa. Semmoista koiran tapaista räpiköintiä se ui, kunnes nappasin korvista ylös.

Tuommoista yleisurheilija naista en ole koskaan saanut juosten kiinni, joten tuohon tärkeimpään jää nyt vastaamatta ;)

Timba79 sanoi:
Mä oon ihmetellyt vähän samansuuntaista asiaa. Eli jos vaikka baarista lähdet kotiin ja hyvin muistaa kun otti takin narikasta, jonottin taksiin ja ehkä vielä taksimatkankin, mutta sitä ei muista pirullakaan kun on mennyt nukkumaan. Aamusti ihmettelee vain, että miksi hitossa olen jättänyt esim. vaatteet näin, tai käynyt vaikka lukemassa sähköpostit tai jotain muuta yleistä häsläämistä. Ja tän baarista lähdön jälkeen ei siis ole enää mitään juopoteltu lisää. Eli meneekö aivot "nukkumaan" jo aikaisemmin vai mistä hitosta tällainen voi johtua?
Kuvailit just mut tossa :D Lähes aina sama homma, paitsi jos ei ole kovinkaan humalassa. Joskus mulla katkeaa muisti jo vähän kauemmas, baarista lähtöön tai taxi jonoon yms.

Kannattaako olla huolissaan kun on ihan normaalia ettei muista kuin ihan yksittäisiä pieniä juttuja baari-illasta, yleensä lopusta tai alusta? Ei tarvitse edes paljon juoda kun alkaa pätkimään.

Weeboom sanoi:
Ei tarvitse edes paljon juoda kun alkaa pätkimään.

Mulla aivan sama, kun alkaa humala tuntua niin tietää ettei seuraavana päivänä muista kun joitakin yksityiskohtia. En oikeestaan tunne muista joilla menisi muisti viinan takia yhtä helposti, kait joillain ihmisillä muisti vaan pätkii paljon helpommin kun muilla.

Kaikilla nisäkkäillähän pitäisi olla nännit? Nii onko delfiinillä sitten kans nännit, kun sehän on nisäkäs? Ja jos on niin imettääkö se?

Kuka sulkee ja avaa ovet joka päivä rappukäytävässä? Eihän siellä ketään näy ja ovet on jossain paikoissa niin vanhoja ,että ei siellä mitään elektronista lukkoa voi olla.

Hummerivirta sanoi:
Kaikilla nisäkkäillähän pitäisi olla nännit? Nii onko delfiinillä sitten kans nännit, kun sehän on nisäkäs? Ja jos on niin imettääkö se?
Joo, joo ja joo.

Sutikka sanoi:
Kuka sulkee ja avaa ovet joka päivä rappukäytävässä? Eihän siellä ketään näy ja ovet on jossain paikoissa niin vanhoja ,että ei siellä mitään elektronista lukkoa voi olla.

Talonmies. :D

Geratherm sanoi:
Talonmies. :D

Niin. Useimmiten niissä ovissa muistaakseni on jonkinnäköinen ajastin joka sitten "sulkemisaikaan" napsauttaa lukitusnapin ylös, ja luonnollisesti avaa lukon taas aamulla. Jollei ajastinta tai muuta kivaa elektronista hässäkkää siellä ole niin eiköhän se sitten talonmies ole.

Halo sanoi:
Mulla aivan sama, kun alkaa humala tuntua niin tietää ettei seuraavana päivänä muista kun joitakin yksityiskohtia. En oikeestaan tunne muista joilla menisi muisti viinan takia yhtä helposti, kait joillain ihmisillä muisti vaan pätkii paljon helpommin kun muilla.

Katkoo minullakin aika helposti ja muisti pätkäsee totaalisesti paljon ennen kuin ukko hyytyy, valitettavasti.

Sutikka sanoi:

Noissakin on montaa mallia. Joissakin liikkuu telki ja joissakin vastalevy. Noihin vanhoihin on halvempi asentaa tuo vastalevy/telkipesä systeemi.

Timba79 sanoi:
Katkoo minullakin aika helposti ja muisti pätkäsee totaalisesti paljon ennen kuin ukko hyytyy, valitettavasti.
Mä taas oon ihan päinvastainen. Koskaan ei ole pahemmin muisti mennyt vaikka on joskus tultu oltua niin kovassa kunnossa, ettei oo meinannu pystyssä pysyä. Joskus toivoo, että muisti menis, niin ei tulis se morkkis ainakaan heti aamusta. :D

Nyt kun vielä muistan tämän niin kysyn. Eli miten siitä maalikameran kuvasta pystyy näkemään kumpi on tullut ensin maaliin? Eilen taas näytettiin sellaista kuvaa, mutta mun mielestä ne kilpailijat oli siinä yhtä rinnakkan kuin tv-kuvassa.

Timba79 sanoi:

:offtopic:
Haha, löysin muuten tässä toissapäivänä kännykän kalenterista huomautuksen "Mä voitin Kallen*!!"
Tiedän että olin sinä päivänä ryyppäämässä Kallen kanssa, mutten kuollaksenikaan muista missä sen voitin... Kai sit pöhnässä kuitenkin tajusin, etten muista sitä seuraavana päivänä ja päätin jättää itselleni viestin :lol2:

(*=nimi muutettu :) )

Back
Ylös Bottom