- Liittynyt
- 22.6.2003
- Viestejä
- 490
protsku sanoi:100*225*5000*11=1,2 miljardia levytettyä biisiä
No joo, olisihan tuo pitänyt itsekin tajuta. Vanhuus ei tule yksin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
protsku sanoi:100*225*5000*11=1,2 miljardia levytettyä biisiä
lej sanoi:Onko amerikkalaiset aikuiset oikeasti niin teinimäisiä, kuin tuossa Nelosen luokkakokoussarjassa? Ou mai kaash!
"Kiintiömustakin" löytyi. Ois aito suomalainen luokkakokous, niin kaikki olis enemmän tai vähemmän ylipainosia, miehet kattelis päivät pitkät sisällä lätkää huolimatta siitä, että ollaan Hawajilla, ja naiset polttais Marlboroa pihakuistilla ja kiroilis niin vitusti 
Timba79 sanoi:Kertokaapa mitä se M/S tarkottaa noiden laivojen nimien edessä? Vaivaa kun ei tiedä...
protsku sanoi:100*225*5000*11=1,2 miljardia levytettyä biisiä
jambo sanoi:Miltä silikoni tissit tuntuu? Anyone???
Naene sanoi:Helvetin kovilta.
EI mulla ole mutta joskus hesarilla näin sellasen typykän jolla selkeästi silikonit. Kävin juttelemaan ja puristin tissiä. Kyllä sillä oli ihan hyvä syy miksi ne silikonit tuli otettua mutta aina kun siihen törmäsi/jutteli niin joku äijä tuli siltä kyselemään tyyliin "ootko töissä vai vapaalla" heh.. ei voi olla kivaa.
Nuo olikin todella selkeesti feikit. Toisella kaverilla on terveet C-feikit ja hän on jenkki niin se ei ollenkaan pistä silmiin. Niitä ei edes tehnyt mieli kokeilla. ois voinut tuntua liian normaalille :lol2:
HabaMih sanoi:Jenkkileffoissa yleensä tuntematonta miehen ruumista tai miestyyppiä kutsutaan nimellä John Doe. Mikä mahtaa olla naispuolinen versio? Ja mistä toi nimi tulee? Miksi se ei ole vaikka Henry Smith?
Siis menit tosta noin vaan puristelemaan tuntemattoman typykän tissejä? :DNaene sanoi:Helvetin kovilta.
EI mulla ole mutta joskus hesarilla näin sellasen typykän jolla selkeästi silikonit. Kävin juttelemaan ja puristin tissiä. Kyllä sillä oli ihan hyvä syy miksi ne silikonit tuli otettua mutta aina kun siihen törmäsi/jutteli niin joku äijä tuli siltä kyselemään tyyliin "ootko töissä vai vapaalla" heh.. ei voi olla kivaa.
Huen sanoi:Siis menit tosta noin vaan puristelemaan tuntemattoman typykän tissejä? :D
Arsi sanoi:1. Ylös-Alas : Roottorin kierrosnopeus on vakio, mutta roottorien lapojen lapakulmat ovat säädettävissä "kaasukahvasta". Kun lavat ovat vaakasuorassa, ei luonnollisesti nostetta ole lainkaan ja jossain tietyssä kulmassa noste on suurimmillaan. "Kaasukahva" säätää kaikkien lapojen lapakulmia yhtä paljon.
2. Pyöriminen pystyakselin suuntaisesti : Takaropellin toinen tehtävä on kumota pääroottorin aiheuttama momentti (kopteri alkaisi pyöriä, mikäli takaropelli pysähtyisi) ja toinen mahdollistaa kopterin "pyörittely" kumpaankin suuntaan. Tämä tapahtuu polkimilla, jotka säätävät takaropellin lapakulmia.
3. Kallistelu eteen-taakse-sivuille : Toisin kuin "kaasukahvasta" (jolla siis säädellään roottorin nostetta) vedettäessä, ohjaussauva muuttaakin roottorissa vain toisen puolen lapojen lapakulmia, jolloin esim. kallistuttaessa vasemmalle, on roottorin vasemmanpuoleisissa lavoissa pienempi lapakulma kuin muissa lavoissa -> vasemmalla vähemmän nostetta -> kopteri "kaatuu" vasemmalle jne..
selvensi jo kummasti.. oonki miettiny tota aina sillon tällön.. Mutta vielä jäi vähän epäselväksi tuo kallistus systeemi: miten voi vain roottorin toisen puolen lapoja säätää kun se pyörii kutenkin niin nopeaa?Sanoppa muuta :D Kun tuohon vielä lisätään voimat, jotka rakenteisiin vaikuttavat ei voi kuin ihmetellä miten tuollainen on ylipäätään mahdollista.Rookie^ sanoi:Kiitos tosta vastauksesta tosi paljonselvensi jo kummasti.. oonki miettiny tota aina sillon tällön.. Mutta vielä jäi vähän epäselväksi tuo kallistus systeemi: miten voi vain roottorin toisen puolen lapoja säätää kun se pyörii kutenkin niin nopeaa?
Arsi sanoi:Katsoppa täältä haulla, mikäli vain lontoon murre vääntyy. Saattaisi löytyä tarkemmat sepostukset...
Rookie^ sanoi:Löytyhän sieltä aika hyvin. Mutta jos mää nyt oikeen ymmärsin niin vasemmalle kaarrettaessa täytyisi aina vasemman puolella olevaa siipeä säätää siten että on vähemmän nostetta ja oikealle päin vastoin. Mutta niitten kulmienhan täytyisi vaihdella kymmeniä kertoja sekunnissa? ihmeellinen vekotin pakko sanoo...