Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Dragon sanoi:
Eivät räkätit sentään lokkeja tapa ja päitä noki irti. Variksestakin on vaikea uskoa, lokit ovat aika pahansisuisia otuksia ja pystyvät kokonsa puolesta antamaan variksille kunnon vastuksen.

Mä olen nähnyt kun kaks varista kävi pienemmän linnun (räksän?) kimppuun ilmassa ja tappoivat sen. Oli se aika järkytys nähdä kun olen aina luullut että varikset ei roskisten tonkimista rajumpia aktiviteetteja harrasta...

No voi ne silti olla perseestä. En mä tykkää et ne tulee imee, varsinkaa ku on nähny niitten toimintoja lähietäisyydeltä.

Sellaista piti kysymäni että mitäs tämä usein teksteissä esiintyvä "mutu" tarkoittaa?

Driamer sanoi:
Sellaista piti kysymäni että mitäs tämä usein teksteissä esiintyvä "mutu" tarkoittaa?
Musta tuntuu.

Millä saa estettyä ettei naapurin kissat juokse tontilla joka yö?
Ennen myrkyttämistä tarttis muita ideoita

blackie sanoi:
Sellasta voi ostaa (vissii eläinkaupoista ainaki) sellasta karkoteainetta, joka ei ole myrkyllinen, mutta kissat inhoaa sen hajua ja pysyy poissa. Meiän piti ostaa pullollinen sitä naapurille kerran ku meiän kissa tykkäs käydä kusella sen portailla :D

Mikseivät kaupunkihyttyset inise, ovat isompia eivätkä liiku parvissa? Mikseivät ne koskaan muuta maalle?

Mä kysyn vielä tosta mun pikus vihlonnasta siinä alavatsan sivussa.

Siis ei se ole enää niin paha kuin silloin (muistatte varmaan kun olen niin tärkeä :jahas: ), mutta jos siinä on sellaiset "kivet" jotkut virtsatien kivet tai jotain muuta perkelettä, niin pitäisikö niiden mennä itsestään pois jos vaan juo vettä ja syö niinkuin monipuolisesti?

ja tuota, pitäisikö mun vähentää noiden vitamiini/omega/mineraali tablettien syöntiä vai lopettaa kokonaan?

blackie sanoi:

Mee pippurisuihkeen kanssa väijymään joku yö...ne ei varmasti tule toiste.

MEV sanoi:
Mä kysyn vielä tosta mun pikus vihlonnasta siinä alavatsan sivussa.

Siis ei se ole enää niin paha kuin silloin (muistatte varmaan kun olen niin tärkeä :jahas: ), mutta jos siinä on sellaiset "kivet" jotkut virtsatien kivet tai jotain muuta perkelettä, niin pitäisikö niiden mennä itsestään pois jos vaan juo vettä ja syö niinkuin monipuolisesti?

ja tuota, pitäisikö mun vähentää noiden vitamiini/omega/mineraali tablettien syöntiä vai lopettaa kokonaan?

Mulla oli joskus sama oire (kai). Ajoittain perkeleenmoista vihlontaa. Itsellään se kuitenkin pois lähti (kesti kuitenkin kohtalaisen kauan).

Integrandi sanoi:
Mulla oli joskus sama oire (kai). Ajoittain perkeleenmoista vihlontaa. Itsellään se kuitenkin pois lähti (kesti kuitenkin kohtalaisen kauan).

Kiintoisaa...

Miten sä olit syönyt ennen kuin se alkoi? Koska kerran käytin kreatiinia kolmisen kuukautta ja mulle tuli tällainen oire, en tietysti enää käyttänyt kreatiinia yhtä holtittomasti.

Nyt mulle tuli tällainen oire kun olin syönyt about 10 purkkia tonnikalaa päivässä ja parin viikon jälkeen alkoi tulla näitä vihlomisia.
Samaan aikaan olen syönyt niitä tabletteja 5-10 päivässä. En tiedä onko kyseessä lievä tonnikala myrkytys vaiko vitamiinien yliannostus.

Pidän nyt tauon näistä ja siitä tonnikalasta :D saa nähdä miten menee

Pari tyhmää kysymystä :
- Onko varpaankynsille mitään käyttöä?
- Miksi taivas on juuri sininen?
- Onko tieteellisiä todisteita siitä että ihmiset näkisivät värit samanlaisina? Esim. Minä voin nähdä sinisen saman värisenä kuin sinä näet punaisen.
- Miksi näppäimistön kirjain-näppäimet ovat juuri siinä järjestyksessä missä ovat?

Originally Posted by Driamer
Onko tieteellisiä todisteita siitä että ihmiset näkisivät värit samanlaisina? Esim. Minä voin nähdä sinisen saman värisenä kuin sinä näet punaisen.

Tota minäkin oon aina miettiny :D Paras vastaus tohon on aina: "No tottakai sininen on aina sininen"
:rock:

Driamer sanoi:
Pari tyhmää kysymystä :
- Miksi näppäimistön kirjain-näppäimet ovat juuri siinä järjestyksessä missä ovat?

Miksi siis esimerkiksi kaikista nykypäivän kirjainnäppäimistöistä löytyy tuo sama kirjainten asettelu QWERTY? Kaikki sai alkunsa Yhdysvalloissa Remingtonin kirjoituskonetehtaalla 1800-luvun lopulla. Tuolloin kirjoituskoneilla oli taipumus jumiutua kokonaan, jos niillä kirjoitettiin liian nopeasti. Nopeat konekirjoittajat kohtasivat jumiutumisongelman jatkuvasti ja heidän tuottavuutensa laski sen takia. Siksi kirjainten paikat näppäimistöllä piti asetella siten, ettei kirjoittaminen ollut nopeinta mahdollista. Myöhemmin kirjoituskoneiden jumiutumisongelmasta päästiin teknisen kehityksen myötä eroon, mutta kirjainten sijoittelu näppäimistöllä ei kuitenkaan muuttunut tehokkaimmaksi mahdolliseksi. Miksi? Siksi, että konekirjoittajat olivat tottuneet QWERTY- näppäimistöön ja opetelleet tekemään työnsä sillä, koska kirjoituskonevalmistajat sellaisia valmistivat. Kirjoituskonetehtaat puolestaan valmistivat QWERTY- näppäimistöjä, koska sellaisia konekirjoittajat osasivat käyttää. Näin enempi vähempi sattumalta tehty ratkaisu jäi pysyväksi standardiksi.

eedit: ^ siis täältä www.tsv.fi/ttapaht/981/sappinen.html

Driamer sanoi:
- Onko tieteellisiä todisteita siitä että ihmiset näkisivät värit samanlaisina? Esim. Minä voin nähdä sinisen saman värisenä kuin sinä näet punaisen.
Eikös joku tuollainen tieteenalakin ollut, joka juuri tutkii miten ihmiset tuntevat, näkevät jne. erilaisia asioita. Tiedä sitten miten sitä edes tutkii:)

Onko muunlaisia värisokeuksia kuin se punavihersokeus?

Voiko Kaikkivaltias Jumala tukistaa kaljua?

Korppu1 sanoi:
Voiko Kaikkivaltias Jumala tukistaa kaljua?

:hyper: Toi onkin helvetin paljon parempi kysymys kuin se iänikuisen vanha "niin iso kivi ettei jaksa nostaa"...

Back
Ylös Bottom