Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko maitorahkalla mitään muuta käyttöä kun ihmisten proteiinihimo? :D

Enpä ole monessa reseptissä nähnyt maitorahkan olevan.

Ja mistä ihmeestä tulee niin tyhmä sana kuin Quark.

Naene sanoi:
Onko maitorahkalla mitään muuta käyttöä kun ihmisten proteiinihimo? :D

Enpä ole monessa reseptissä nähnyt maitorahkan olevan.

kyllähän sitä rahkaa leipomisessakin käytetään :)

vilpurni sanoi:
kyllähän sitä rahkaa leipomisessakin käytetään :)

Aijaa? heh. no enpä ihmettele, en osaa leipoa mitään muuta kun ydinpommin näköistä jälkeä keittiöön.

Naene sanoi:

Quark (eli suomalaisittain kvarkki, olettaen että tätä sanaa tarkoitat :) ) on teoksesta nimeltä Finnegans Wake, jossa quark-sanalla tarkoitetaan lintujen jotain köhinää. :D Fyysikot ovat ihme porukkaa.

Kostaja X sanoi:

sehän on halvatun hyvää!! Luulin, että se tehtäisiin kermaviilistä. Mutta hyvä näin tiedänpä mitä teen illalla :thumbs:

Mistäköhän semmoinen johtuu etten ole selvinpäin oksentanut 10 vuoteen? Eli yhdeksän vuotiaana viimeksi oksensin ja nyt olen 19. Onhan tässä välissä olut yksi oksennus joka oli vuosi sitten, mutta silloin olin päissään ja mulla oli mahdollisesti lievä nikotiini myrkytys (10 min välein poltin tupakkaa ja suurimmaksi osaksi iltaa tuli oltua tupakan savussa sisällä).

Zentic sanoi:
Mistäköhän semmoinen johtuu etten ole selvinpäin oksentanut 10 vuoteen? Eli yhdeksän vuotiaana viimeksi oksensin ja nyt olen 19. Onhan tässä välissä olut yksi oksennus joka oli vuosi sitten, mutta silloin olin päissään ja mulla oli mahdollisesti lievä nikotiini myrkytys (10 min välein poltin tupakkaa ja suurimmaksi osaksi iltaa tuli oltua tupakan savussa sisällä).

No enpä ole minäkään. Eikö se ole vain todella hyvä asia? Ei varmasti oksentelu ole kenenkään mielipuuhaa... Itselläni onkin tainnut olla 15 vuotta oksennus-free. Jee enpä ole ennen aiheella leijunut :lol2:

Naene sanoi:
No enpä ole minäkään. Eikö se ole vain todella hyvä asia? Ei varmasti oksentelu ole kenenkään mielipuuhaa... Itselläni onkin tainnut olla 15 vuotta oksennus-free. Jee enpä ole ennen aiheella leijunut :lol2:

Onhan se kyllä hyvä asia :D. Mutta se vituttaa kun ei muista miltä oksentaminen tuntuu ja tuota viimevuotista ei voi muistaa.

Zentic sanoi:
Onhan se kyllä hyvä asia :D. Mutta se vituttaa kun ei muista miltä oksentaminen tuntuu ja tuota viimevuotista ei voi muistaa.

HAH!!! jos haluat muistaa miltä oksentaminen tuntuu, olet täysi kahjo. :lol2:
*j/k*

Zentic sanoi:
Tuolla lähinnä tarkoitin olo tilaa ennen eväitten tulemista ulos. Miten siihen oksennus tilaa yleensä joudutaan?

Eiköhän tuossa elimistö pyri pääsemään eroon mahdollisimman nopeasti vieraasta eineesta ja palauttamaan balanssin. Nopein tie on yläkautta, koska alakautta kestää kovin monta tuntia ennen kuin mitään tulee pihalle.

Oksentaminen tapahtuu refleksinomaisesti. Siihen joudutaan baari-illan päätteeksi, Tallinnan laivoilla..mxm kertoikin jo miksi :)

mxm sanoi:
Eiköhän tuossa elimistö pyri pääsemään eroon mahdollisimman nopeasti vieraasta eineesta ja palauttamaan balanssin. Nopein tie on yläkautta, koska alakautta kestää kovin monta tuntia ennen kuin mitään tulee pihalle.

Ja alkoholin kohdalla estää alkoholimyrkystystä. Eli kun on riittävästi päissää, niin oksentaa kaiken pihalle mitä yritätää suuhunsa laittaa. Moniko olisi alkoholimyrkytkseen jo delannut (enemmän siis) jos tätä ominaisuutta ei ihmiskropassa olisi?

Tuleeko/tuliko Ray Charlesin tai Stevie Wonderin keikoilla paljon soittovirheitä?

BadTaste sanoi:
Tuleeko/tuliko Ray Charlesin tai Stevie Wonderin keikoilla paljon soittovirheitä?
Miksi tulisi? Jannut on tahkonnut kymmeniä vuosia, joten tuntuma siihen soittimeen ei vaadi sitä, että se pitäisi nähdä koko ajan.

Tomi sanoi:
Miksi tulisi? Jannut on tahkonnut kymmeniä vuosia, joten tuntuma siihen soittimeen ei vaadi sitä, että se pitäisi nähdä koko ajan.
Kunhan vaan ajattelin, kun kaverit vääntelehtii ja pyörii siinä jakkaralla koko ajan ja pimputtaa samalla pianoa. Vois luulla, että välillä lyödään hutikin oikeasta nappulasta. Mutta tottahan se kai on, että kymmenien vuosien soittelulla ne oikeat nappulat löytyy jo aika hyvällä prosentilla.

Feikkieditti: Itse en osaa soittaa mitään, joten näistä asioista en varmaan tiedä mitään.

BadTaste sanoi:
Kunhan vaan ajattelin, kun kaverit vääntelehtii ja pyörii siinä jakkaralla koko ajan ja pimputtaa samalla pianoa. Vois luulla, että välillä lyödään hutikin oikeasta nappulasta. Mutta tottahan se kai on, että kymmenien vuosien soittelulla ne oikeat nappulat löytyy jo aika hyvällä prosentilla.

Feikkieditti: Itse en osaa soittaa mitään, joten näistä asioista en varmaan tiedä mitään.

Osaatko 10-sormijärjestelmällä kirjoittaa? Ei tartte paljoa näppikseen katsoa ja voi heiluakin aika paljon ennenkuin alkaa kirjoittaessa menemään nakit väärille nappuloille. :) Näin vertailuna vaan..

Eiche sanoi:
Osaatko 10-sormijärjestelmällä kirjoittaa? Ei tartte paljoa näppikseen katsoa ja voi heiluakin aika paljon ennenkuin alkaa kirjoittaessa menemään nakit väärille nappuloille. :) Näin vertailuna vaan..
Enpä juuri osaa 10-sormijärjestelmää käyttää. Kuudella sormella oon tähän asti pärjänny. :)

Tosiaan oon ihan amatööri näissä jutuissa, mutta voisi luulla, että jos kesken soiton yhtäkkiä pitää siirtää kättä semmoset puolimetriä sivulle ja painaa kosketinta. Niin joskus kai se menee hutikin siitä oikeasta koskettimesta, kun sen sokkona tekee. Lähinnä kyse olisi siitä tapahtuuko tätä usein vai eikö lähes koskaan?

Näppiksellähän ne nappulat ovat kaikki reilun 30 sentin sisällä toisista, joten on vähän helpompi asia.

Ei sitä tapahdu oikeastaan koskaan. Kyllä siinä kohtaa kun puhutaan ammattilaismuusikosta, soitinta on soitettu niin hirveästi, että sormet osuvat aina poikkeuksetta oikeaan paikkaan. Eikä sellaisia puolen metrin kädensiirtoja tarvitse kyllä yleensä tehdäkään.

Back
Ylös Bottom